Turbon vaihtoa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

RSM
-
Viestit: 30
Liittynyt: 22.10.2003 12:44

Turbon vaihtoa

ViestiKirjoittaja RSM » 1.6.2006 10:08

Onko tietoa paljonko suunnilleen maksaa 90 hp TDI Golfin turbon vaihto? Powerflashillä kävin mittauttamassa kun tehot häipyilee ja mittausten perusteella meinasi että "juuttuvasiipinen" vaihtoon....

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 1.6.2006 11:13

tilalle vaan 150pd ahdin.. taitaapi saaha tdifreakiltä 700€ + sitten vaihto.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 1.6.2006 15:37

mittausten perusteella meinasi että "juuttuvasiipinen" vaihtoon....


Riku ei tos ny mitään juuttuva siipistä ole!!! :):)

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 1.6.2006 17:47

onko alh koneella? tuolta topicistahan se löytyy mikä turbo missäkin konetyypissä..

lurjus
-
Viestit: 647
Liittynyt: 6.8.2003 16:19

ViestiKirjoittaja lurjus » 2.6.2006 1:33

ahtimet edullisesti, takuulla: ht-tune, nivala

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 2.6.2006 1:51

Pakosarja AFN:stä ja 17/20 hybridi, niin ei ihan heti käy pieneksi ja helppo leimata

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 23.9.2007 15:21

alkaa taas tulla tuo turbon vaihto ajankohtaiseksi niin kumpikohan olisi järkevämpi vaihtoehto.

garretin gt1749vb vai teettää finturbolla tuosta gt1749v:stä/gt1749va:sta hybridi eli se vnt-monsteri?

tällä hetkellä leonissa kiinni gt1749va

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 23.9.2007 21:06

ghousti:
Ainakin jos itse olisin samassa tilanteessa kuin nyt olet, niin en miettisi tuota VB mallia yhtään, vaan kerralla sitten isompi.
Ei harmita ainakaan että olisi pitänyt ottaa se kerrasta, kuten 99% todennäköisyydellä tuolla VB:llä tulisi tekemään.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 23.9.2007 22:28

Riippuu ihan niistä tehotavoitteista..

Mun mielestä tuo -vb ei sinällään mikään huono valinta ole; suht helppo asentaa ja se kuitenkin riittää sinne 200hv nurkille.

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 24.9.2007 22:44

tehotavotteet on siinä 200konin hujakoilla

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 25.9.2007 18:50

200 hv ei irtoa VB::llä ilman voimasavua... Jos haluaa savuttomamman version, kannattanee ostaa isompi ahdin...

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 14.3.2008 9:33

minkälainen homma olisi vaihtaa turboksi GARRETT VNT22 GT2260V, asv leoniin?

mistä kannattaisi tuota pakosarjaa sit etsiä ja soveltaa?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 14.3.2008 16:46

iso homma. mersusta päräisin oleva 2259v niin piissaa tuottoa sitten isommillakin paineilla

HannuSeat
-
Viestit: 91
Liittynyt: 14.6.2007 15:30

ViestiKirjoittaja HannuSeat » 17.3.2008 17:25

Jatkampa tähän. Eli Garretin 1749VB kiinteällä pakosarjalla olis mahdollisesti pian tulossa. Mitä muuta tarvii että sen saa ASV-koneeseen kiinni? Tarviko ahtoputkelle jonkin sovittimen? Ja sitten saa kertoa mistä saa tilata/ostaa kaiken tarvittavan.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 28.3.2008 22:59

Onnistuuko isomman vnt-ahtimen asennus ihan kotipajassa kun kuulin asiantuntijoilta, että pitäis jossain alan liikkeessä asennutta, koska sen säätäminen olisi niin vaikeaa?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 28.3.2008 23:16

Missä päin asennus ja säätö tulisi tapahtumaan?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 29.3.2008 1:21

moni noita väittää rakettitieteeks ;) moni väitti esim r34 tuplaturbon koneen purkua ja kasausta skylinee vaikeeks mut ei sekää ihmeelline ollu :D hiukan ahdasta vaa, ei muuta ku kokeilemaan, aina tietty mahollisuus et menee oppirahoja, melkeen kaikki niitä vähä joutuu makseleen jos paljon tekee

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 29.3.2008 8:33

^^Asennus ja säätö tulisi tapahtua rovaniemellä... tai kuljeskelen kyllä nyt rovaniemi - jyväskylä väliä viikottain työn puolesta niin auto on jyväskylässä viikot käyttämättä ja viikonloput lapissa.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 2.4.2008 11:41

Nyt tuli sitten se kuume niin korkeaksi, että pakko tilata tuo GT 1749vb... Kehtaisiko joku jo homman tehneenä kertoa, että mitä pitää ottaa huomioon, kun alan asenteleen tuota solmua paikalleen? käykö suoraan vakion tilalle, vai pitääkö teettää laippoja tai vastaavaa? entäs öljyputket? niin ja se säätö?? pakopaine mittari löytyy ja ahtomittarikin on paikallaan.

niin ja auto siis toi passat 1,9tdi ajm -99 pitkittäiskoneella.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 2.4.2008 13:01

^^ Eiköhän sieltä Jyväskylästä joku ilmoittaudu asennus- ja säätöhommiin.

^ Ei käy VB ahdin pitkittäiskoneeseen, koska moottorinkannake on turbon tiellä. Hommaa mielummin ns. Monsteri Fin-Turbolta, käy suoraan vakioahtimen tilalle ja riittää pariinsataan heppaan.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 3.4.2008 9:07

Lainataas vähän topiccia. Onko AFN ja AVF pakosarjoilla eroa? Jälkimmäinen on käsittääkseni esiintynyt 3BG Passatissa 130hp PD koneen muodossa. Ihan sillä, että onnistuuko tuommoisen yhteyteen VNT-hirviö esim Fin-Turbolta ja vielä että sen AHUn kylkeen ruuvaisi...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 3.4.2008 15:21

^Sarjat on identtiset.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 3.4.2008 15:22

Kiitos infosta, hankintalistalle siis...

pumpkin
-
Viestit: 16
Liittynyt: 4.2.2008 15:00

ViestiKirjoittaja pumpkin » 4.4.2008 9:17

Samaan sarjaan lisäkysymys:
Sopisiko tämä turbo Garrett GT1749VA omaan Passat -00 85kw PD:hen bolt-on? Ja vielä "helpompi" kysymys, onko mitään järkeä laittaa tuota ko kiesiin? Oma turbo alkaa olemaan vaihtokunnossa...

-S-

MR
-
Viestit: 207
Liittynyt: 4.11.2003 18:03

ViestiKirjoittaja MR » 4.4.2008 10:21

Minulla on ko. yhdistelmä. Asennus suoraan paikalleen, jonkin letkun kai pitää vaihtaa 130hp versiosta, Peksi voi kertoa lisää kun on ahtimen joskus asentanutkin. On se ainakin vähän parempi kuin alkuperäinen GT1749V, mutta jos on tarkoitus vireistää, laita suoraan suurempi ja parempi.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 6.4.2008 11:09

Entäpä kun tuli vastaan tuollainen VA, niin sopiiko tuo tuohon pitkittäisen ajm:mään? pakosarjahan on vissiin kiinteä tuossa VA:ssa, mutta ajm:mässä erillinen.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 6.4.2008 11:22

Noita 1749va ahtimia on sekä että kiinteällä ja erillisellä pakosarjalla, itseltä löytyy sekä että. Kiinteä pakosarjallinen oli muistaakseni -03 touranista lähtöisin.
Muistaakseni fin-turbon tyyppi sanoi noita erilaisia va-malleja olevan yli 7kpl, joten kannataa aika tarkaan tarkistaa käykö juuri se malli omaan autoon mitä on mahdollisesti ostattelemassa.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 6.4.2008 13:04

kyseinen va on kiinteällä pakosarjalla, kuka tietää, että sopiiko paikalleen?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 6.4.2008 15:22

ei sovi pitkittäiseen

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 6.4.2008 18:32

Eli tuohon raatoon ei käy mikään muu kuin alkuperäinen ahdin tai monsteri....p*rseestä

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.4.2008 18:49

julli: otas yhteyttä magga ailuun rovaniemellä. löytyy http://www.turbotec.com/ jälleenmyyjät osiossa.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 6.4.2008 19:08

ok, siltä olis softa tulossa keväämmällä, jos solmun saa keksittyä... pitääpä kysellä...

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 14.4.2008 18:03

Ailu osasi sen verran sanoa, että kun ottaa tarpeeksi isot sovitusvälineet niin sopii mikä vaan...ei siis tiennyt varmaa sanoa että mikä mahtuu....mahtavata.....

killu
-
Viestit: 16
Liittynyt: 6.4.2008 17:41

ViestiKirjoittaja killu » 15.4.2008 5:54

Käykös nämä kiinteällä pakosarjalla olevat GT1749VA ja GT1749VB A4:sen AFN moottoriin,liekö pakosarjan pultit samalla kohdalla?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.4.2008 7:14

Eivät mahdu. Kannattaa käyttää irrallisella pakopesällä olevaa va-mallia ja afn:n vakioo pakosarjaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa