Kannen kasaus. 1.6 td yms. v.a.g moottorit.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

Kannen kasaus. 1.6 td yms. v.a.g moottorit.

ViestiKirjoittaja jekku » 26.3.2008 23:05

Lähtökohtana kaksi kantta osina. (nokat,nostajat, ja pukit irroitettu) ja osat menneet sekaisin.

Elikkäs voidaanko kanteen (A) laittaa kannen (B) nokka-akselin pukit tai molempia sekaisin.
vai onko kansipukit koneistettu alakerran-pukkien tapaan, paikallaan poraten linjaan? Siinä tapauksessahan osien linjaus sekoittuu ja seuraa lastua.
Mitään hoonausjälkiä en vielä alkanut etsimään, tai etsin mutten eroittanut. Naarmut kohdistamalla ainakin alakerran osat saa alkuperäisille paikoilleen.

PS. en ole itse osia sekoitellut ;)

Kari
-
Viestit: 114
Liittynyt: 23.7.2003 15:47

ViestiKirjoittaja Kari » 27.3.2008 3:21

Terve
Tähän ei kukaan ole vastannut, joten laitanpa sitten tietoo. Kannen nokkapukit ovat aina pareja keskenään ja toisesta kannesta otettuja ei voi laittaa toiseen. Ne porataan aina linjaan keskenään. Coilovereista en sitten tiedä mitään... Merkkaaminen purettaessa on tärkeää, ja vanha totuus että se joka purkaa, myös kasaa, vanha moottoriasentajan viidakkosananlasku...

Hei vaan

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 27.3.2008 8:22

Koneistamolla osaavat kyllä linjata nokkapukit kohilleen...mulla oli vähän vastaavanlainen tilanne vähän aikaa sitten, eli toinen kansi oli rikki ja varaosakannesta (ehyestä) puuttui nuo nokka-akseleiden pukit...kokeilin ensin huvikseen, että mitäs tapahtuu kun siirrän tuosta rikkinäisestä kannesta ne pukit ja nokat ehyeeseen, niin ei paljoo nokka-akselit pyöriny enää sen jälkeen kun momenttiin väänsin...ei muuta kun kansi nokkapukkeineen ja nokkineen koneistamolle ja 270e lasku perään...:)tosin kyse oli 16V kannesta, että voisi kuvitella 8V kannen olevan halvempi...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 27.3.2008 12:20

Pukithan on muistaakseni numeroitu, eli tässä tapauksessa ei ole mitään ongelmaa. Laitat nokka-akselin paikoilleen tyhjään kanteen, ja asennat pukit paikoilleen yksitellen. Jokaisen pukin asennuksen jälkeen kokeilet pyörittää, mikäli ei pyöri niin sitten on väärän kannen pukki, ja asennat sen toisen. Mikäli tuntuu myös isoa klappia pystysuunnassa, niin silloin myöskin kokeilee toista pukkia.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 27.3.2008 14:13

Mikan neuvomaa konstia itsekin lopulta ajattelin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 28 vierailijaa