1,6td hävittää polttoaineen imun, ei meinaa käynnistyä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

1,6td hävittää polttoaineen imun, ei meinaa käynnistyä

ViestiKirjoittaja ahu » 31.3.2008 15:08

Tein autooni kytkinrempan,jonka aikana auto oli nokka hieman yläviistossa. Korjauksen jälkeen ongelmat alkoivat. Auto ei meinannut millään lähteä käymään. Meidän piti tuutata tankinreijästä ilmaa ja availla pa-letkuja että ilmat lähtisivät pois, aina välilläkoitin startata. Lopulta avasin yhden suutinputken ja sitten kone jo lupasi jalopulta käynnistyi. Ajelin lauantaina ja eilen auto seisoi. Aamulla ei meinnaut millään käynnistyä. Mikähän nyt murheena, saako se ilmaa jostain, vai laskeeko polttoaine letkussa? Mitään vastaavaa ei ole aikaisemmin tapahtunut, vaikka autoi seisoi viikkojakin. Polttoainesuodatin on linkin kuvan mukainen, eikös tuollaiset välillä oikuttele? http://www.netikka.net/vepiku/cuuleri/image006.jpg
Voisko se vaikuttaa, että auto on uusi minulle ja sen tankki ei ole vielä ollut niin tyhjä minulla ollessaan, reilu 1/4 tankkia?

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 31.3.2008 17:18

Mainitunlaisen vian aiheuttaa ainakin polttoaine letkujen asentaminen ristiin (meno/ paluu) siis siinä suodattimessa.

audi(ni)sti
-
Viestit: 64
Liittynyt: 18.9.2007 19:29

ViestiKirjoittaja audi(ni)sti » 31.3.2008 20:38

Kuvasta päätellen on ainakin oikein nuo letkut, mutta ootko kattonut onko letkunkiristimet nirhannut noita letkunjuuria? Ei ainakaan omassa tarvinnut olla edes pahan näköiset, kun jo meni kuplia pirusti mukana.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 31.3.2008 20:48

Väljä pumppu/tiivisteet laskee ilmaa järjestelmään, myöskin suodatin ja muovikikkula suodattimen päällä yksi vaihtoehto (meneekö ilmakuplia jatkuvasti polttoaineputkessa, näillä tiedoilla olisi merkitystä jos yhtä vaihtoehtoa pitäisi veikata).

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 31.3.2008 21:25

Ei ole minun autosta toi kuva. Ajattelin tutkia huomenna noi letkut ja varmaan vaihdan suodattimenjalan sellaseen normaaliin malliin. Letkutkin on oikein, koska ennenkin toiminut oikein, eikä niitä ole kukaan mennyt räpeltämään. Tutkitaan tilannetta.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 31.3.2008 21:43

Kokeillaanko ihan tyhmimmän kautta? Autosta yöksi perä ilmaan.

Rane
-
Viestit: 252
Liittynyt: 23.7.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rane » 31.3.2008 23:12

Mitähän eroa on tuossa ylemmän kuvan pumpusa ja täsä http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 31.3.2008 23:19

taitaa olla tuossa portterin pumppu kyseessä.

Rane
-
Viestit: 252
Liittynyt: 23.7.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rane » 1.4.2008 0:33

Joo porterista on tuo pumppu, mutta onko noissa mitä eroa niinku toiminnaltaan? Tuossa portterin pumpun päällä ei ole tuota pyöreää jutskaa?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 1.4.2008 14:30

niinku se ahdonalainen lisärikastin on siinä sivussa?? ja vaikuttaako toimintaan ollenkaan??? viisaammat kertokoon sen

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 2.4.2008 19:15

Nyt vaihdoin polttoaineletkuja ja suodattimen kaksiputkiseen malliin. Katsotaan huomen aamulla, mitenkä käynnistyy.

Pekopee
-
Viestit: 79
Liittynyt: 13.8.2007 21:38

Huono lämpimänä käynnistyvyys

ViestiKirjoittaja Pekopee » 12.4.2008 8:50

Anteeksi, että sekoan topikkiisi.

Tehdään nyt vian etsintä siten että suljetaan vikakohtia, joissa se voi ilmetä pois yksi kerrallaan ja päättelemällä.

!. Letkut on vaihdettu, ei vika korjaantunut?

2. Banjoliitin suodattimen päällä... onko sen O-rengas tarkistettu?

3. Onko koko polttoainelinja muuten ehjä? Tankkiin menevä imupuolen liitin?

4. VE- pumpun oillessa kyseessä se on tyyppiä itse imevä, onko sen liikkuvien osien tiiviys tutkittu? VE pumppu ei oo kovin arka ilmalle, mutta jos sen päällä olevasta säätövipukammiosta pääsee paineet vuotamaan, niin moottori ei käynnisty lämpimänä helposti. Jos pumpun jäähdyttäminen auttaa, niin kohta 6.

5. Pumpun pääakseli? Siinä on voitelu, eikä yleensä mene pumpun käyttöiän aikana. Paitsi, saa senkin hajalle liian kireällä nokkahihnalla. Kireysohje: Hihna pitää pisimmältä vapaalta osalta kääntyä n. 90 astetta sormin, kohtuullista voimaa käyttäen.

6. Kaasuvivun akselilla oleva O-rengas. on väljä Vaihda siihen se 0.50 - 2€ maksava O-rengas, niin 98% varmuudella lämpimänä käynnistyminen paranee. Jos akseliputkeen on kulunut O-renkaan kohdalle ura, vaihda myöskin akseliputki. Tarkista myös tuon ahtorikastimelta pumpun sisään menevän akselin tiiviys ja vaihda sen tiiviste/tiivisteet.

Kerro onnistumisesta ja millätavoin vian korjasit?

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 13.4.2008 13:32

Vaihdoin sen suodatinhässäkän toisenlaiseen, eli sellaiseen, johon tulee yksi letku ja siitälähtee yksi letku. Oli muuten paikallisessa varaosaputkassa ryöstöhinta 30€ 38% alennuksella.

Vaihdoin polttoaineletkut, auton alla ja yksi pätkäjäi vanhaa.

Suuttimien ylivuotoputket vaihdoin,kun olivat huononnäköisiä.

Vaihdoin kuparitiivisteen siihen pumpun pa-liitäntään.

Nyt käynnistyy paremmin, vaikka auto on seissytkin muutaman päivän.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 13.4.2008 14:28

D/TD 8.87--1.88 Bosch (2-putkea). . . . . . . . . . . . . 19-5014 12.45 ?
D/TD 2.88--1990 Bosch (3-putkea). . . . . . . . . . . . . 19-7005 16.48 ?
D/TD 2.88--1990 Bosch (3-putkea) kotimainen. . . . . . . . ei saatavana
D/TD Putkiliitin jos "putket päällä" mallinen suodin. . . 19-7001 10.90 ?

Pitäisi olla motonet liike naapurissa, olisi kilpailua edes vähän.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa