2E Kylmäkäynnistys ongelma. 2.0i mk3
Valvoja: ffp jäsenet
2E Kylmäkäynnistys ongelma. 2.0i mk3
Eli nyt kun auto on saatu viimein pelaan neljän korjaamo vierailun jälkeen alkoi nuo startti ongelmat. Jos auto seisoo pari tuntia niin joutuu sahaan aika paljon ja yleensä toisella hörähtää. Ajossa toimii täysin normaalisti mutta tosiaan kylmällä koneella ei meinaa startata. Olisiko joku tiedossa mikä kannattais tarkastaa `..?
Eiköhän se siinä koneen etupuolella ole, muovinen kotelo josta lähtee letkut jäähdyttimeen, paisuntasäiliöön ja vesipumpulle. Sen päällä siis. Ota johto irti ja kokeile kylmänä käynnistää. Jos parani, on anturi viallinen. Ruisku menee lämpötilan datan puutteessa turvallisen rikkaalle ja pitäis käynnistyä kylmänä kyllä, lämpimänä saa sahata. Jos vika siinä on niin kannattaa hakea se alkuperäisosana marmoritiskiltä (hintaa 30e), tarvikeantureista tuntuu olevan huonoa kokemusta tuossa paikassa.
Toinen mahdollinen voisi olla kylmäkäynnistyssuutin imusarjan päässä, tosin uudemmista 2E-koneista tuo on poistettu.
Toinen mahdollinen voisi olla kylmäkäynnistyssuutin imusarjan päässä, tosin uudemmista 2E-koneista tuo on poistettu.
vm.93 eli tuossa toi kylmäkäynnistys suutin sitten luulisi vielä olevan. Pystyykö tuon toimivuutta tarkastamaan jollain konstilla . ? Menen huomenna kokeilemaan näillä ohjeilla jos vaikka alkaisi pelailemaan. Kuuluuko tuon nostaa kylmällä moottorilla kierroksia esim ryypyn tyyliin. ? Vaikka on 10 pakkasta auto käy sitä samaa 800rmp tasasesti kylmästä kuumaan koneeseen.
Eipä siinä mitään kaasariryypyn tapaista kierrosten nostoa ole jos kaikki on kunnossa. Tyhjäkäynnnin pitäisi siis pysyä siinä ~800rpm kylmänä/kuumana.
Kylmäkäynnistyssuuttimen toiminnasta en tiedä muuta kuin että se toimii vain käynnistäessä. Veikkaisin että siihen suuttimelle tuleva johto avaa sen käynnistäessä ja bensakiskolta tuleva letku ruuttaa suoraan imusarjaan polttoainetta. Suutin sulkeutuu kun kone käynnistyy. Eli sieltä vois tulla jotain jännitteen tapaista käynnistäessä. Ja olikohan liitin kaksinapainen niin melko varmasti toisesta navasta pitäisi löytyä maa. Kannattaa mittailla jos vaan pystyy
Kylmäkäynnistyssuuttimen toiminnasta en tiedä muuta kuin että se toimii vain käynnistäessä. Veikkaisin että siihen suuttimelle tuleva johto avaa sen käynnistäessä ja bensakiskolta tuleva letku ruuttaa suoraan imusarjaan polttoainetta. Suutin sulkeutuu kun kone käynnistyy. Eli sieltä vois tulla jotain jännitteen tapaista käynnistäessä. Ja olikohan liitin kaksinapainen niin melko varmasti toisesta navasta pitäisi löytyä maa. Kannattaa mittailla jos vaan pystyy
Tänään kokeilin tosiaan ottaa tuon lämpötila anturin liittimen irti ja auto alkoi heti käyttäytymään paremmin ja kuumalla koneella bensa haisi joten sai ainakin tarpeeksi kakkua.:) Eli luultavasti tästä anturista johtuen kylmäkäynnistys ei oikein meinaa onnistua.. Samalla vaihdoin myös tuon kumisen huohotin letkun joka on koneen vasemmassa reunassa. Oli sellaista purkkaa koko letku ja alapuolella reikä. Ei päälle päin näyttänyt rikkinäiseltä mutta satuin siihen koskemaan niin huomasin miten sulanut se oli. Tuo sulaminen on varmaan aika normaalia pitkällä juoksulla.? Luultavasti alkuperäinen .. Mites kun ton anturin vaihtaa niin onko se jollain sokalla kiinni vai kuuluuko koko rauta motti itse anturiin ?
Tuli vaihdettua nyt sitten se lämpötila anturi uuteen ja kuinkas auto ei edelleenkään toimi jos laittaa anturin liittimen kiinni. Varaohjelma päällä pelaa mutta anturin johto kiinni ei ole toivoakaan. Mistähän tämä vika sitten voisia johtua mahdollisesti ? Leimalle pitäs mennä ja tuskin menee läpi jos on varaohjelmalla. Rikkaallahan tuo sillon käy ..
Vaikka on 10 pakkasta auto käy sitä samaa 800rmp tasasesti kylmästä kuumaan koneeseen.
Oma 2E kyllä nostaa kierrokset johonkin 1100rpm tienoille kylmäkäynnistyksen jälkeen. Hetken tyhjäkäynnin tai parinsadan metrin ajon jälkeen tippuu normaaliksi. Mikä tuota sitten riivaa? Se marmoritiskin lämpöanturi on vaihdettu pari kuukautta sitten.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa