Hei!
Tarvitsisin hieman korjausapua autoni nykimisen kanssa. Kyseessä on Audi A6 4B 2.8 moottoritunnus ALG. Moottoritiellä ajaessani auto alkoi yhtäkkiä terävästi muttei kuitenkaan voimakkaasti nykimään. Samaan aikaan kun nykiminen alkoi kuului melko voimakasta surinaa hanskalokeron paikkeilta noin kymmenen sekunnin ajan eikä sen koommin ole kuulunut. Nykiminen ilmenee varsinkin kiihdyttäessä isoilla vaihteilla, mitä enemmän väännättää sitä enemmän auto nykii. Myös tyhjäkaynnillä moottori hieman jytistää, mutta lähinnä matalilla kierroksilla (1000-3000), sekä kylmänä että lämpimänä.
Ensimmäiseksi vaihdoin autoon tulpat ja tulpanjohdot, tämä ei kuitenkaan auttanut vaan seuraavaksi vein auton laakkoselle. Sieltä sain tuomioksi ilmamäärämittarin, kytkimen ja vauhtipyörän. Vaihdoin autoon nämäkin mutta vika ei korjaantunut. Takaisin laakkoseen ja kuukauden kuluttua käteen jäi vain lasku… Tänä aikana laakkosella korjaajat kokeilivat mm. uutta moottorinohjausboksia, tutkivat alipainepuolen, moottorin ohivuodot ja pakokaasutestit. Seuraavaksi olisi ollut vuorossa koko sähköjohtosarja jolloin vihelsin pelin poikki.
Tutkin moottoria ajoituslampulla ja ihmettelin kun toiselle puolelle konetta kipinät tulivat aivan yhtenäisenä ja koko toiselle riville vähintään puolet harvempina, aivan kuin joka toinen kipinä puuttuisi, onko tämä aivan normaalia vai löytyykö vika esim.puolista? Puoliahan tässä on kolme, joista jokaisesta lähtee yksi johto kummallekin puolelle. Voiko siis olla että kaikki puolat olisivat särkyneet samalla tavalla vain toiselta puolelta? Vai onko kyse kenties jostain muusta? Vag Com ei anna mitään vikakoodia.
Olisikohan jollakin tietoa tai kokemusta kyseisestä ongelmasta? Apu tulisi tarpeeseen.
Audi A6 4B 2.8 Nykiminen
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa