Corradon jakopäänhihan vaihdon hankaluus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

Corradon jakopäänhihan vaihdon hankaluus

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 12.3.2008 17:37

Terve, kyselisin että onko Corradoon yleensä ollut kovin vaativa homma vaihtaa jakopäänhihna? Ostin muutama kuukausi sitten Corradon ja alkaa 200tkm lähestyä.

Ja näin muuten kysyn osaako kukaan arvata mikä mahtaisi olla ongelmana kun laturin alta, jakopäänhihnan "suojapellin" ja kannen välistä ruiskuaa jäähdytinnesteet pihalle? Onkohan siellä mahdollisesti jotain tiivisteitä, jotka vaativat uusimista.

Kiitos jo etukäteen vastauksista ja avustuksista.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.3.2008 17:49

Eipä tuo jakopään hihnan vaihto Corradoon paha rasti ole, on vaan jonkin verran sitä sälää siinä hihnan edessä (moniurahihnan kiristimet, moniurahihna, ohjaustehostimen hihna, hihnapyörät jne..). Aikaa saa tuohon remonttiin varata useita tunteja. Ja hermoja! Mutta ihan helppo homma loppujenlopuksi. Tiellä olevat rojut vaan jakopään edestä pois, jakopään osat irti, uudet tilalle ja tiellä olleet rojut takaisin paikalleen.

Ja jos sieltä lohkon ja kannen välin tienoilta jakopään lähettyviltä vuotaa nestettä, niin veikkaisin kannentiivistettä viaksi. Ei olisi ensimmäinen 8V-moottori, josta noilta paikkeilta vuotaa nesteet kannen välistä pihalle...

2Jake
-
Viestit: 64
Liittynyt: 6.7.2006 15:47

ViestiKirjoittaja 2Jake » 17.3.2008 22:07

pg konees on kannenpäädyssä myöskin metallilaippa ruuveilla kiinni, saattaa sieltäkin välistä tihkuttaa..
Ja moniurapyörän pultit kannattaa vaihtaa jos kulahtanu, saa ehkä toistekkin sitten auki.

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 18.3.2008 11:12

Tosiaan kun tutkin asiaa niin se vuoto tuli sieltä metallilaipan alta. Yksi pultti puuttui kokonaan ja vanhatkin pultit olivat hapettuneet ja ruostuneet entisiksi, meni useampi tunti kun sai kaikki irti.

Kaikki pultit tosiaan olivat melkoisesti vaihtokunnossa.

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 19.3.2008 8:46

Mitäs metallilaippaa tarkotat?
Pitää itsekkin tarkistaa kun on kone levällään.
Ja mikä pultti puuttui?
Itelläkin ollu 2:ssa vw 8v koneessa juurikin nuo rullien kiinnityspultit niin hemmeti tiukalla että muutamat työkalutkin on tullu rikottua, mutta onneksi lopulta on ironnu.

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 26.3.2008 0:05

^ Jakopäänhihnan takana on kannessa metallilaippa kiinni neljällä kuusiokolopultilla ja itsellä oli yksi niistä lähteny naisiin tai jääny aikaisemman omistajan rempoissa pois, joten pääsi vuotamaan siitä laipan välistä nesteet pihalle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa