Passat TDI -98 climatronic+Eber ei lämpeä sisältä RATKAISU
Valvoja: ffp jäsenet
Passat TDI -98 climatronic+Eber ei lämpeä sisältä RATKAISU
Vaikka säätää sisälämmöksi esim +23 tulee lämmityslaitteesta mitä sattuu.Vaikka ulkona vaan esim -8 pakkasta.Lämppärin kenno uusittu,ilmastoinnin kylmäaine uusittu,jäähd.neste,ilmastoinnin vikamuisti luettu ja laitettu uusi ohjelma.Mikä mättää ? EDIT Passat toimii taas.Jäähdytysjärjestelmän paine mitattiin ja se oli rajusti liikaa.Ihme että muoviosat oli kestäny.Kannentiiviste rikki.Kannen koeponnistus ja oikaisu,venttiilien hionta.Kiitos vastanneille.
Viimeksi muokannut erajorma, 31.5.2008 8:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kaverin autoa tässä selvitellään,en ollut paikalla kun kävi luettaan koodeja.Kertoi ainoaksi virheeksi koodeissa että ulkopeilien antureissa 2 asteen ero,oli kerrottu liikkeestä ettei merkitystä.Voitko kertoa lisää kyseisistä koodeista,tarkottaako nuo molemmat/toinen läppämoottoria? Missä hinnoissa tollanen läppämoottori (vai onko tuo "virallinen nimi") on karkeesti.Löytyykö siis hyvän valikoiman tarvikeliikkeistä? Ja jos jumittaa pystyykö putsaamaan/voiteleen tms. Tarkennetaan vielä että autossa on Eberin lämmitin joka ei toimi kunnolla.Paikallinen asentamo epäili ettei eberin oma vesipumppu toimi kunnolla koska hetken lämmittyään eberi putoaa päältä pois.Alkaako kuumentumaan liikaa kun vesi ei kierrä? Jarruttaako Eberi systeemin viallinen vesikierto norm. moottorin kiertoa ? Ja vielä,missä tuo läppämoottori/onnistuuko vaihto miten helposti? Paljon kysymyksiä mutta kommentoikaa.
Molemmat vikakoodit tarkoittaa samaa asiaa eli vikaa moottorissa joka liikuttaa kylmän/kuumanilman määrää säätävää läppää (air flow flap positioning motor)
Pitää katsoa perhealbumista onko -98:ssa samat moottorit kuin -02:ssa. säätömoottoriin pääsee käsiksi irrottamalla kojelaudan alaosan kuskinpuolelta.Moottori on koko climatronicpaketin takana. Irroitukseen tarvii 5.5mm hylsyn ja T20 torxin. Irroitus on noin 20min homma jos tietää mitä tekee.
Vanhemman mallin säätömoottorin saa elvytettyä purkamalla ja kokoamalla niin että kollektoripinta (joka kuluu) on eri asennossa kuin aiemmin. uudemmassa ei onnistu joten kun paikat on levällään niin hakee uuden moottrin 50eurolla bosch-liikkeestä tai 200 eurolla marmoritiskiltä.
Eberin vaikutukseen niistä tietävät sa vastata...
Pitää katsoa perhealbumista onko -98:ssa samat moottorit kuin -02:ssa. säätömoottoriin pääsee käsiksi irrottamalla kojelaudan alaosan kuskinpuolelta.Moottori on koko climatronicpaketin takana. Irroitukseen tarvii 5.5mm hylsyn ja T20 torxin. Irroitus on noin 20min homma jos tietää mitä tekee.
Vanhemman mallin säätömoottorin saa elvytettyä purkamalla ja kokoamalla niin että kollektoripinta (joka kuluu) on eri asennossa kuin aiemmin. uudemmassa ei onnistu joten kun paikat on levällään niin hakee uuden moottrin 50eurolla bosch-liikkeestä tai 200 eurolla marmoritiskiltä.
Eberin vaikutukseen niistä tietävät sa vastata...
Juttelin kaverin kanssa,Passat hävittää myös jäähdytysnestettä .Epäselvä mihin ja kuinka paljon (arvio 300 km 1 ltr).Lämmöt pysyy hyvin 90:ssä.Starttauksen jälkeen kuuluu selkeä kurlutus jonkin aikaa,tämän takia kenno vaihdettin.Auto menee paikalliselle pajalle.Laitan tietoa miten homma etenee.Kiitos Maikki joka tapauksessa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa