G2 1,8 gti kr-kone (moottorin öljynpaine ongelma)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Hendry
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.5.2007 12:13

G2 1,8 gti kr-kone (moottorin öljynpaine ongelma)

ViestiKirjoittaja Hendry » 8.3.2008 14:50

ongelma seuraava: vähänkään pakkasta tai ilman pitempi aikaista moottorin lämmitystä startattaessa öljyn suodattimen tiiviste pukkaa öljyt koneesta. kokeiltu vw ja tarvike suodattimia, 10w-40 ja 5w-40 öljyjä ollut ja öljynjäähdyttimen vaihdoin uuteen kun vanhasta oli tiivisteen vastinpinta jonkin verran painautunut. mitä öljyä talveksi? voiko jokin muu kuin koneen kyljessä oleva huohotin letku olla tukossa? onko ollut muilla vastaavaa ongelmaa?
http://kuvablogi.com/nayta/959436/

täysi koneremontti tehty kesällä ja ajettu n.9000km sen jälkeen. öljynpainevalo huudellu välillä (kierrokset n. 2500-3000 ja ö-lämpö 80-100) sammuu kun käyttää kierroksia. vika tuntui kadonneen joksikin aikaa kun vaihdoin uuden (alkuper.) yläpaine anturin.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 8.3.2008 19:10

Mittarilla varmistuksia minkälaisia paineita siellä on.

Olisko öljypumpun ylipaineventtiili jumittunut kiinni.

Hendry
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.5.2007 12:13

ViestiKirjoittaja Hendry » 8.3.2008 20:40

kesällä oli mekaaninen painemittari, mut otin pois kun tahto porsia vähän öljyä t-haarasta. kylmänä pukkasi startatessa yli mittarin maks. lukeman 6 Bar, laski sit lämmetessään normaali lukemiin.ei taida nuo kaupallisten mittarien lukemat riittää maksimi paineeseen? perhana ei ole kyllä tullu mieleen et se vois venttiili jumittaa. selviääköhän se muuten kuin pumpun vaihdolla? onko tuolle maksimipaineelle jotain arvoa ilmoitettuna?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 8.3.2008 22:03

Hydrauliliikkeestä teollisuusmittari. Maksimi arvoa en tiedö, mutta 9-10 baarissa alkaa tosiaan nuo suodattimen tiivisteet tulemaan välistä pois.
Oliskohan mutuna 6-7 baarissa tuon venttiilin avautumispaine.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 9.3.2008 1:13

Ei kai mittarina ollut mikään vitun equus? ne ei pidä paikkaansa yhtään.

Hendry
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.5.2007 12:13

ViestiKirjoittaja Hendry » 9.3.2008 13:05

eikun oli juurikin hydrauliliikkeestä ostettu mittari, pitää käydä kattomassa josko löytyis isompilukemaista

Hendry
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.5.2007 12:13

ViestiKirjoittaja Hendry » 9.3.2008 13:17

kuuluuko muuten siihen pumpun kylkeen sellainen muovinen loiske levy? muistaakseni vw liikkeessä katoin sellaisen kuvassa olevan mutta mulla ei sellaista koneessa ollut kun purin sen.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 9.3.2008 14:00

Kuulushan siinä sihdin ympärilä olla semmoinen. Miten paljon tuon puuttminen ja missä tilanteessa onkin eri juttu.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 9.3.2008 14:05

Dieseliin kun vaihdettiin öljypumppua, niin se muovilirpake oli menny niin haperoksi ettei takasin uskaltanut laittaa. Kyllähän se pelasi sitten ihan normaalisti.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 9.3.2008 14:10

Rata-ajossa voi olla jotain virkaa sillä muovilla.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 9.3.2008 14:30

Pitää vaan öljyt aina ylärajassa niin ei normaalikäytössä liene ongelmia tulevan, vaikka tuo lirpake puuttuis.

Hendry
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.5.2007 12:13

ViestiKirjoittaja Hendry » 15.3.2008 12:17

ei porsi enää pakkasella öljyä. vika korjaantu öljypumpun vaihdolla eli vika oli ylipaineventtiilissä, kiitos vaan ifa:lle vinkistä. uutta painemittaria ei päässy kokeilemaan kun olen hukannut t-haaran jonnekin, prkl.

tekee kuulemma tuo liika öljynpaine joissain vehkeissä myös sitä et ei lähe kone käyntiin kun hydrauliset venttiilin nostajat ei jaksa liikkua, sitä saaki sit ihmetellä.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 17.3.2008 20:08

Tai pikemminkin jää imuvenat kantamaan eikä siks käynnisty.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 17.3.2008 22:36

Mitäs öljyjä porukka on käyttänyt kyseisessä moottorissa...?Onko 5W 50 liia litkua...?kaikki tiivisteet ja stefat on kyllä vaihettu, että ei pitäs mistään ruikkia ulospäin...:)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.3.2008 22:43

Mulla oli pitkään 0W-30, mut sitä meni yli litran vaihtovälillä joten siirryin 5W-40 (muistaakseni).

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 17.3.2008 23:42

150tkm. positiiviset kokemukset 5W-50 Rally formulasta.

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 18.3.2008 9:02

topiccia lainaten mitkä mahtaa olla kr koneen öljypumpun välykset?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.3.2008 12:12

Samat kuin tavan pumpussakin: Ratasvälys 0,05-0,20mm. Aksilaalinen:Max.0,15mm.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 18.3.2008 12:16

5w-50 oli heti sisäänajosta lähtien konerempan jälkeen, ja eipä tuo näyttänyt koneelle juuri maistuvan jälkeenpäinkään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa