Dodii... elikkäs nyt venton rakennus aloitettu hetki sitten. Autosta olisi saatava ulkoapäin suht. koht. kliinin näköiseksi ja matalaksi. :) Pitäisi valmistua ulkonäön puolesta ajoon viimeistään 20.06.2008, sisustan keskeneräisyydellä ei niin väliä vielä.
Autossa oli ostohetkellä kiinni Momon 7,5x16" alut 205/45 nakeilla, Momon Millenium Evo -ohjauspyörä, sekä Momon vaihdekepinnuppi. Mukana tuli myös irrallaan 2x Sonyn harmaata X-Plod subwooferia, jonkinlainen laatikko niille, Alpinen D-luokan vahvistin, Alpinen erillissarja ja SPL Dynamicsin erillisvahvistin. Autossa oli myös kauko-ohjattava VIPER -keskuslukitus, ajonesto ja varashälytin. INXX:n alustasarjakin löytyi, -40mm madaltavana.
Aluksi ajattelin, että laitan vain jotkut toiset kunnon popit tuonne, korjaan kaikki ruosteet, sekä ylimaalaan auton jollain hienolla värillä.
No tilaukseen nyt kuitenkin lähti tuollaiset JOMin design-takavalot, samalla tuli Completokselta myös FK:n enkelinsilmät, Mattigin valoluomet, merkitön maski ja sun muuta tilpehööriä.
Tässä välissä aloin poistelemaan ruosteita. Apukuskinpuoleinen kynnys oli oven saranoiden puolelta puhki noin 1x3cm alueelta. Paikkaa vaan, ja kittiä päälle. Kävin maaliliikkeessä sekoittamassa alkuperäistä LA7U -väriä (30e lakka+maali), joka myöhemmin osoittautui turhaksi, sillä eipä se sen väriseksi tule jäämään. Ruostekukkia löytyy mm. kummastakin etukaarista, kynnyksistä ja takakontin alareunasta.
Löysin huuto.netistä uuden Innovatekin DVD-soittimen autoon, ja laitoin viestiä jampalle, että laitas tulemaan. Soitin ja muut hifit on kiinni, ja pelittää loistavasti.
Enkelinsilmät ja muut takavalot saapuivat matkahuoltoon. Palikat asennettiin paikoilleen ja katseltiin. Eihän tästä vittu mitään tule, ihan peruslaitoksi menee..
Aloin verhoilla ovipahveja lumenvalkoisella nahalla. 2/4 ovipahveista nyt päällystetty. Samassa verhoilin ratin keskiön vallkoisella keinonahalla, ja ompelin uuden vaihdekepin pussin mustasta keinonahasta. Hmm, valkoinen sopisi paremmin. Pitää tehdä uusiksi kun jaksaa.
Auto palasiksi, osaa tilaukseen, kaupasta niin perkeleesti muovi- ja lasikuitupakkelia, maalia ja sen sellaista.
Ostin Completokselta M3-look peilit vilkuilla, asentelin ne kiinni.. samalla tuli kauko-ohjattava keskuslukitussarja, jonka aioin asentaa avaamaan ovet raolleen, jotta kahvat voisi poistaa. Ilmeni, että keskuslukitusmoottorit eivät jaksa vetää oven tankoa niin kovalla voimalla, jotta ovi aukeisi. Täytyy hommata jostain muualta 4kpl solenoideja ja stilettiavainsetti kaukkarilla, tulee porno.
Heivasin antennin vittuun tuosta kuskinpuoleisesta takakulmasta, hitsaisin reiän umpeen ja käytin hyväkseni taas ystäväämme pakeltsonia.
Seuraavaksi vetäisinkin umpeen vilkunreiät. Tuli siinä kohtaa vaan pieni kämmi; hitsasin apukuskin puoleisen vilkunreiän päälle paikkaa hieman liian nopeasti jäähdyttämättä, tästä syystä lämpö veti sen lokasuojan kulman ihan lommolle. :/ Sain sen kuitenkin korjattua lasikuitukitillä ja armottomalla määrällä hiomapaperia.
Ostin töistä pari tankoa koritinaa, ja tinasin takaluukun VW-logon jättämän kuopan umpeen. Pakkelityöt jatkuu tältä osin vielä.
Pistin ulkomailta tilaukseen mk3 golffin puskurit, helmat ja lasikuituisen scoopillisen konepeiton, osien pitäisi tulla Suomeen tässä parin viikon sisällä.
Autovarusteelta laitettiin tilaukseen JOMin coil-overit ja 4kpl Golf III kromisia ovenkahvoja, ja Golf IV:n takavalot. Aloin pari kk sitten miettimään noita takavalon muutoksia, mutta eipä ole vieläkään Autovarusteelta takavaloja saapunut.
Eilen asentelin coil-overit kiinni, kyllä muuten on tontissa, vaikka säädöt ei edes ole läheskään matalimmalla. :D Eturenkaat pyörii kyllä hieman lähellä iskaria.. :S
Etulokareiden kaarien pokkaukset pitäisi rälläköidä irti, jotta renkaat mahtuvat pyörimään hyvin. Toinen vaihtoehto olisi kaarien levitys käsin peltileikkurilla+hitsillä. Takakaarista onkin jo rälläköity pokkaus pois.
Kromiset sisäpuolen ovenkahvat tuo muuten hienoa lookkia. :P
Ostinpa kaverilta sitten tälläisen FujitsuSiementäjän läppärin, jolle pitäisi tehdä teline penkin alle tjsp. Ostaa sitten rahatilanteen salliessa 10" kosketusnäytön, ja vetää Wintoosan näkymään siihen.
Auto maalataan todennäköisesti kaksiväriseksi; katto, takaluukku, konepeitto tulee kiiltävän mustalla flakella, auton muut korin osat maalataan candy/tms. oranssiksi. Katsellaan sitten maaliliikkeessä paremmin värejä. Maalaus olisi tarkoitus suorittaa viimeistään toukokuun lopulla, jotta saan auton kasaan, sillä kesäkuun 20. päivä lankeaa 18v. ikä täyteen, ja korttikin (toivottavasti) taskuun. :D
Tulevia muutoksia vielä näin tiivistettynä, kun lompakko antaa myöden;
- Golf IV takavalot
- TFT-näyttöjä, näyttöjä...
- FK:n valko/musta -nahkaiset jakkarat
- Kojelaudan maalaus lumenvalkoiseksi
- Plasma mittaristontaustat
- Takapenkkien päälystys
- 18" vanteet
- Takakontin uudelleen muotoilu lasikuidusta muutamalle subille
- Uudet hifit, SPL Dynamicsin vehkeet hakusessa
- Kahvojen poisto
- Sähkölasit
- Sähköinen oven avaus
- Lamborghini -tyyliset saranat
- Muuta jännää.. ;D
Elikkä tässä olisi myynnissä näitä ylimääräisiä prujuja mitä on ventosta on tähän mennessä jäänyt yli, eli kummatkin puskurit, konepelti, vakioratti, peilit, etuvalot, takavalot, JOMin design-takavalot, oven ripaa, yms saatanan hilua...
Ja projektikuviahan löytyy joitain tuolta: http://www.minunauto.com/index.php?page ... r&id=12829
Päivittelen kun kerkiän.
VWento CL 1.8 -93 pientä projektia...
Valvoja: ffp jäsenet
VWento CL 1.8 -93 pientä projektia...
Viimeksi muokannut Tsuissi, 12.3.2008 10:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniin, nyt on aloitettu BMW e46 -takavalojen modaus, ja korkeussäädettävä alustasarja tuli laitettua kiinni, madalluksella 70/80mm... Valoille piti takalokasuojan reunaa piti levittää ja kontin yläreunaa pyöristää. Ja kontista perkeleesti peltiä pois. Huomenna jatkuu umpion pohjien teko ja toiselle puolelle sama homma.
Aluksihan oli tarkoitus laittaa IV Golffin takavalot, mutta sitten huomasin että tää Moonracer on just modaamassa niitä, niin tuli suunnitelmien vaihto, peruin golffin valojen tilauksen ja pistin bimmerin valot tulemaan.
Siinä on muutamia kuvia.
http://i274.photobucket.com/albums/jj25 ... uva235.jpg
http://i274.photobucket.com/albums/jj25 ... uva340.jpg
http://i274.photobucket.com/albums/jj25 ... uva362.jpg
http://i274.photobucket.com/albums/jj25 ... uva360.jpg
Aluksihan oli tarkoitus laittaa IV Golffin takavalot, mutta sitten huomasin että tää Moonracer on just modaamassa niitä, niin tuli suunnitelmien vaihto, peruin golffin valojen tilauksen ja pistin bimmerin valot tulemaan.
Siinä on muutamia kuvia.
http://i274.photobucket.com/albums/jj25 ... uva235.jpg
http://i274.photobucket.com/albums/jj25 ... uva340.jpg
http://i274.photobucket.com/albums/jj25 ... uva362.jpg
http://i274.photobucket.com/albums/jj25 ... uva360.jpg
Eilen tuli puolasta korisarjan tynkää.
Kyllä tuota tekemistä piisaa... perkele kun en vain kerkeä laittelemaan autoa kuin viikonloppuisin, sillä viikon oon vielä opiskelemassa Seinäjoella automyyjän ammattiin.. Ja ikäähän ei tietenkään edes sitä 18v löydy ennen kesäkuun 20.päivää. :P
Kyllä tuota tekemistä piisaa... perkele kun en vain kerkeä laittelemaan autoa kuin viikonloppuisin, sillä viikon oon vielä opiskelemassa Seinäjoella automyyjän ammattiin.. Ja ikäähän ei tietenkään edes sitä 18v löydy ennen kesäkuun 20.päivää. :P
Viimeksi muokannut Tsuissi, 7.1.2009 5:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Perkeleet vieköhön ku onki kulunu aikaa viimeisistä päivityksistä.
No nyt on alla 18" vanteet+ keskittävät 25mm paksut alumiiniset 4x100 -> 5x100 pulttijaonmuutosadapterit. Just tulin tallista vääntämästä kaaria. Sain etu ja -takakaaren ihan jees mallille. Seuraavaksi hitsaamaan toista puolta. Onki hieman vittumaisempi vääntää noita pellistä, toisinkuin luulin.. :S
Saatana ku pitääki sovittaa vähän ku ei noi vanteet meinaa millään mahtua pyörimään. :D
Tuli testattua lasikuituisen takapuskurin kestävyyskin tuossa yön aikana, ku meidän firman työntekijä ajoi kuorma-auton hallista ulos ja vetäs siitä sitten tuolla köykäsen painosella volvolla sen puskimen yli.... argh. lisää korjattavaa.
Sainpa tuossa yön aikana tehtyä enemmän kuin puolen vuoden aikana. Otin ruosteet korin takaosasta helvettii, maalasin ja massasin paikat. Kaaret olin levittäny ja kitannu jo ennemmin, mutta nyt hieman muokkasin niitä paremmiksi; vedin kaikki kitit taas helvettii ja kaaret peltileikkurilla auki... lisää levitystä, peltisoiroa taas väliin ja kemppi laulamaan ja kitit päälle ja muutaman minuutin hionnat. Vielä on paljon varaa pohjatöissä.
Jos sitä ottais huomenna illalla asiakseen tehdä toiselle puolelle kaarilevitykset... Ääh, perkele puolen tunnin päästä töihin.
Ja ne e46 -takavalojen modauksen jäi vain unelmaksi. Perä revitään taas auki ja sovitetaan sitten ennemmin vaikka ne IV Golffin valot, sillä noi bimmerin valojen muoto on täysin eri planeetalta kuin venton ahteri, joten niitä ei saa siihen kirveelläkään sopimaan. Ainakaan hienosti.
Ovet on tosiaan nyt siloitettu, pohjatöitä pitää jatkaa. Ovi aukeaa kaukosäätimestä, pompsahtaa nappulaa painamalla sen 5cm auki. :) Vielä pitäisi kuskin ja apparin oviin vääntää mekaaniset avaukset vaijereilla ja jollai nupeilla..
Siellä niitä projektikuvia: http://s274.photobucket.com/albums/jj25 ... to%202009/
No nyt on alla 18" vanteet+ keskittävät 25mm paksut alumiiniset 4x100 -> 5x100 pulttijaonmuutosadapterit. Just tulin tallista vääntämästä kaaria. Sain etu ja -takakaaren ihan jees mallille. Seuraavaksi hitsaamaan toista puolta. Onki hieman vittumaisempi vääntää noita pellistä, toisinkuin luulin.. :S
Saatana ku pitääki sovittaa vähän ku ei noi vanteet meinaa millään mahtua pyörimään. :D
Tuli testattua lasikuituisen takapuskurin kestävyyskin tuossa yön aikana, ku meidän firman työntekijä ajoi kuorma-auton hallista ulos ja vetäs siitä sitten tuolla köykäsen painosella volvolla sen puskimen yli.... argh. lisää korjattavaa.
Sainpa tuossa yön aikana tehtyä enemmän kuin puolen vuoden aikana. Otin ruosteet korin takaosasta helvettii, maalasin ja massasin paikat. Kaaret olin levittäny ja kitannu jo ennemmin, mutta nyt hieman muokkasin niitä paremmiksi; vedin kaikki kitit taas helvettii ja kaaret peltileikkurilla auki... lisää levitystä, peltisoiroa taas väliin ja kemppi laulamaan ja kitit päälle ja muutaman minuutin hionnat. Vielä on paljon varaa pohjatöissä.
Jos sitä ottais huomenna illalla asiakseen tehdä toiselle puolelle kaarilevitykset... Ääh, perkele puolen tunnin päästä töihin.
Ja ne e46 -takavalojen modauksen jäi vain unelmaksi. Perä revitään taas auki ja sovitetaan sitten ennemmin vaikka ne IV Golffin valot, sillä noi bimmerin valojen muoto on täysin eri planeetalta kuin venton ahteri, joten niitä ei saa siihen kirveelläkään sopimaan. Ainakaan hienosti.
Ovet on tosiaan nyt siloitettu, pohjatöitä pitää jatkaa. Ovi aukeaa kaukosäätimestä, pompsahtaa nappulaa painamalla sen 5cm auki. :) Vielä pitäisi kuskin ja apparin oviin vääntää mekaaniset avaukset vaijereilla ja jollai nupeilla..
Siellä niitä projektikuvia: http://s274.photobucket.com/albums/jj25 ... to%202009/
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa