110hv tdi:n suuttimet 90hv tdi:in
Valvoja: ffp jäsenet
110hv tdi:n suuttimet 90hv tdi:in
Niin käykös laittaa suoraan 90hv ahuun asv koneesta peräisin olevat bosion pp 502 päillä varustetut suuttimet eli toimiiko ollenkaan?
Viimeksi muokannut nikoko, 7.5.2008 8:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ASV on tosiaan uudemmalla liittimellä. sellainen musta, toisesta päästä pyöristetty liitinprofiili, samankaltainen kun kaikki muutkin pikaliittimet siellä konehuoneessa.
Jos niiden liitinten nastajärjestyksen tietää, niin eikun kolvi ja sivuleikkurit käteen. Kyllä siitä kunnon kutisteletkua käyttämällä saa ihan toimivan.
Vanhassa liittimessä muistaakseni merkintä + ja - niissä nastoissa, kun uudemmissa on numerot 1 ja 2.
Itse en viitsinyt käydä vaihtorunkoja tuhoamaan, kun race-kärkiä tilailin ja koitin asentaa ASV:hen ensin jotkut vanhemmat rungot. Seisotin autoa sen aikaa että omat rungot käväisivät pohjoisessa ;)
Jos niiden liitinten nastajärjestyksen tietää, niin eikun kolvi ja sivuleikkurit käteen. Kyllä siitä kunnon kutisteletkua käyttämällä saa ihan toimivan.
Vanhassa liittimessä muistaakseni merkintä + ja - niissä nastoissa, kun uudemmissa on numerot 1 ja 2.
Itse en viitsinyt käydä vaihtorunkoja tuhoamaan, kun race-kärkiä tilailin ja koitin asentaa ASV:hen ensin jotkut vanhemmat rungot. Seisotin autoa sen aikaa että omat rungot käväisivät pohjoisessa ;)
Omaan ALH (2002) tuli rungot joissa racet asennettuna. Rungot oli vanhemmasta mallista eli liitin oli erilainen. Ja tämän totesin tietysti vasta kun suuttimet olivat jo paikoillaan. Ensin väsäsin" adapterin" eli johdonpätkät ja apicot. Testaus että käykö mosa, kyllä toimi. Vanhemman mallisessa liittimessä (puolipyöreä toinen puoli) oli merkitty +/- liittimessä, uudessa (suorakulmio) ei. Kuorin suojan pois molempien runkojen johdoista, toiveena oli että johdoissa olisi värikoodi. Ei ollut, molemmat karvat olivat valkoisia. Onneksi kyseessä oli laattamalin kaapeli (molemmissa rungoissa) niin seuraamalla johtoja suuttimelta liittemeen pystyin toteamaan järjestyksen. Tussilla musta jälki toiseen valkoiseen johtoon ja johdo poikki. Sama juttu toiseen runkoon. Sitten vaan liittimet vaihtoon ja kutistesukkaa päälle. Hyvin toimii. Itse asiassa herra LM epäilikin että onkohan johtojärjestyksellä edes väliä?
Eli mikä on tuon anturoinnin tehtävä?
Eli mikä on tuon anturoinnin tehtävä?
Holysmoken nettikaupassa näyttäs ilmeisesti joitain 520 Raceja ja pienempiä olevan, ilmeisesti ei edes pahan hintaisia 50E kpl? Onkos nuo niitä oikeita Raceja, tai muuten kunnollisia suuttimia? Meneekö nuo suoraan AHU:n suutinrunkoon? Minkälaisia hintoja ottavat tuosta asennushommasta asiaan vihkiytyneessä liikkeessä? Tuossa linkkiä:
http://www.holysmoke.fi/hsd/hsdshop/ind ... drooncglu0
http://www.holysmoke.fi/hsd/hsdshop/ind ... drooncglu0
Mun tietojen mukaan noi holysmoken suuttimet on tehty ihan DSLA suutinkärkiin tekemällä isommat reiät alkuperäisten/blankojen reikien tilalle.
Laatu on varmasti kohdallaan, kuten on hintakin.
Suutinkärjet pystyy vaihtamaan itse, netissä on pdf. muodossa hyvä vaihto opaskin tähän, googlella tai tdiclubista löydät.
Laatu on varmasti kohdallaan, kuten on hintakin.
Suutinkärjet pystyy vaihtamaan itse, netissä on pdf. muodossa hyvä vaihto opaskin tähän, googlella tai tdiclubista löydät.
Ilmeisesti nämä ohjeet?
http://pics.tdiclub.com/pdf/injector_install_howto.pdf
Mites toimiiko nuo poratut sitten miten asiallisesti jos aijotaan repiä niin paljon tehoa kuin suuttimet antaa myöten, jotain n. 200hp? Onko noissa poratuissa jotain selviä ongelmia verrattuna Ranskan- tai oikeisiin Raceihin?
Mitäs vakiokone tykkää jos lyön suorilta nuo isoimmat Racet koneeseen ilman muita muutoksia. Tällä hetkellä PSI:n boksi joka ei ole se mukavin vaihtoehto. EGR on koneesta kuitenkin tulpattu. Taitaa tulla isommilla suuttimilla ongelmia ainakin katsastuksessa päästöjen kanssa? K-arvo oli viime katsastuksessa 1.48 eli ilmesesti suht korkea. Auto ei ollut boxia kiinni. Siitä vuosi aiemmin oli ollut k-arvo 1.18 eli jostain syystä noussut noinkin paljon tuohon katsastukseen.
http://pics.tdiclub.com/pdf/injector_install_howto.pdf
Mites toimiiko nuo poratut sitten miten asiallisesti jos aijotaan repiä niin paljon tehoa kuin suuttimet antaa myöten, jotain n. 200hp? Onko noissa poratuissa jotain selviä ongelmia verrattuna Ranskan- tai oikeisiin Raceihin?
Mitäs vakiokone tykkää jos lyön suorilta nuo isoimmat Racet koneeseen ilman muita muutoksia. Tällä hetkellä PSI:n boksi joka ei ole se mukavin vaihtoehto. EGR on koneesta kuitenkin tulpattu. Taitaa tulla isommilla suuttimilla ongelmia ainakin katsastuksessa päästöjen kanssa? K-arvo oli viime katsastuksessa 1.48 eli ilmesesti suht korkea. Auto ei ollut boxia kiinni. Siitä vuosi aiemmin oli ollut k-arvo 1.18 eli jostain syystä noussut noinkin paljon tuohon katsastukseen.
Esimerkiksi juuri noi ohjeet on ihan hyvät ja selvät, niillä onnistuu tekemään vähän kädekkäämpikin sälli, turhaan ei kannata ihan atomeiksi niitä runkoja sitten purkaa jollei ole tarvetta.
En tiedä millä tekniikalla nuo suutinkärjet on tehty, mutta uskoisin että 2000-luvulla ei enää porata noin mittatarkkoja ja ennen kaikkia pieniä reikiä vaan käytetään vettä/laseria/plasmaa/mitä nyt käytetäänkään.
Vähän aikaa sittenhän nuo vasta tulivat ns. markkinoille ja varmastikkaan ei kauheasti ole kokemuksia vielä kertoa kellään, erojahan suuttimissa voi tulla tarkkuuden, ruiskutuskuvion ja sumuuntumisen kanssa, kannattaa kysyä trompilta/taajudelta juuri noista suutinkärjistä, he tietävät aivan varmasti niistä parhaiten.
Jälkimmäistä kysymystäsi on tällä foorumilla puitu aika paljonkin, järkeä ei ole laittaa vakiomutkalle mitään hurjia syöttöjä, mutta onpahan niin tehty.
En tiedä millä tekniikalla nuo suutinkärjet on tehty, mutta uskoisin että 2000-luvulla ei enää porata noin mittatarkkoja ja ennen kaikkia pieniä reikiä vaan käytetään vettä/laseria/plasmaa/mitä nyt käytetäänkään.
Vähän aikaa sittenhän nuo vasta tulivat ns. markkinoille ja varmastikkaan ei kauheasti ole kokemuksia vielä kertoa kellään, erojahan suuttimissa voi tulla tarkkuuden, ruiskutuskuvion ja sumuuntumisen kanssa, kannattaa kysyä trompilta/taajudelta juuri noista suutinkärjistä, he tietävät aivan varmasti niistä parhaiten.
Jälkimmäistä kysymystäsi on tällä foorumilla puitu aika paljonkin, järkeä ei ole laittaa vakiomutkalle mitään hurjia syöttöjä, mutta onpahan niin tehty.
Hintaluokkaa olisi hyvä vain saada selville niin ei tulisi ainakaan liikoja maksettua. Sen kun kuitenkin tietää, että hinnoissa saattaa olla sitä hajontaa ja joku paikka voi pyytää törkeitäkin summia muihin verrattuja. Pikkukaupungissa ei noita paikkoja montaa muutenkaan ole. Joku kuitenkin varmaan on tälläkin foorumilla operaation suuttimiinsa teettänyt, vai lyökä kaikki suoriltaan kiinni?
Laitetaas tähän jatkoks. Eli autona Golf IV TDI AGR koneella ja nyt oon ostamassa race-suuttimia, mut tiedustelin tuolta Holysmoken nettikaupasta noita kärkiä niin sanoivat että ei voi laittaa vakio turbon kanssa... Eli onko asia tosiaan näin et se turbo piikittelee itteensä heti pihalle vai saako tuota kombinaatiota toimimaan fiksusti??
Noi Racet on aika rajut vielä 1749VB ahtimenkin kanssa... Savua tulee ja rajusti alle 2000 rpm:n. Syöttöä pitää pienentää pumppua säätämällä tai mielellän teettää ECU-ohjelmointi. Vakio softa lykkää ihan liikaa soppaa alakierroksilla. Mitenköhän tukossa katti mahtaa jo olla? T: nimimerkki: toukokuussa Karalalle
Ittellä on nyt ollut racet kiinni 1749va:n kanssa vuoden päivät, vakio ohjelmalla mennään ja ainut paikka joka on helisemässä on kytkin.
Mustaa ei pukkaa putkesta vaan ennemmin vain haituvaa, iq keikkuu jossakin 1.5 tietämissä, eli etes paljoa enempää ei saa ainetta menemään suuttimille.
Varmaakin tuo 400tkm ajettu nestepää alkaa olemaan jo vähän väljistynyt, koska ei pukkaa mustaa.
Ahdot ei piikittele pahemmin kun olen säätänyt vnt:n tangon vähän pitemmälle(siivet auki vähän normaalia enemmän)
Ahtoja itsellä tuossa 1z:ssa on 1.2bar ja vakio välijäähdytin.
Pakoputkisto on muutettu kokonaan 2.5" vapaastihengitävään
Mustaa ei pukkaa putkesta vaan ennemmin vain haituvaa, iq keikkuu jossakin 1.5 tietämissä, eli etes paljoa enempää ei saa ainetta menemään suuttimille.
Varmaakin tuo 400tkm ajettu nestepää alkaa olemaan jo vähän väljistynyt, koska ei pukkaa mustaa.
Ahdot ei piikittele pahemmin kun olen säätänyt vnt:n tangon vähän pitemmälle(siivet auki vähän normaalia enemmän)
Ahtoja itsellä tuossa 1z:ssa on 1.2bar ja vakio välijäähdytin.
Pakoputkisto on muutettu kokonaan 2.5" vapaastihengitävään
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa