Lähtökohtana kaksi kantta osina. (nokat,nostajat, ja pukit irroitettu) ja osat menneet sekaisin.
Elikkäs voidaanko kanteen (A) laittaa kannen (B) nokka-akselin pukit tai molempia sekaisin.
vai onko kansipukit koneistettu alakerran-pukkien tapaan, paikallaan poraten linjaan? Siinä tapauksessahan osien linjaus sekoittuu ja seuraa lastua.
Mitään hoonausjälkiä en vielä alkanut etsimään, tai etsin mutten eroittanut. Naarmut kohdistamalla ainakin alakerran osat saa alkuperäisille paikoilleen.
PS. en ole itse osia sekoitellut ;)
Kannen kasaus. 1.6 td yms. v.a.g moottorit.
Valvoja: ffp jäsenet
Terve
Tähän ei kukaan ole vastannut, joten laitanpa sitten tietoo. Kannen nokkapukit ovat aina pareja keskenään ja toisesta kannesta otettuja ei voi laittaa toiseen. Ne porataan aina linjaan keskenään. Coilovereista en sitten tiedä mitään... Merkkaaminen purettaessa on tärkeää, ja vanha totuus että se joka purkaa, myös kasaa, vanha moottoriasentajan viidakkosananlasku...
Hei vaan
Tähän ei kukaan ole vastannut, joten laitanpa sitten tietoo. Kannen nokkapukit ovat aina pareja keskenään ja toisesta kannesta otettuja ei voi laittaa toiseen. Ne porataan aina linjaan keskenään. Coilovereista en sitten tiedä mitään... Merkkaaminen purettaessa on tärkeää, ja vanha totuus että se joka purkaa, myös kasaa, vanha moottoriasentajan viidakkosananlasku...
Hei vaan
Koneistamolla osaavat kyllä linjata nokkapukit kohilleen...mulla oli vähän vastaavanlainen tilanne vähän aikaa sitten, eli toinen kansi oli rikki ja varaosakannesta (ehyestä) puuttui nuo nokka-akseleiden pukit...kokeilin ensin huvikseen, että mitäs tapahtuu kun siirrän tuosta rikkinäisestä kannesta ne pukit ja nokat ehyeeseen, niin ei paljoo nokka-akselit pyöriny enää sen jälkeen kun momenttiin väänsin...ei muuta kun kansi nokkapukkeineen ja nokkineen koneistamolle ja 270e lasku perään...:)tosin kyse oli 16V kannesta, että voisi kuvitella 8V kannen olevan halvempi...
Pukithan on muistaakseni numeroitu, eli tässä tapauksessa ei ole mitään ongelmaa. Laitat nokka-akselin paikoilleen tyhjään kanteen, ja asennat pukit paikoilleen yksitellen. Jokaisen pukin asennuksen jälkeen kokeilet pyörittää, mikäli ei pyöri niin sitten on väärän kannen pukki, ja asennat sen toisen. Mikäli tuntuu myös isoa klappia pystysuunnassa, niin silloin myöskin kokeilee toista pukkia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa