Audi200 10v kuinka paljon vakio ahdot nyt 3000rpm 1.4

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

maake81
-
Viestit: 12
Liittynyt: 22.3.2008 0:09

Audi200 10v kuinka paljon vakio ahdot nyt 3000rpm 1.4

ViestiKirjoittaja maake81 » 22.3.2008 0:16

Olen tuossa pari päivää sitten saanut käsiin kaupan yhteydessä audi 200 10v tic type 44 vm.1988 ja olisi kaikenlaista kysymistä siitä jos joku osaisi neuvoa esim siinä onko ahdot jonkun vian takia minulla liian korkeat ku ahto putket ei kestä ensin meni coolerin ja imusarjan välistä kun kokeilin mitä lötkö kulkee korjasin se ja sitten meni alaputki ja nyt taas yläputki jätin putken vuotamaan koska pelkään että ahdot liian korkeat ?

maake81
-
Viestit: 12
Liittynyt: 22.3.2008 0:09

ahto ongelmaan lisää

ViestiKirjoittaja maake81 » 22.3.2008 12:58

tänään laitoin putken tiiviksi ja kaverin mittarin kiinni ja 3vaihteella 3000 kiekat 1.4 ahdot ja kone rupes nakuttaa jätin jäkimmäisen putken vuotamaan ihan vähän ja ei nakuta mutta kun ole turbojen kanssa värkännyt ennen mitä osia uusisin turbon puolelle itse turbolla ajettu 25000km osto kutti löyty autosta ja se ok

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 22.3.2008 13:15

Hukkaportin säätö tarkista ja kaikki alipaineletkut.
Ilmeisen liian korkea ahtopaine. Lue teksteistä lisää turbovehkeistä.

Jukka Majava
-
Viestit: 111
Liittynyt: 24.7.2003 0:08

ViestiKirjoittaja Jukka Majava » 22.3.2008 20:07

Vakio ahtopaine moottorin tyypistä riippuen n.0.4-0.6bar. Luultavasti moottorinohjainpurkkia on puukotettu, mikäli ei katkaise menoa noin 0.2bar yli vakion ahtopaineen. Tai jotenkin muuten huijattu näkemään pienempi ahtopaine.
Tuo 1.4bar (mikäli ei absoluuttista)on jo sen verran kova paine, että varmasti vetää K-jetin laihalle, ei ihme jos nakuttaa.. Itse jättäisin polkemisen vähemmälle ennen kuin vika on oikeasti selvitetty.
Putkistojen tulisi olla 100% tiiviit K-jetin parhaan toiminnan kannalta. Myöskään ahtopaineen rajoittaminen vuodolla ei ehkä ole se kaikista oikein tapa...
Jos lontoon murre taipuu, niin tuosta on hyvä aloittaa itseopiskelu.
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... boost.html

maake81
-
Viestit: 12
Liittynyt: 22.3.2008 0:09

200 AHDOT

ViestiKirjoittaja maake81 » 22.3.2008 21:05

Auto tekikin lakon tänään, ku emänällä kävi jengat yli 4000 ku ei ole ajellut audilla ennen. Seurausta että työnsin autoa 2km yksin, ku mamma istu kabiinissa ja 45min rassasin huoltsikan pihalla. on se lötkö vielä lisäksi raskas työntää. :) Ahto putki oli toisesta päästä irti tai pois paikoltaan, taas vaikka siinä on 4 klemmaria. Onneksi saan alkuperäsen uuden haitarin pian ja muita putkia. Mietin että otanko uuden ahto mittarin lähdöt siitä pienestä putkesta, joka lähetee kompurapuolelta fööniä ja menee sinne anturille näyttääkö oikeaan tulosta. Vielä laihana käymisestä, auto lyö mustaa välillä ku putket tiiviit aikalailla. Kun kiekat on tasasesti korkeella alkaa nakutus eli bensan saanti heikolla. Autosta on ollut ahtoputket seulat, kuittien perusteella jopa 8vuotta, korjattu paikallisella nestellä sikaflexilla. Autossa oli koeajolla vetoja saman verran ku 100 2.2e vapari avantissa, vaan otin silti kaupan tekijäisinä kun huomasin kierroksia huudattaessa että paineet tuli käsille. Myyjä luuli koneen olevan menossa, kun ei vetoja ollut ja auto nyki tosi pahasti liikeelle lähdössä. Kone ei kuluta 1000km yhtään öljyä, nestettä vähän ku sisä kennolle menevä putki tippasee vähän.
Viimeksi muokannut maake81, 22.3.2008 22:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

maake81
-
Viestit: 12
Liittynyt: 22.3.2008 0:09

200 ahdot

ViestiKirjoittaja maake81 » 22.3.2008 21:16

tuon ulkomaan poikien mukaan auton pitäs ongelmitta kestää 1.39 bar noilla puristeillla ja ecun seurata perässän ihan hyvin ja soppaakin pitäs saada suhkot hyvin jos ruuta kunnossa koskien 200t/quattroa vm 86-88

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.3.2008 21:27

minkälaisia klemmareita käytät jos ei kestä edes 1.4 kilon paineita? :O

nuo mitä tuos vasemmalla ylhäällä on niin kyllä on kestäny 2.5 kilon paineita autokäytössä
http://www.rlaaksonenoy.fi/kuvat/Image/Klemmarit.JPG

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.3.2008 21:29

Vähän ot, mutta on kyllä ihan oikeasti hankala lukea tota sun tekstiä, kun ei ole mitään välimerkkejä.
Pieni äidinkielen opiskelu ei lienee pahitteeksi? Pikaisella silmäilyllä en ainakaan huomannut tuossa sun pidemmässä (enkä kyllä lyhyemmässäkään) viimeisessä postauksessa yhtään a) isoa alkukirjainta, b) pistettä, c) pilkkua.

Jukka Majava
-
Viestit: 111
Liittynyt: 24.7.2003 0:08

ViestiKirjoittaja Jukka Majava » 22.3.2008 21:48

Huomaa, että ulkomaanpoikien sivulla puhutaan absoluuttisesta paineesta...

Pena K.
ffp jäsen
Viestit: 296
Liittynyt: 9.9.2003 17:22

ViestiKirjoittaja Pena K. » 23.3.2008 16:42

jarskii- kirjoitti:minkälaisia klemmareita käytät jos ei kestä edes 1.4 kilon paineita? :O

Jos edes kerran on vilkaissut tollasen lötköttimen konehuoneeseen, niin tietäisi että siellä on muutakin korjattavaa kuin tuninki klemmarit.

maake81
-
Viestit: 12
Liittynyt: 22.3.2008 0:09

200

ViestiKirjoittaja maake81 » 23.3.2008 17:10

Niin aika lailla minulla on tekemistä, Sähköjä joutuu laittaa tai siistiin, Lisää toiminta varmuutta.Ruiskulle täytyy uusia kaikki letkut paitsi päälinjoja. Niin ja passaako, 100 audin vaihde simpukka 200 kun melko loppu.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 23.3.2008 17:12

bena: tuota noin nuo mitä tarkoitin ei siis ollut mitään tuuninkiklemmareita vaan ihan hiflexin kamaa... käytetään teollisuudessa niin luulis nyt yhen auton ahtoputkissa kestävän.

maake81
-
Viestit: 12
Liittynyt: 22.3.2008 0:09

ahtoputket

ViestiKirjoittaja maake81 » 23.3.2008 17:34

se klemmari asia on ok, oli liian loiva taivutus välikappaleessa ja letku siihen väärässä asennossa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa