MK2 GTi 16V KR röpöttää
Valvoja: ffp jäsenet
MK2 GTi 16V KR röpöttää
elikkä golffi käy tyhjää, mutta ei ota kierroksia ja röpöttää. mikähän vois olla vikana?
puristukset ok, kipinä tulee, ohjauspaine ok ja suuttimet ok. jos vika on bensapumpuissa niin voisikohan ne korvata yhdellä sähköisellä pumpulla joka on konehuoneessa? esim. http://www.msdignition.com/fuel_7.htm ps. onko kukaan vaihtanut vaihdekeppiä kyseiseen laitokseen? jos on niin apu olisi tarpeen.
puristukset ok, kipinä tulee, ohjauspaine ok ja suuttimet ok. jos vika on bensapumpuissa niin voisikohan ne korvata yhdellä sähköisellä pumpulla joka on konehuoneessa? esim. http://www.msdignition.com/fuel_7.htm ps. onko kukaan vaihtanut vaihdekeppiä kyseiseen laitokseen? jos on niin apu olisi tarpeen.
Sen tarkemmin jaksanut tarkastella noita pumpun tietoja, mutta k-jetti vaatii n. 6 baarin paineen.
Siirtopumppu on melkein oltava, jos pumpun meinaa konehuoneeseen askarrella. Pitäs saada se paine pumppu tankin sisään, niin sitten ehkä onnistuisi.
Jos painepumppu on sökö, niin halvempi tapa on korvata se jollain muun riittävän tuoton omaavalla k-jetin pumpulla.
Niin oireet vaikuttaa kyllä vähän bensanpuutteelta. Suodatin ok?
Joissakin malleissa on pieni sihti määränjakajan bensan tulo banjopultissa. Se kannattaa tarkistaa myös.
Siirtopumppu on melkein oltava, jos pumpun meinaa konehuoneeseen askarrella. Pitäs saada se paine pumppu tankin sisään, niin sitten ehkä onnistuisi.
Jos painepumppu on sökö, niin halvempi tapa on korvata se jollain muun riittävän tuoton omaavalla k-jetin pumpulla.
Niin oireet vaikuttaa kyllä vähän bensanpuutteelta. Suodatin ok?
Joissakin malleissa on pieni sihti määränjakajan bensan tulo banjopultissa. Se kannattaa tarkistaa myös.
suodatin pitäis olla ok. sihti on tarkistettu. jos laittaisin sinne tankkiin tollasen walbron pumpun jossa pitäis paine ja tavaran tuotto riittää, niin pitääkö siihen väliin laittaa mitään varaajia yms. paineensäätimiä? http://www.futurez.fi/cat/product_details.php?p=142 meinaan että voiko siitä vetää suoraan letkun ruiskulle ja ruiskulta paluu suoraan tankkiin.
ahaa..on nää hommat vielä vähän hakusessa. voisko joku kertoa mikä on ton kerääjäsäiliön tehtävä siinä systeemissä? nyt olis suunnitelma sellanen että ostan kopperoon tankinsisäisen walbron bensapumpun ja se sitte ajais niitten kahden vakiopumpun asiaa. sitte siitä ilmeisesti pitää vetää bensaletku siihen kerääjäsäiliölle, siitä määräjakajalle, määräjakajalta kerääjäsäiliölle ja siitä takaisin tankkiin. eikös niin, korjatkaa jos olen väärässä.
noniin, nyt on bensapumput tarkistettu. sain siirtopumpulla tulemaan reilun 4dl / 10s, ja painepumpulla noin 3,9dl / 30s. eihän auton tarvitse olla käynnissä testin aikana? sain meinaan nuo tulokset niin että suoraan tankille tuleva paluuletku limupulloon ja pumppu pyörimään ja sen jälkeen siirtopumpulta suoraan letku samaiseen limupulloon.
taitaapi tuo vika olla siinä painepumpussa, kokeilin tänään golffia käyttää sellasseen 325i bemarin tankinsisäisellä pumpulla ja hyvin tuntu toimivan. elihkä nyt vissiin ostan siihen uuden bensapumpun, sellasen sähköisen mallin mikä korvaa ne kaksi vanhaa. voisko joku kertoa nyt ihan kädestä pitäen miten kannattaisi se pumppu sinne laittaa?
No tuo sun painepumpun testattu tuotto kyllä vähän viittasikin siihen suuntaan kun vertaa tuohon ifa:n antamiin tuloksiin...
Itselläni tuossa heräsi kysymys, että kun nuita suuttimia testaa, niin pitääkö moottoria pyörittää startilla, vai riittääkö että virrat laittaa päälle jotta suuttimista alkaa tulee tavaraa...?Kyseessä siis sama KR moottori...
Itselläni tuossa heräsi kysymys, että kun nuita suuttimia testaa, niin pitääkö moottoria pyörittää startilla, vai riittääkö että virrat laittaa päälle jotta suuttimista alkaa tulee tavaraa...?Kyseessä siis sama KR moottori...
Onkohan ihan OK jos teen "hyppylangan" pellin palasesta...?Ovat nimittäin sen verran kookkaat nuo releen navat, että ei oikein löytynyt sopivaa apikoliitintä, jotta olisi voinut tehdä sähköjohdosta...
Tarviko tuossa testissä olla hyppylanka paikallaan, vai riittikö että virrat on päällä ja rele paikallaan...?
sain meinaan nuo tulokset niin että suoraan tankille tuleva paluuletku limupulloon ja pumppu pyörimään ja sen jälkeen siirtopumpulta suoraan letku samaiseen limupulloon.
Tarviko tuossa testissä olla hyppylanka paikallaan, vai riittikö että virrat on päällä ja rele paikallaan...?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Olenko käsittänyt oikein, että pumppu alkaa pyörimään vasta kun autoa starttaa koska se ottaa pyörimisnopeustiedon hall-anturilta...?
Kokeilin tuotakin, mutta kun releen napojen liittimet ovat 2 kertaa paksummat ja leveämmät kuin abikoliittimet, niin eivät normi uros abikot passanneet (olettaen siis, että hyppylanka kytketään niiden isompien napojen välille)...pitää soveltaa jotain...
Tavan uros abikotkin käy siihen johdon päihin.
Kokeilin tuotakin, mutta kun releen napojen liittimet ovat 2 kertaa paksummat ja leveämmät kuin abikoliittimet, niin eivät normi uros abikot passanneet (olettaen siis, että hyppylanka kytketään niiden isompien napojen välille)...pitää soveltaa jotain...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
no mun ymmärryksen mukaan ne testataan niin että laitetaan bensapumpun releen tilalle hyppylanka ja nostetaan ilmamäärämittarin lautasta niin pitäis alkaa suuttimista tulemaan tavaraa.
Miksi en tuolla testillä saanut tulemaan yhdestäkään suuttimesta tavaraa...!?Suuttimet on siis irti ja jokainen omassa limupullossaan, eikä pisaraakaan tullut bensaa!?voisko suuttimet olla niin kuivia kun ovat puolitoista vuotta olleet kuivillaan, että ei sen takia ala suihkuttamaan...?Bensapumpulta tulee kyllä tavaraa, kun irroitin paluuletkun, niin hetken päästä vararengaskotelo suorastaan tulvi, kun limupullossa ei enää riittäny tilavuus...:)Vaihdoin siis suodattimen ennen tätä testiä ja koko bensapumppupaketti käytettiin irti...letkut tarkistin vielä toistamiseen ja oikeinpäin pitäisi olla...vaan sellainen ihmeellinen bensan lotina kuului kun bensapumppu oli päällä, kuulosti niin kuin olisi ilmaa ollut letkuissa/pumpussa...?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa