AAZ yskii öljyä konehuoneeseen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

AAZ yskii öljyä konehuoneeseen

ViestiKirjoittaja protoni » 1.4.2008 21:51

Oiskos ffp:n raadilla ideoita mistä golf (1.9td aaz -96) ulostaa öljyä? Koneen takaosa on saanut hiljattain öljypeitteen, mutta mistähän tuo vuoto voisi olla peräisin? Sinne kun vähän kehnosti pääsee ihmettelemään. Muutenkin tuo on sen verran öljyn kyllästämä, ettei sieltä ihan heti vuotokohtaa ehkä pystyisi paikallistamaan. Toisaalta ei öljyä juurikaan kulu, eli ei vuoto ihan mahdottoman iso liene.

Öljyä tuntuisi olevan jonkin verran kannen kyljissä, pakosarjan tienoilla sekä turbossa. Mitä nyt konepellin alla kurkkimalla pystyi näkemään. Pakosarja itsessään on suht siisti, mutta sen pinnassa ei muutenkaan öljy varmaan kauaa viihdy. Hukkaportin tanko oli ainakin tuoreen öljyn peitossa. Lisäksi öljyä on turbon takana konehuoneen takaseinässä kunnon musta kerros.

Tuossa taannoin tuli hukkaportin tankoa vähän kiristeltyä, kun ahtoja ei ollut autossa lainkaan ja katsastuksessa tuli savutusarvosta hylsy. Nyt paineita on maksimissaan 0.9 ja syöttyruuvia vähän ruuvattu. Lieneekö näillä remonteilla merkitystä vuotojen ilmenemiseen? Mikähän on antautumassa? Kansi, pakosarja, turbo? Ideoita, ehdotuksia?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 1.4.2008 21:58

Venttiilikopan tiivisteestä.

Saunatonttu
-
Viestit: 16
Liittynyt: 10.9.2006 12:23

ViestiKirjoittaja Saunatonttu » 3.4.2008 12:14

Samaa vikaa täälläkin. Uuden koneen ja turbon vaihdon jälkeen on turbon lähistöllä oleva suojapelti aina öljystä märkä ja välillä tiputtelee pakosarjan päälle.Joskus tuoksahtaa auton sisällä öljyn käry. Pakokaasujen kierrätysputki on tukittu pellinpalalla.
Vuotopaikkaa en oo paikallistannu kun on sen verran vähäistä, mutta jostain kyllä valskaa vähän.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 3.4.2008 14:54

kannatusääni tuolle venakopan tiivisteelle..taitaa olla aika yleinen vika näissä = /

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 3.4.2008 14:59

Mistä tulikin mieleen, että onko paha homma vaihtaa? Itsellä hieman huohottaa edestäkatsoen oikeesta nurkasta.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 3.4.2008 17:31

AAZ noin 10 min homma vaihtaa tuo tiiviste.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 4.4.2008 9:21

Jäikin tuo tiiviste vaihtamatta hihnan vaihdon yhteydessä, joten pistetäänpä nyt viikonloppuna vaihtoon. Omituisesia reittejä se vuotava öljy kulkee jos se tuolta venttiilikopan alta pääsee joka paikan sotkemaan.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 18.4.2008 14:27

Eipä ollut venttiilikopan tiiviste syypää. Mitä paikkoja tuolla koneen takana on, mistä se voi öljyä roiskia? Ilmeisesti jostain turbon lähettyviltä se tulee, kun tuon hukkaportin tangon se aina sotkee öljyyn ekana. Voiko vika olla turbossa itsessään?

AKN
-
Viestit: 39
Liittynyt: 19.6.2005 22:09

ViestiKirjoittaja AKN » 18.4.2008 21:14

Turpon paluuletkun tiiviste voi vuotaa, voihan olla tuloliitinkin löysällä/ haljennut ja vuotaa siitä.
Kunnon pesu konehuoneelle ja sitten pieni ajelu niin paljastuu mistäpäin vuoto on. auttaa jos ottaa pohjapanssarin pois ja kurkkii auton alapuolelta turbon suuntaan valonkanssa..

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 21.4.2008 9:11

Paluuletku ja tuloliitin näyttivät silmämääräisesti olevan ihan ok. Ilmansuodattimelta tuleva letku oli kuitenkin sisältä suht öljyinen. Onko tämä normaalia? Myös ahdin on tältä samaiselta puolelta ulkopinnaltaan hieman öljyn peitossa. Etenkin turbon alapuolella tuntui käsikopelolla olevan jonkin verran märkää.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 21.4.2008 16:25

Eikös vag-koneet huohota kaikki öljy huurut ahtimen imupuolelle...
Itselläkin on ahtimelle menevä ilmaputki sisältä kostea öljystä ja jos jää vähän löysälle se putken ja ahtimen välinen liitos niin sieltä alkaa tulemaan sitä huohotus öljyä pihalle joka normaalisti menisi ahtimen läpi moottorissa poltettavaksi.

Jero
-
Viestit: 47
Liittynyt: 13.11.2004 17:08

ViestiKirjoittaja Jero » 24.4.2008 13:26

Itelläkin vuotaa toi venttiilikopan tiiviste, ja toinen paikka on turbolle tule öljyputken liitos.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 2.4.2009 16:46

onkos kellään syytä miks aaz kuluttaa öljyä.. imuputki sisältä öljyssä.. eli kaikella järjellä pukkaa turbolle öljysumua joka palaa palotilassa.. näin siisöljyä kuluu.. mutta mitä vois tehä tällä asialle ettei kuluttais niin paljoa? mahdollisia syitä?

Perza
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 29.11.2009 19:14

Audin öljyvuoto

ViestiKirjoittaja Perza » 29.11.2009 19:27

Käytin koneen pois. Vaihdoin kaikki stefat,öljykopan tiivisteen, vesipumpun, kiristimet
jakoremmin.... Pesin koneen ja tutkin öljyvuodot huolella.
Öljyä tulikin turbon putkesta tehtaan liitoksesta, kun kierrokset nousevat yli 3000.
Vain 200 000km ajettu Audi A4 2001 1.9Tdi (ollut uudesta asti minulla)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa