Audi200 10v kuinka paljon vakio ahdot nyt 3000rpm 1.4
Valvoja: ffp jäsenet
Audi200 10v kuinka paljon vakio ahdot nyt 3000rpm 1.4
Olen tuossa pari päivää sitten saanut käsiin kaupan yhteydessä audi 200 10v tic type 44 vm.1988 ja olisi kaikenlaista kysymistä siitä jos joku osaisi neuvoa esim siinä onko ahdot jonkun vian takia minulla liian korkeat ku ahto putket ei kestä ensin meni coolerin ja imusarjan välistä kun kokeilin mitä lötkö kulkee korjasin se ja sitten meni alaputki ja nyt taas yläputki jätin putken vuotamaan koska pelkään että ahdot liian korkeat ?
ahto ongelmaan lisää
tänään laitoin putken tiiviksi ja kaverin mittarin kiinni ja 3vaihteella 3000 kiekat 1.4 ahdot ja kone rupes nakuttaa jätin jäkimmäisen putken vuotamaan ihan vähän ja ei nakuta mutta kun ole turbojen kanssa värkännyt ennen mitä osia uusisin turbon puolelle itse turbolla ajettu 25000km osto kutti löyty autosta ja se ok
-
- -
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24.7.2003 0:08
Vakio ahtopaine moottorin tyypistä riippuen n.0.4-0.6bar. Luultavasti moottorinohjainpurkkia on puukotettu, mikäli ei katkaise menoa noin 0.2bar yli vakion ahtopaineen. Tai jotenkin muuten huijattu näkemään pienempi ahtopaine.
Tuo 1.4bar (mikäli ei absoluuttista)on jo sen verran kova paine, että varmasti vetää K-jetin laihalle, ei ihme jos nakuttaa.. Itse jättäisin polkemisen vähemmälle ennen kuin vika on oikeasti selvitetty.
Putkistojen tulisi olla 100% tiiviit K-jetin parhaan toiminnan kannalta. Myöskään ahtopaineen rajoittaminen vuodolla ei ehkä ole se kaikista oikein tapa...
Jos lontoon murre taipuu, niin tuosta on hyvä aloittaa itseopiskelu.
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... boost.html
Tuo 1.4bar (mikäli ei absoluuttista)on jo sen verran kova paine, että varmasti vetää K-jetin laihalle, ei ihme jos nakuttaa.. Itse jättäisin polkemisen vähemmälle ennen kuin vika on oikeasti selvitetty.
Putkistojen tulisi olla 100% tiiviit K-jetin parhaan toiminnan kannalta. Myöskään ahtopaineen rajoittaminen vuodolla ei ehkä ole se kaikista oikein tapa...
Jos lontoon murre taipuu, niin tuosta on hyvä aloittaa itseopiskelu.
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... boost.html
200 AHDOT
Auto tekikin lakon tänään, ku emänällä kävi jengat yli 4000 ku ei ole ajellut audilla ennen. Seurausta että työnsin autoa 2km yksin, ku mamma istu kabiinissa ja 45min rassasin huoltsikan pihalla. on se lötkö vielä lisäksi raskas työntää. :) Ahto putki oli toisesta päästä irti tai pois paikoltaan, taas vaikka siinä on 4 klemmaria. Onneksi saan alkuperäsen uuden haitarin pian ja muita putkia. Mietin että otanko uuden ahto mittarin lähdöt siitä pienestä putkesta, joka lähetee kompurapuolelta fööniä ja menee sinne anturille näyttääkö oikeaan tulosta. Vielä laihana käymisestä, auto lyö mustaa välillä ku putket tiiviit aikalailla. Kun kiekat on tasasesti korkeella alkaa nakutus eli bensan saanti heikolla. Autosta on ollut ahtoputket seulat, kuittien perusteella jopa 8vuotta, korjattu paikallisella nestellä sikaflexilla. Autossa oli koeajolla vetoja saman verran ku 100 2.2e vapari avantissa, vaan otin silti kaupan tekijäisinä kun huomasin kierroksia huudattaessa että paineet tuli käsille. Myyjä luuli koneen olevan menossa, kun ei vetoja ollut ja auto nyki tosi pahasti liikeelle lähdössä. Kone ei kuluta 1000km yhtään öljyä, nestettä vähän ku sisä kennolle menevä putki tippasee vähän.
Viimeksi muokannut maake81, 22.3.2008 22:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
minkälaisia klemmareita käytät jos ei kestä edes 1.4 kilon paineita? :O
nuo mitä tuos vasemmalla ylhäällä on niin kyllä on kestäny 2.5 kilon paineita autokäytössä
http://www.rlaaksonenoy.fi/kuvat/Image/Klemmarit.JPG
nuo mitä tuos vasemmalla ylhäällä on niin kyllä on kestäny 2.5 kilon paineita autokäytössä
http://www.rlaaksonenoy.fi/kuvat/Image/Klemmarit.JPG
Vähän ot, mutta on kyllä ihan oikeasti hankala lukea tota sun tekstiä, kun ei ole mitään välimerkkejä.
Pieni äidinkielen opiskelu ei lienee pahitteeksi? Pikaisella silmäilyllä en ainakaan huomannut tuossa sun pidemmässä (enkä kyllä lyhyemmässäkään) viimeisessä postauksessa yhtään a) isoa alkukirjainta, b) pistettä, c) pilkkua.
Pieni äidinkielen opiskelu ei lienee pahitteeksi? Pikaisella silmäilyllä en ainakaan huomannut tuossa sun pidemmässä (enkä kyllä lyhyemmässäkään) viimeisessä postauksessa yhtään a) isoa alkukirjainta, b) pistettä, c) pilkkua.
-
- -
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24.7.2003 0:08
ahtoputket
se klemmari asia on ok, oli liian loiva taivutus välikappaleessa ja letku siihen väärässä asennossa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa