2E Kylmäkäynnistys ongelma. 2.0i mk3

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

2E Kylmäkäynnistys ongelma. 2.0i mk3

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 18.3.2008 2:47

Eli nyt kun auto on saatu viimein pelaan neljän korjaamo vierailun jälkeen alkoi nuo startti ongelmat. Jos auto seisoo pari tuntia niin joutuu sahaan aika paljon ja yleensä toisella hörähtää. Ajossa toimii täysin normaalisti mutta tosiaan kylmällä koneella ei meinaa startata. Olisiko joku tiedossa mikä kannattais tarkastaa `..?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.3.2008 11:50

Ecu:n lämpötilatunnistin.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 18.3.2008 14:51

Okkei kiitos. MIstähän tuollainen suurin piirtein löytyy .?

nnasu
-
Viestit: 137
Liittynyt: 21.11.2004 22:54

ViestiKirjoittaja nnasu » 18.3.2008 16:10

Eiköhän se siinä koneen etupuolella ole, muovinen kotelo josta lähtee letkut jäähdyttimeen, paisuntasäiliöön ja vesipumpulle. Sen päällä siis. Ota johto irti ja kokeile kylmänä käynnistää. Jos parani, on anturi viallinen. Ruisku menee lämpötilan datan puutteessa turvallisen rikkaalle ja pitäis käynnistyä kylmänä kyllä, lämpimänä saa sahata. Jos vika siinä on niin kannattaa hakea se alkuperäisosana marmoritiskiltä (hintaa 30e), tarvikeantureista tuntuu olevan huonoa kokemusta tuossa paikassa.

Toinen mahdollinen voisi olla kylmäkäynnistyssuutin imusarjan päässä, tosin uudemmista 2E-koneista tuo on poistettu.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 18.3.2008 16:46

vm.93 eli tuossa toi kylmäkäynnistys suutin sitten luulisi vielä olevan. Pystyykö tuon toimivuutta tarkastamaan jollain konstilla . ? Menen huomenna kokeilemaan näillä ohjeilla jos vaikka alkaisi pelailemaan. Kuuluuko tuon nostaa kylmällä moottorilla kierroksia esim ryypyn tyyliin. ? Vaikka on 10 pakkasta auto käy sitä samaa 800rmp tasasesti kylmästä kuumaan koneeseen.

nnasu
-
Viestit: 137
Liittynyt: 21.11.2004 22:54

ViestiKirjoittaja nnasu » 18.3.2008 17:37

Eipä siinä mitään kaasariryypyn tapaista kierrosten nostoa ole jos kaikki on kunnossa. Tyhjäkäynnnin pitäisi siis pysyä siinä ~800rpm kylmänä/kuumana.

Kylmäkäynnistyssuuttimen toiminnasta en tiedä muuta kuin että se toimii vain käynnistäessä. Veikkaisin että siihen suuttimelle tuleva johto avaa sen käynnistäessä ja bensakiskolta tuleva letku ruuttaa suoraan imusarjaan polttoainetta. Suutin sulkeutuu kun kone käynnistyy. Eli sieltä vois tulla jotain jännitteen tapaista käynnistäessä. Ja olikohan liitin kaksinapainen niin melko varmasti toisesta navasta pitäisi löytyä maa. Kannattaa mittailla jos vaan pystyy

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 18.3.2008 18:05

Juu kyllä mulla yleismittari löytyy et tarvii kokeilla antaako se mitään ..

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 20.3.2008 0:05

Tänään kokeilin tosiaan ottaa tuon lämpötila anturin liittimen irti ja auto alkoi heti käyttäytymään paremmin ja kuumalla koneella bensa haisi joten sai ainakin tarpeeksi kakkua.:) Eli luultavasti tästä anturista johtuen kylmäkäynnistys ei oikein meinaa onnistua.. Samalla vaihdoin myös tuon kumisen huohotin letkun joka on koneen vasemmassa reunassa. Oli sellaista purkkaa koko letku ja alapuolella reikä. Ei päälle päin näyttänyt rikkinäiseltä mutta satuin siihen koskemaan niin huomasin miten sulanut se oli. Tuo sulaminen on varmaan aika normaalia pitkällä juoksulla.? Luultavasti alkuperäinen .. Mites kun ton anturin vaihtaa niin onko se jollain sokalla kiinni vai kuuluuko koko rauta motti itse anturiin ?

nnasu
-
Viestit: 137
Liittynyt: 21.11.2004 22:54

ViestiKirjoittaja nnasu » 20.3.2008 6:41

Jep siinä se vika varmaan oli. Semmoinen vedettävä sokka siinä anturin alla on. Helppo vaihtaa eikä vedetkään tule ulos kunhan paisuntasäiliöö ei aukaise.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 20.3.2008 11:15

Paitsi jos menee kuumana vaihtamaan tuota anturia, niin sitten korkki auki muuten tulee vedet silmille..

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 20.3.2008 12:48

Näissä mk3 malleissa jää joskus ajonesto päälle. itselle käynyt noin viisi kertaa jo.
vikakoodina tullut ohjainlaite lukittu.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 31.3.2008 0:48

Tuli vaihdettua nyt sitten se lämpötila anturi uuteen ja kuinkas auto ei edelleenkään toimi jos laittaa anturin liittimen kiinni. Varaohjelma päällä pelaa mutta anturin johto kiinni ei ole toivoakaan. Mistähän tämä vika sitten voisia johtua mahdollisesti ? Leimalle pitäs mennä ja tuskin menee läpi jos on varaohjelmalla. Rikkaallahan tuo sillon käy ..

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 1.4.2008 9:33

Vaikka on 10 pakkasta auto käy sitä samaa 800rmp tasasesti kylmästä kuumaan koneeseen.


Oma 2E kyllä nostaa kierrokset johonkin 1100rpm tienoille kylmäkäynnistyksen jälkeen. Hetken tyhjäkäynnin tai parinsadan metrin ajon jälkeen tippuu normaaliksi. Mikä tuota sitten riivaa? Se marmoritiskin lämpöanturi on vaihdettu pari kuukautta sitten.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 1.4.2008 11:59

Mulla nousee myös kierrokset kylmäkäynnistyksessä. Olen kyllä kuvitellut tämän olevan aivan normaalia?

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 1.4.2008 13:22

Joo itse sitä kävin tuossa laakkosilta kysymässä ja sano että on täysin normaalia jos käy kylmänä korotettua tyhjäkäyntiä.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 2.4.2008 0:29

No ajattelin kanssa, että aika kummallista jos tuo tyhjäkäynnin nouseminen on epänormaalia. Nimittäin edellinen 8v digifant-GTI teki ihan samalla tavalla. Ja sitä edeltänyt 1.3 kaasarikakkis myöskin, tosin todella korotettua tyhjäkäyntiä. :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 33 vierailijaa