Muovin maalaus??
Valvoja: ffp jäsenet
Muovin maalaus??
Siis minkällaisella maalilla kannattaa maalata esim. mopon katteita tai muita muoviosia?? Ku pinnastaha pittääs saara joustava että se ei halkee jos vähä taipuu. Ja minkällaisia pohjatöitä pittäis teherä?? Ideoita tännepäi :D
Tämä on ajankohtainen ihtelläkin. Ensinna ruiskutat ns.tartunta-aineen, jonka jälkeen pohjamaalaat sen hiottavalla pohjamaalilla jotta saat pohjat viimeisteltyä. Lopuksi sekoitat pintamaaliin sellaista ainetta joka pitää pintamaalin joustavana (en nyt muista oikeaa nimeä) lopuksi lakkaus tarvittaessa. Toki saa oikasta neuvojani jos jollakin on tietoa enemmän.
Helpointa maalata muoviosia kesätävällä lopputuloksella on viedä ne maalarlle.
Itse käytin tuossa hetki sitten Golfin helmat ja etulipan maalarilla. Pohjatöineen kaikkineen tuli muoviosien värjäys maksamaan 200 euroa, eli ei edes ihan hirveitä.
Kaupantekijäisiksi sain vielä liimata ko. maalarin tiloissa helmat paikalleen ja jättää liimat yön yli kuivumaan. :)
Itse käytin tuossa hetki sitten Golfin helmat ja etulipan maalarilla. Pohjatöineen kaikkineen tuli muoviosien värjäys maksamaan 200 euroa, eli ei edes ihan hirveitä.
Kaupantekijäisiksi sain vielä liimata ko. maalarin tiloissa helmat paikalleen ja jättää liimat yön yli kuivumaan. :)
Ensin hiot 320-400 hiomapaperilla lokasuojan mataksi( jos naarmuja tai kolhuja, niin paklaus ensin).
Sitten muovitartunta-aine päälle.
Muovitartunta-ainetta myydään spray-pullossa, Bilteman tapaisissa tavarataloissa.
Muovitartunta-aineen päälle maalaat pohjamaalin.
Pohjamaali-spraytä saa samasta kaupasta, ja molempien hinnat on 2-4€/pullo.
Pintamaali lokasuojaan pohjamaalin kuivuttua ja päälle lakka, niin kestää venymistä ja kovaa ajoa paremmin.
Näillä opeilla olen maalannut ex-Drd:ni katteet ja kyllä niissä maalit pysyi.
Sitten muovitartunta-aine päälle.
Muovitartunta-ainetta myydään spray-pullossa, Bilteman tapaisissa tavarataloissa.
Muovitartunta-aineen päälle maalaat pohjamaalin.
Pohjamaali-spraytä saa samasta kaupasta, ja molempien hinnat on 2-4€/pullo.
Pintamaali lokasuojaan pohjamaalin kuivuttua ja päälle lakka, niin kestää venymistä ja kovaa ajoa paremmin.
Näillä opeilla olen maalannut ex-Drd:ni katteet ja kyllä niissä maalit pysyi.
Voi olla että kestää, ja voi olla, että ei...
Ite en lähtis huonokuntoista lokasuojaa kuiduttamaan, kun nuo tarvikelokarit "enduro" ja "supermoto" ovat tänäpäivänä niin halvoissa hinnoissa.
Esimerkiksi Sparewheel myy hyvännäköistä tarvike-lokaria 19,90€ pilkkahintaan, joten ainakaan kovin suurta säästöä et tee, vaikka kuiduttaisit uuden lokarin. Meinaan, kun ei nuo lasikuitumatot ja hartsitkaan ole ilmaisia...
J.V.K
Ite en lähtis huonokuntoista lokasuojaa kuiduttamaan, kun nuo tarvikelokarit "enduro" ja "supermoto" ovat tänäpäivänä niin halvoissa hinnoissa.
Esimerkiksi Sparewheel myy hyvännäköistä tarvike-lokaria 19,90€ pilkkahintaan, joten ainakaan kovin suurta säästöä et tee, vaikka kuiduttaisit uuden lokarin. Meinaan, kun ei nuo lasikuitumatot ja hartsitkaan ole ilmaisia...
J.V.K
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”