Tietoa turbosta?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

Tietoa turbosta?

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 23.3.2008 23:41

Eli Audiin olis tarkoitus vaihtaa ahdinta tässä kevään aikana.

Saatavilla olis ahdinta joka kulkee GT28 mallinimellä. Kyseessä on siis kuulalaakeriahdin. Tässä olis hieman ahtimen tietoja joten joku joka näistä enemmän tietää, voisi kertoa olisiko kyseinen ahdin sopiva 1.8T koneeseen ja jos on niin voiko arvoista päätellä jotain, että miten toimisi.

Turbo Specs- T25/T28 Flange - Includes Free Oil Line + Adapter Flange - Power rating 250-360 HP - good for 12-16 PSI - Ball bearing - Internal wastegate - Oil & water cooled - Turbo flange = T25

Compressor - Inducer = 47.2 mm - Exducer = 60 mm - Trim = 63 - A/R = 0.60

Turbine - Wheel = 53.8 mm - Trim = 76 - A/R = 0.64

juju team
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 1.4.2008 20:00

ahtopaineet

ViestiKirjoittaja juju team » 1.4.2008 20:07

moi. olisiko tieto miten pystyisin nostamaan 1.8 turbo passatista ahtoja kun siellä on vakio, nyt ja pitäisi saada dump valve pihauttamaan vähän paremmin, kun lähtee niin onnettomat saundit nyt? että olisiko teillä jotain tietoa...:) kun mulla on kyllä lastu kiinni mutta se ei vaikkutanu ahtoihin mitään! t:jussi

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 2.4.2008 0:52

Aika erikoisen lastun oot saanu jos ahdot on samat ku ennen lastua. Ja eipä niitä millään muulla tässä tapauksessa saa nostettua ku lastulla.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 2.4.2008 6:54

Pystyy ahtopainetta nostamaan mutta en kyllä aio kertoa kun hajoitat moottorisi, sitä paitsi kirjoittamassasi ei ole mitään järkeä ja en asiaa oikein uskokaan.
Se dumb-valve ei tuossa autossa toimi kunnolla yksinkertaisesti niin ihan sama suhiseeko se vai ei.

I smell troll

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 2.4.2008 16:07

eiks tommosessa lastutetussa ole kuitenki vähän varaa nostaa ahtoja?? koska kyllähän se lastussa oleva kartta antaa vähän joustaa suuntaa tai toiseen koska lastu on yleis mallinen ja eikä kaikkiin 1.8t koneisiin samoja tehoja tule.. osien kulumisista ym ym. riippuen. ja eihän sitä rikki saa ahtoja nostamalla edes. sitten ku tulee liikaa ahtoja ni eiks N75 puutu peliin ja kone on Limpmodessa. ja ahdot sillon 0,3. korjatkaa jos oon väärässä.



EDIT
Ja jos seos muuttuu liian häijyks ni sillonhan meno tyssää siihen eikä mikää hajoo sieltä..
On ne järkeviä noi tietokoneet :D

Miksu
-
Viestit: 197
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Miksu » 2.4.2008 21:08

saat sä sen koneen rikki jos alat ahtoja nostaa muutenkun softalla. Mun tietojen mukaan. Viisaammat saa tätäki korjata.

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 5.4.2008 19:15

Mulla nousi lastun myötä ahdot tonne 0,8bar lukemiin...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 5.4.2008 19:25

Ja jos seos muuttuu liian häijyks ni sillonhan meno tyssää siihen eikä mikää hajoo sieltä..
On ne järkeviä noi tietokoneet :D


Ai kun olisikin...

Jos seos menee laihalle, seos palaa paljon kuumempana, kuin optimiseos. Tätä moottori ei välttämättä tajua, ellei seos mene oikeasti _todella_ laihalleen tai kone ala nakuttamaan. Tämänkin se tajuaa vasta, kun nakutusta ilmenee.
Tässä vaiheessa, etenkin, jos liian laihalla seoksella ja suhteessa liian rajuilla ahtopaineilla on ajettu pidempään, on vaurioita voinut jo syntyä. Esimerkiksi sulaneita tai haljenneita mäntiä, katkenneita männänrenkaita, vaurioituneita laakereita, sulanut katalysaattori, sulanut pakosiipi jnejne...

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 5.4.2008 20:55

Tukit vaa sen by bassin ja annat palaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa