kyllä,olen tietysti haku toiminnolla jo hakenut ja lukenut jokaisen aihetta koskevan jutun ja luultavasti koko aiheeseen on jo kyllästytty mutta eipä sitä apuja paremmin saa kuin täältä joten tässä oireet:
moottori 1.6 kaasarissa teksti pierburg,johon menee useita johtoja ja pakosarjassa lambda,katalysaattori,vm 1990.siinä tuntomerkit
kone lämmin,käy pirun nätisti ja tasaisesti,kaasua kun painelee ainakin itse huomasin heti että ei ota kierroksia terävästi,vaan jotenkin tukkoisen oloinen.
ajossa sama juttu,jos kaasun painaa pohjaan ei kiihdy lainkaan niin hyvin kuin että painaa "vähitellen" miltei pinta kaasulla.nelos vaihteella saa tosiaan lypsää että pääsee yli 120km/h ja voitosella suoraa tietä menee pinta kaasulla mutta turha yrittää nostaa nopeutta ja ylämäki ei vitosella suju.eli voimaa on hukassa.
vaihdoin virranjakajan kannen,pyörijä,tulpat,tulppien ja puolan johdon,bensan suodattimen,ilmasuodattimen.tankkiin jääestoa.tarkistin silmämääräisesti alipaineletkut ja vaihdoin epäilyttävät.kun väännän virrat päälle yksi liittimistä naksuttaa(kuuluuko tehdä näin?) ja kun sammutan se naksuttaa n.5sek ja sitten loppuu.tarkistin myös johtojen maadoitukset ja avaisin niitä ja putsasin.lambdasta lähtee 2 johtoa mutta kun otan liittimen irti ei se vaikuta mitenkään mihinkään,kuuluuko olla näin?
tässä nyt kaikki mitä olen merkille laittanut,neuvot ovat tarpeen sillä en tosiaan aio hukata tuota yksilöä mihinkään ja bugruniin lähden sillä joten ennen sitä tuo ongelma kuntoon.
ja kokeilinpa senkin kun tuo ollut vanhalla äijällä että annoin isän kädestä ja polttelin karstatkin jo pois,se nyt ei ainakaan auttanut:)
mk2 1.6 pierburg ja voimaa kadoksissa
Valvoja: ffp jäsenet
Eli kyseessä Pierburgin 2e-e "sähkökaasari".
Aukeaako kakkoskurkku? Sitähän aukaisee alipaineella toimiva kalvorasia kaasain oikealla puolella (auton takaa katsottuna).
Onko pakoputki auki, ettei ole villoja putkessa tms? Kuulostaa kaukaa haetulta, mutta tuostakin on kokemuksia :(
E: Virtojen sammutuksen jälkeen kuuluu surinaa noin 5sek, mitään naksutusta ei pitäisi kuulua. Paitsi releen naksahdus surinan loppuessa. Ääni kuuluu jostain solenoidista.
E2: Tosiaan nyt muistellessa kun virrat laittaa päälle, ainakin mulla konehuoneesta saattaa joskus kuulua muutamia raksutuksia ja surinaa, lienee normaalia :D
Aukeaako kakkoskurkku? Sitähän aukaisee alipaineella toimiva kalvorasia kaasain oikealla puolella (auton takaa katsottuna).
Onko pakoputki auki, ettei ole villoja putkessa tms? Kuulostaa kaukaa haetulta, mutta tuostakin on kokemuksia :(
E: Virtojen sammutuksen jälkeen kuuluu surinaa noin 5sek, mitään naksutusta ei pitäisi kuulua. Paitsi releen naksahdus surinan loppuessa. Ääni kuuluu jostain solenoidista.
E2: Tosiaan nyt muistellessa kun virrat laittaa päälle, ainakin mulla konehuoneesta saattaa joskus kuulua muutamia raksutuksia ja surinaa, lienee normaalia :D
jep niin ajattelinkin että tuo 2e-e tuo on,en tiedä aukeaako kakkoskurkku,menen heti aamulla purkamaan tuon ja putsaan koko vehkeen ja katson samalla kakkoskurkun toim innan.eipä pitäisi olla viiloja tai halkoja putkessa,tiedä silti mitä vanha omistaja jemmannut sinne,putki uuden oloinen jotenka tuskin mitään muuta kun karstaa:)
joo tosissaan virtojen katkasun jälkeen kuuluu surinaa ja naks..sitten hiljeni.
joo tosissaan virtojen katkasun jälkeen kuuluu surinaa ja naks..sitten hiljeni.
purin sitten koko kaasarin,putsasin ja kasasin ei muutosta.MUTTA...sainpa käsiini raumalta miehen joka tehnyt vw:llä huoltoja aikanaan 15vuotta,ja pelannut pierburgien kanssa ja huoltaa yhä näitä herkkuja edelleen,sain ajan huoltoon ensi keskiviikoksi ja kehui saavansa kuntoon ku kerroin oireet:) palailen kun saan auton sieltä..
Mites sytytyksen ajoitus? Virranjakajaa kääntämällä saat säädettyä. Pultti löysälle virranjakajan alta ja kone käynnissä käännät. Kuulet kyllä eron käyntiäänessä. Tämän voi tehdä ajoituslampun kanssa, mutta merkit ei kuitenkaan ole kohdallaan jos jakohihna alkaa olla lähellä vaihtoikää. Jos on liian myöhäisellä, niin ei tosiaan kulje kunnolla ja satasenkin nopeudessa pitää laittaa pienempää vaihdetta mäkiin.
Tämä nyt ei suoranaisesti aiheeseen liity, mutta itselläni on 2E-2 kaasuttimella oleva 1.6 Golffi jossa on muistaakseni kerran esiintynyt tuo sama ongelma. Pitkällä ajolenkillä auto puutui todella pahasti, kaasu pohjassakin nopeus vain hiipui. Itse sain matkan vedettyä loppuun niin, että aina kun vauhti alkoi hyytymään niin painoin kytkimen pohjaan ja pumppasin kaasua niin kauan että kierrokset nousi taas korkealle. Sen jälkeen pääsi taas pari kilometriä ihan OK. Ohituksia ei kyllä tuolla reissulla tullut tehtyä. Vika korjaantui itsestään ~30km ajon jälkeen. En vieläkään tiedä mikä oli vikana. Keli oli sumuinen, kostea. Epäilen että virranjakajassa oli kosteutta joka sitten kuivui ajon aikana.
jaaha,sitten on golffi kotipihassa ja täytyy sanoa että hiukan veti suun hymyyn kun kotiinpäin ajelin.ei tietoakaan vanhoista ongelmista,vetää nätisti,ei nyi,jäi heti kylmänä käymään ei tarvinnut kaasutella lämpimäksi ja vitosellakin voi ajaa nätisti eikä hyydy.tästä kaikesta suuret kiitokset tähtiselle raumalle:)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa