Transportter 1,9-2,4

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

wolski
-
Viestit: 20
Liittynyt: 29.9.2004 20:52

Transportter 1,9-2,4

ViestiKirjoittaja wolski » 11.3.2008 19:13

Hei. polttoaineen kulutusta kysyisin ja onko kulutuksessa minkälaisia eroja?
Kaikki muukin kokemus tervetullutta 90-luvun alkupuolen malleja koskien.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 11.3.2008 20:34

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65035&view=next
n.6l/100km, n.7l/100km,
Jätä jakelu/kaupunki autot hankkimata, kestää tekniikka n.100tkm. Maantie ajolla pääsee 300-500tkm ilman suurempia korjauksia.
Eri hakusanoja käyttäen löydät illaksi lukemista!

wolski
-
Viestit: 20
Liittynyt: 29.9.2004 20:52

ViestiKirjoittaja wolski » 12.3.2008 9:20

Tattista.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.3.2008 9:51

onko kulutuksessa minkälaisia eroja
Verrattuna mihin? Syncro vie lähemmäs kymmenen litraa kelillä kuin kelillä, mutta on se vaan talvella yliveto.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 12.3.2008 11:21

n.6l/100km, n.7l/100km,


Njaa, enpä ole ainakaan 2.4L vaparilla päässyt seittemään. Alle kahdeksan joskus, seka-ajossa jossa kaupunki/matka 50/50% vei vetotavasta riippumatta 9-10 litraa

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.3.2008 11:34

Jos vapaasti hengittävällä vaparilla seitsemään pääsee, niin kardaani irtoaa kesäksi...

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 12.3.2008 11:56

vapaasti hengittävällä vaparilla


Onks niitä ahdettujakin vapareita? :-D

Ittelle ainakin oli yllätys syncron ja etuvedon kulutuksen pieni ero. Mutta seiskaan en kyllä kummallakaan koskaan päässyt. Pienen ero selittää vissiin se että eihän se visko koko ajan sitä peräpäätä mukana pidäkään toisin kuin nuo keskitasauspyörästöllä tehdyt ratkaisut. Tietty kardaanin pyörittäminen ottaa oman siivunsa.
Viimeksi muokannut Petteri, 13.3.2008 8:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.3.2008 13:15

Joo on, kuten etuvetoquattrojakin...
Eiköhän kaikki alle kymmmenen litran kulutukset ole tuolle massalle ja ilmanvastukselle pieniä. Ainakin vauhdin noustessa toiselle sadalle kulutuskin nousee aika reippaasti.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 12.3.2008 17:45

kyl mä pääsen vaparilla alle 8 litraan...

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 12.3.2008 17:50

^Kuin myös. Edellinen tankkaus 400Km ja 32 L. Ja autohan oli -95 2.4 ei-syncro.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 12.3.2008 17:58

Alle 8 litraa on eri asia kuin 7 litraa.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 12.3.2008 18:26

^Näin on, pitää varmaan käväistä hieman ruokaruuvilla. :/

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 12.3.2008 19:07

Tuo entinen Pekan auto,mutta edelleen jakohommissa,niin kympillä pääsee ja vähän allekin,kun nätisti ajelee.
Matka-ajossa varmaan pääsee seiskalla.

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 12.3.2008 19:16

Ajatteko yli 70km/h, jos alle kahdeksan pääsette?

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 12.3.2008 19:43

^Joo.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 12.3.2008 20:46

n. 95km/h mittarin mukaan. yli sadan ku menee, nii sit rupee löpö maistuun... mut ainaki tuo bussimalli on harvemmalla laatikolla kuin umppari. 7,5 olenpäässyt lapinreissuilla. mulla oli aikaisemmin umppari, joka vei kymmenen ja vähä ylikin. etuveto. mulle 7-8 litraa on ihan sama asia... :) p.s. mulla syöttöjä lisätty aika reilusti. mut eikai se vaikuta, kuin silloin ku sen lätkän painaa lattiaan...?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.3.2008 8:56

Ilmeisesti nuo ovat aika tarkkoja ajoituksesta: nokkahihnarempan jälkeen on kulutus noussut selvästi, vaikka perstuntumalla kulussa ei eroa huomaakaan.

Hyeena
-
Viestit: 44
Liittynyt: 31.8.2003 4:35

ViestiKirjoittaja Hyeena » 18.3.2008 0:19

4 vuotta sitten 7L oli ihan normi, mutta nyt 8-9L kuulostaa todellisemmalta. Hihna vaihdettu ja nakutus hävisi vaihdon myötä, eli oiskohan myös ajoitus muuttunu tms... Missä muuten halpa ajoituksen mittaus ja säätö eteläsuomesa?

2.4D Caravelle -91 360tkm etuveturi siis kyseessä. Ja oisko laatikoissa eroja, koska omani kyllä vie vähemmän kuin toinen kokemani transporter, -00 1.9D 100.000-150.000km umpipaku....

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 18.3.2008 15:52

Ja oisko laatikoissa eroja,


näin on väitetty, mua tietävämmältä taholla. en sit tiedä oliko vain muuten autokohtainen ero, mut edellisellä umpipakulla ei ykköstä oikein tarvinnut, mut tällä bussilla on melko pakko lähteä ykkösellä. vaikka oli ihan tyhjänäkin välillä. empä si tiiä...

Hyeena
-
Viestit: 44
Liittynyt: 31.8.2003 4:35

ViestiKirjoittaja Hyeena » 18.3.2008 20:43

hmm.. itelä on tosiaan caravelle ja ykönen on melko hinuri vaihde. toisaalta ei sitä oikeasti tarvi jos tyhjänä ajaa... vitonen on eessä vasemmalla ylhäällä...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa