Bensajärjestelmän tyhjennys (MK2 Gti)
Valvoja: ffp jäsenet
Bensajärjestelmän tyhjennys (MK2 Gti)
Starttailin tuossa kyseistä autoa ensimmäisen kerran käyntiin 3 vuoteen ja moottori kyllä hörähteli koko ajan ja välillä meinasi jäädäkkin käyntiin, mutta ei kuitenkaan käynyt kunnolla...ennen starttailua tankkasin tankkin 10L tuoretta bensaa, mutta tankin pohjalla taisi olla aika paljon vanhaa bensaakin kun bensamittari nousi tankkauksen jälkeen puoleen väliin...Eli luulenkin nyt, että auto ei sen takia lähde käyntiin, koska tankissa on niin paljon vanhaa (3v.) bensaa...miten tuosta autosta saa bensajärjestelmän tyhjennettyä kokonaan...?Mielessäni kävi sellainen ajatus, että onnistuuko jos ottaa vain määräjakajalta tuloletkun irti, virrat päälle ja kanisteri alle...?Eli auton oma bensapumppu pumppaisi järjestelmän tyhjäksi...vai mitenkä pitää menetellä...?
No näillä nyt mennään kuitenkin, mietin vain, että miten saan nuo kaikki suutinputketkin tyhjäksi...?ei viitsisi kuitenkaan enää käyttää suuttimia pois paikaltaan kun oli niin V-mäinen homma viime kerralla...riittäisi varmaan kun käyttäisi putket määräjakajalta auki ja sitten kallistelisi kaikki bensat pois mitä vain valuu...
Itse varmistaisin, että tankin pohjalle vajonnut sedimentti ei lähde liikkeelle tankkia tyhjennettäessä. Itsellä on mennyt kaksi pa- pumppua K-Jetissä vuoden sisään, kun auto on seisonut talven ja keväällä auto on laitettu tulille. Sitten laitoin yhden lisäsuodattimen tankin ja pumpun väliin. Esim. Fortélla on oma aineensa puhdistukseen. klik
Minkähänlainen homma tuosta kotterosta olisi käyttää tankki irti...?4 pannalla näky olevan kiinni...Jos ei aivan mahdoton homma, niin sittenhän tuo tankki olisi sama käyttää irti ja huuhdella uudella bensalla...
Mitäs tarkalleen ottaen tarkoitat tuolla...?eikös se siirtopumppu ole siellä tankissa...?Sen suodattimen ajattelin vaihtaa nyt joka tapauksessa kun tuon järjestelmän joutuu tyhjäämään kunnolla kuitenkin...Onko vaaraa että jos otan määräjakajalta nuo suuttimen letkut irti, että ne alkaisi vuotaan kun laitan ne takaisin...?Meinaan vaan kun siinähän ei ole tiivistimenä kun tavallan se yksi prikka...
En kyllä mitään muuta vikaa keksinyt, että miksi ei jää käymään kunnolla...kelkkahommissa jo yhden kesän yli seisonut bensa aiheuttaa päänvaivaa syksyllä...
Varmaan järkevin olis ottaa se siirtopumppu pois sitä kautta tyhjentää tankki.
Mitäs tarkalleen ottaen tarkoitat tuolla...?eikös se siirtopumppu ole siellä tankissa...?Sen suodattimen ajattelin vaihtaa nyt joka tapauksessa kun tuon järjestelmän joutuu tyhjäämään kunnolla kuitenkin...Onko vaaraa että jos otan määräjakajalta nuo suuttimen letkut irti, että ne alkaisi vuotaan kun laitan ne takaisin...?Meinaan vaan kun siinähän ei ole tiivistimenä kun tavallan se yksi prikka...
Mutta pitäishän tuommoisella bensalla jo pyörähtää käyntiin.
En kyllä mitään muuta vikaa keksinyt, että miksi ei jää käymään kunnolla...kelkkahommissa jo yhden kesän yli seisonut bensa aiheuttaa päänvaivaa syksyllä...
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Nyt on sitten koko bensajärjestelmä suurinpiirtein tyhjennetty...ensin yritin irroittaa koko tankkia, mutta ruosteessahan ne pultit oli, enkä halunnu kuitenkaan katkaista niitä väkisin vääntämällä (sievästi yritin kyllä), niin ei muuta kun siirtopumppu tankista ylös ja pumpulla bensat tankista pois...sen jälkeen irroittelin koko bensapumppu/suodatin paketin ja huomenna suodatinkauppaan...väkisinkin jonkin verran bensaa valui kuitenkin ympäri tallia, niin nyt on sitten hieman pööpö olo kun päivän siellä pyörinyt...:)käytin myös suuttimien letkut määräjakajasta irti, mutta sieltä ei paljoa bensaa valunut...puhaltelin myös tulo ja paluuletkut tyhjäksi...ainut on nyt enään mihin tuota vanhaa bensaa on voinut jäädä, niin suuttimien putkiin ja määräjakajaan...kun en tuosta määräjakajastakaan mitään tyhjennysroppua löytänyt...:/luulisi, että nuinkin laajan puhdistusoperaation jälkeen auton pitäisi lähtä käymään, jos vika on ollut tosiaan polttoaineessa...?Voihan se kuitenkin olla, että starttauttaa vähän aikaa, että viimeisetkin vanhat bensat on ruiskutettu sylintereihin ennen kun uudet on joka paikassa...?oisko tuo niin ranttu...?
Joo no kokeillaan nyt kun saan uuden suodattimen ja pumpun takasin paikoilleen, että mitä se sanoo...mutta tuli tuossa mieleeni, että voisiko moottorin maadoituksella olla mitään vaikutusta tuohon käyntiin lähtöön...?Kun akku on nimittäin maadoitettu suoraan yhteen vaihdelaatikon pulteista, mutta moottoria ei ole maadoitettu mitenkään...eli pitäiskö tästä maadoituspisteestä vetää vielä auton runkoon maajohto...?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Akkuhan on alunperin maadoitettu samalla kaapelilla koriin ja vaihdelaatikkoon. Kaapelissa on pissapojan säiliön takana liitin, joka on sitten pultilla kiinni korissa.
Teoriassahan laatikko ja kone eivät ole maadotetut koriin muuta kautta, koska paketti on kumityynyjen päällä. Jostain kauttahan se toki maita kuitenkin repii, oli se sitten vaikka vaihdekeppi tms. Ei hyvä, maadotukset kuntoon. :)
Teoriassahan laatikko ja kone eivät ole maadotetut koriin muuta kautta, koska paketti on kumityynyjen päällä. Jostain kauttahan se toki maita kuitenkin repii, oli se sitten vaikka vaihdekeppi tms. Ei hyvä, maadotukset kuntoon. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa