110hv tdi:n suuttimet 90hv tdi:in

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

nikoko
-
Viestit: 22
Liittynyt: 20.4.2006 22:29

110hv tdi:n suuttimet 90hv tdi:in

ViestiKirjoittaja nikoko » 12.3.2008 8:57

Niin käykös laittaa suoraan 90hv ahuun asv koneesta peräisin olevat bosion pp 502 päillä varustetut suuttimet eli toimiiko ollenkaan?
Viimeksi muokannut nikoko, 7.5.2008 8:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 12.3.2008 11:44

Ainakin toisinpäin sopii, eiköhän siis noinkin päin.
Muistaa vaan aina uusia tiivisteprikat sinne kannen ja suuttimen väliin.

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 12.3.2008 16:44

mites tuo kolmos suutin muuten eroaa eroaa kaikissa suuttimissa vrt. 90, 110, tai T4 2.5 ?
vai onko niissä mitään eroa?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 12.3.2008 21:03

3:ssa on sen neulan liikettä seuraava anturi.. tarkempaan en tiedä sitten mitä tietoo se antaa tms..

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 12.3.2008 21:39

kaikissa sama mutta uudemmissa on liitin erilainen

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 12.3.2008 21:51

Onko se liitin miten hankala muuttaa? Eli voiko esim. ASV:n suutinrungot laitaa tuollaiseen vanhempaan AHU:un miten helposti?

Starwie
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.7.2005 23:19

ViestiKirjoittaja Starwie » 13.3.2008 19:11

ASV on tosiaan uudemmalla liittimellä. sellainen musta, toisesta päästä pyöristetty liitinprofiili, samankaltainen kun kaikki muutkin pikaliittimet siellä konehuoneessa.

Jos niiden liitinten nastajärjestyksen tietää, niin eikun kolvi ja sivuleikkurit käteen. Kyllä siitä kunnon kutisteletkua käyttämällä saa ihan toimivan.
Vanhassa liittimessä muistaakseni merkintä + ja - niissä nastoissa, kun uudemmissa on numerot 1 ja 2.

Itse en viitsinyt käydä vaihtorunkoja tuhoamaan, kun race-kärkiä tilailin ja koitin asentaa ASV:hen ensin jotkut vanhemmat rungot. Seisotin autoa sen aikaa että omat rungot käväisivät pohjoisessa ;)

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 13.3.2008 20:27

Omaan ALH (2002) tuli rungot joissa racet asennettuna. Rungot oli vanhemmasta mallista eli liitin oli erilainen. Ja tämän totesin tietysti vasta kun suuttimet olivat jo paikoillaan. Ensin väsäsin" adapterin" eli johdonpätkät ja apicot. Testaus että käykö mosa, kyllä toimi. Vanhemman mallisessa liittimessä (puolipyöreä toinen puoli) oli merkitty +/- liittimessä, uudessa (suorakulmio) ei. Kuorin suojan pois molempien runkojen johdoista, toiveena oli että johdoissa olisi värikoodi. Ei ollut, molemmat karvat olivat valkoisia. Onneksi kyseessä oli laattamalin kaapeli (molemmissa rungoissa) niin seuraamalla johtoja suuttimelta liittemeen pystyin toteamaan järjestyksen. Tussilla musta jälki toiseen valkoiseen johtoon ja johdo poikki. Sama juttu toiseen runkoon. Sitten vaan liittimet vaihtoon ja kutistesukkaa päälle. Hyvin toimii. Itse asiassa herra LM epäilikin että onkohan johtojärjestyksellä edes väliä?

Eli mikä on tuon anturoinnin tehtävä?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 13.3.2008 22:17

Tänään kokeiltiin niin -97 Ahu toledossa on ainakin uudempi liitin,joten siihen sopii noi ASV:n suuttimet. Missäs vaiheessa toi liittimen malli on muuttunut?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 13.3.2008 23:55

Eikun vanha liitin on ruskea suorakulmion muotoinen ja uusi liitin yhdeltä kantilta pyöreä ja tummempi väriltään.
2002-03 on tullut uusi liitin käyttöön ALH ja ASV koneisiin, muita jakajapumpullisia ei tainnut enää saada tuolloin.

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 14.3.2008 0:39

Holysmoken nettikaupassa näyttäs ilmeisesti joitain 520 Raceja ja pienempiä olevan, ilmeisesti ei edes pahan hintaisia 50E kpl? Onkos nuo niitä oikeita Raceja, tai muuten kunnollisia suuttimia? Meneekö nuo suoraan AHU:n suutinrunkoon? Minkälaisia hintoja ottavat tuosta asennushommasta asiaan vihkiytyneessä liikkeessä? Tuossa linkkiä:

http://www.holysmoke.fi/hsd/hsdshop/ind ... drooncglu0

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 14.3.2008 7:39

ei kunnollisia tohon hintaan ihan saa.. noi on italialaisia, nimi vaan tuola hämää hiukan "ns. race" olisko 50€ paikkeilla kärkien vaihto runkoihin

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 14.3.2008 7:57

Kyllä ne Bosiot on niitä makaronimaan tuotteita :D

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 14.3.2008 8:33

nus ;) no ei oo bosioita kummiskaan noi ;)

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 14.3.2008 10:01

Kai noilla Holysmoken Raceilla nyt jotain tekee? Eikö nuo suuttimet pystyisi vaihtamaan itse, säädättää vain sitten avauspaineet jossain, vai onko vaihtohomma mahdoton itse tehdä? Mitähän ottaisivat pelkästä säätötyöstä?

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 14.3.2008 10:35

Mun tietojen mukaan noi holysmoken suuttimet on tehty ihan DSLA suutinkärkiin tekemällä isommat reiät alkuperäisten/blankojen reikien tilalle.
Laatu on varmasti kohdallaan, kuten on hintakin.
Suutinkärjet pystyy vaihtamaan itse, netissä on pdf. muodossa hyvä vaihto opaskin tähän, googlella tai tdiclubista löydät.

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 14.3.2008 13:14

Ilmeisesti nämä ohjeet?
http://pics.tdiclub.com/pdf/injector_install_howto.pdf

Mites toimiiko nuo poratut sitten miten asiallisesti jos aijotaan repiä niin paljon tehoa kuin suuttimet antaa myöten, jotain n. 200hp? Onko noissa poratuissa jotain selviä ongelmia verrattuna Ranskan- tai oikeisiin Raceihin?

Mitäs vakiokone tykkää jos lyön suorilta nuo isoimmat Racet koneeseen ilman muita muutoksia. Tällä hetkellä PSI:n boksi joka ei ole se mukavin vaihtoehto. EGR on koneesta kuitenkin tulpattu. Taitaa tulla isommilla suuttimilla ongelmia ainakin katsastuksessa päästöjen kanssa? K-arvo oli viime katsastuksessa 1.48 eli ilmesesti suht korkea. Auto ei ollut boxia kiinni. Siitä vuosi aiemmin oli ollut k-arvo 1.18 eli jostain syystä noussut noinkin paljon tuohon katsastukseen.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 14.3.2008 13:27

Esimerkiksi juuri noi ohjeet on ihan hyvät ja selvät, niillä onnistuu tekemään vähän kädekkäämpikin sälli, turhaan ei kannata ihan atomeiksi niitä runkoja sitten purkaa jollei ole tarvetta.

En tiedä millä tekniikalla nuo suutinkärjet on tehty, mutta uskoisin että 2000-luvulla ei enää porata noin mittatarkkoja ja ennen kaikkia pieniä reikiä vaan käytetään vettä/laseria/plasmaa/mitä nyt käytetäänkään.
Vähän aikaa sittenhän nuo vasta tulivat ns. markkinoille ja varmastikkaan ei kauheasti ole kokemuksia vielä kertoa kellään, erojahan suuttimissa voi tulla tarkkuuden, ruiskutuskuvion ja sumuuntumisen kanssa, kannattaa kysyä trompilta/taajudelta juuri noista suutinkärjistä, he tietävät aivan varmasti niistä parhaiten.

Jälkimmäistä kysymystäsi on tällä foorumilla puitu aika paljonkin, järkeä ei ole laittaa vakiomutkalle mitään hurjia syöttöjä, mutta onpahan niin tehty.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 14.3.2008 19:24

Mitenhän lie sitten jos itse vaihtaa nuo kärjet niin koeponnistukset yms säädöt ja tarkastukset?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 14.3.2008 20:11

arvelen että ei toimi oikein mitenkään ilman säätöä, särkee vaan autonsa siinä.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 14.3.2008 20:16

Niin lähinnä mietin että mitä maksaa sitten mahdolliset säädöt ja koeponnistukset kun ne teettää jossain.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 16.3.2008 14:30

Kyllä se lähin dieselhuoltopaja osaa ne asiat kertoa paremmin kun jampat internetissä

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 16.3.2008 15:43

Hintaluokkaa olisi hyvä vain saada selville niin ei tulisi ainakaan liikoja maksettua. Sen kun kuitenkin tietää, että hinnoissa saattaa olla sitä hajontaa ja joku paikka voi pyytää törkeitäkin summia muihin verrattuja. Pikkukaupungissa ei noita paikkoja montaa muutenkaan ole. Joku kuitenkin varmaan on tälläkin foorumilla operaation suuttimiinsa teettänyt, vai lyökä kaikki suoriltaan kiinni?

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 16.3.2008 15:52

Arvelisin että hintaa kärjille asennettuna ja avauspaine säädettynä noin 60-100e. Itelle taisi maksaa 80e, mutta pajalla irroittivat rungot koneesta, kun en päässyt viemään vain suuttimia. Tosin ei säädetty avauspaineita, kun shimmejä ei ollut riittävästi.

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 7.4.2008 14:59

Laitetaas tähän jatkoks. Eli autona Golf IV TDI AGR koneella ja nyt oon ostamassa race-suuttimia, mut tiedustelin tuolta Holysmoken nettikaupasta noita kärkiä niin sanoivat että ei voi laittaa vakio turbon kanssa... Eli onko asia tosiaan näin et se turbo piikittelee itteensä heti pihalle vai saako tuota kombinaatiota toimimaan fiksusti??

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 7.4.2008 17:17

Noi Racet on aika rajut vielä 1749VB ahtimenkin kanssa... Savua tulee ja rajusti alle 2000 rpm:n. Syöttöä pitää pienentää pumppua säätämällä tai mielellän teettää ECU-ohjelmointi. Vakio softa lykkää ihan liikaa soppaa alakierroksilla. Mitenköhän tukossa katti mahtaa jo olla? T: nimimerkki: toukokuussa Karalalle

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 7.4.2008 17:20

itellä ollu n.20tkm vakioahtimella aika kovillakin ahdoilla ja ehjänä vaihdoin mut tuurista kait kii kestääkö, vakionaki rikki menee

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 7.4.2008 18:09

Ittellä on nyt ollut racet kiinni 1749va:n kanssa vuoden päivät, vakio ohjelmalla mennään ja ainut paikka joka on helisemässä on kytkin.
Mustaa ei pukkaa putkesta vaan ennemmin vain haituvaa, iq keikkuu jossakin 1.5 tietämissä, eli etes paljoa enempää ei saa ainetta menemään suuttimille.
Varmaakin tuo 400tkm ajettu nestepää alkaa olemaan jo vähän väljistynyt, koska ei pukkaa mustaa.
Ahdot ei piikittele pahemmin kun olen säätänyt vnt:n tangon vähän pitemmälle(siivet auki vähän normaalia enemmän)
Ahtoja itsellä tuossa 1z:ssa on 1.2bar ja vakio välijäähdytin.
Pakoputkisto on muutettu kokonaan 2.5" vapaastihengitävään

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 8.4.2008 12:55

Eli ihan tuurista kiinni siis... Jos sitä sit ottas ne pykälää miedommat suuttimet mut voimaa on jokatapauksessa saatava lisää. Nyt on EVRY:llä ja ahtojen nostoilla ajeltu jo ihan riittävästi.

nikoko
-
Viestit: 22
Liittynyt: 20.4.2006 22:29

ViestiKirjoittaja nikoko » 7.5.2008 9:00

Mikäs turbo olis paras vaihtoehto kun suuttimet olis noi pp502 ? ainakin gt15/20 kävis ahu:n kylkeen mut olisko muita vaihtoehtoja?

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 7.5.2008 13:43

Ainakin noilla 502 kärjillä tuo olisi sopiva ahdin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa