Vinkkejä 2.0 TDi:hin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

nokitus
-
Viestit: 124
Liittynyt: 21.6.2005 12:40

Vinkkejä 2.0 TDi:hin

ViestiKirjoittaja nokitus » 30.12.2006 22:28

Eli
Viimeksi muokannut nokitus, 12.3.2015 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 30.12.2006 22:43

www.turbotec.com. eli Karalan ohjelmia saadaan tuohon laitettua. Tyytyväisiä ovat olleet.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 1.1.2007 1:24

Ei siihen suuria tarviis tehdä, vain turbon ja ohjelman vaihto ja +200 hp lähtee. Tässä kovasti ootellaan että FIN-turbo saisi työkalut valmiiksi noiden kiinteäpakosarjaisten pakopesien muokkaamiseen... ;)

Vakiocooleri ja imuputkisto on tosi hyvät ainakin BKD Ocussa, pakoputkisto tietysti voisi olla parempikin. Suuttimet kuulemma soi korkeita säveliä mukavasti mitä tuolta Keski-Europpasta on tunnelmia kuulunut.

Vakioahtimella voi repiä 180hp mutta huonolla tuurilla muutaman kuukauden päästä vinkuu kuin palosireeni. Se vakioahdin kun on sama kuin pd130-koneessa.

16V BKD on hyvä peruskone. Noita uusia 2.0 TDI:tä on myös 8V koneina pikkurikkisellä GT1646V ahtimella, eli tarkkana niiden kanssa.

amaz
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.8.2006 22:25

ViestiKirjoittaja amaz » 1.1.2007 20:08

Missäs näitä 8V 2.0 TDI koneita on ?
Viimeksi muokannut amaz, 1.1.2007 20:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

tonzu
-
Viestit: 232
Liittynyt: 23.7.2003 8:45

ViestiKirjoittaja tonzu » 1.1.2007 20:15

Piti alkaa oikein tutkimaan niin perhealbumin mukaan 2.0 diesel koneita on seuraavasti kahdeksan venttiilisenä:

BDK: SDI, ainakin jossain volkkareissa
BMM: TDI, "OCU2 EU4+DPF" sekä "A3 TDI"

Tiedä sitten miten yleisiä noissakaan koska BKD taitaa olla yleisimmin käytetty kone noissakin. Liittyisikö sitten juuri tuon DPF käyttöön?

Tuommoset löysin pikaisella tutkimisella mutta tiedä sitten jos olisi vielä jossain muuallakin käytössä/muitakin moottoreita. Ihan mielenkiintoisaa että onko kellään noita 8v TDI koneita täällä.

Eli tuo ahdin on sama kuin 1.9 TDI 130hv malleissa? Onko niissä kaikissa sama vai onko siellä eri variaatioita ahtimesta?

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 1.1.2007 22:38

^Mistäs "perhealbumista" sä katsoit? Ihan mielenkiintoista tietoa olisi mukava itsekin tutkia.

-Kipe-
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.9.2004 22:21

ViestiKirjoittaja -Kipe- » 2.1.2007 3:05

anteeksi näin hieman sekavana kirjotan, mutta miten teillä pää kestää lastuttaa noita valmiiksi (ainakin) ahtimen osalta alimitoitettuja katiskoja??? Itsellä ei kyllä usko riittäis vakio-ahtimien kanssa ja lastujen kanssa pelleilyyn.... tosin mikään itsellä ei taida olla OEM-osa kuin imu- ja pakosarjantiivisteet konetta piristettäessä (ainii onhan "sisukset" toistaiseksi)...
ja eipä lastu juttujakaan "tarvitse" käyttää
Viimeksi muokannut -Kipe-, 2.1.2007 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 2.1.2007 3:33

Siis BKD:n ahdin 03G 253 019A (Ocussa ja Golfissa) on samankokoisilla sisuksilla kuin sekä pitkittäiset että poikittaiset PD130 ahtimet. Siis mauserilla mitattuna, mikä nyt tehonkeston kannalta on riittävän tarkasti mitattu.

2.0 8V koneita on varsin paljon pitkittäisinä, eli Audi A4 ja Passat 3BG viimeiset vuosimallit pääasiassa. Taisivat ensin tehdä USAn markkinoille Passattiin ja sitten myös euromalleihin.

Vakioahtimella varustettuja autoja kun lastutetaan niin pitää olla tiedossa juuri sen mallin ahtimen 'sietokyky'. Esim. AJM ym. Pd115 hp koneiden turboja on mennyt pian lastuamisen jälkeen, kun suuttimet riittää 190 heppaan ja ahdin 140:een... Syötöt ja ahtopyynnit pitää malttaa ottaa alas ajoissa hetikohta 4000 rpm jälkeen jotta ahdin ei mene ylikierroksille.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 2.1.2007 18:02

Minkäs tehoinen tuollainen alunperin 2.0 8v TDI oikein on?

tonzu
-
Viestit: 232
Liittynyt: 23.7.2003 8:45

ViestiKirjoittaja tonzu » 2.1.2007 20:45

Ainakin tuo Ocussa ja A3 ollut on 103kW.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 3.1.2007 16:08

Multa on varmaan mennyt koko 2.0 8v tdi ohi, kun olen ollut siinä uskossa että nuo kaikki 2.0 TDI:t on 16v koneita.. tai sitten sattumalta vaan kaikki jota olen tonkinut..
Näin sitä sitten viisastuu päivä päivältä..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 3.1.2007 22:19

^Joo kyllä toi aika yllätys oli mullekin. Ei meinaa enää pysyä tahdissa mukana kun uusia koneiden kirjainyhdistelmiä tulee kuin sieniä muina paitsi viime syksynä.

golf tdi
-
Viestit: 208
Liittynyt: 19.6.2004 19:36

ViestiKirjoittaja golf tdi » 4.1.2007 14:59

Mielestäni kaikki 2.0tdi ovat 8 venttiilisiä joissa on partikkelisuodatin.Luulisin ,että 16 venttiilistä alettiin käyttää päästöjen pienentämiseen,partikkelisuodattimen yhteydessä pärjää taas 8 venttiilisellä ja on varmaankin halvempi ratkaisu.

Tuo partikkelisuodatin(DPF) ei kuulemma hyvää tykkää lastuttamisesta?

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 4.1.2007 15:30

Multa on varmaan mennyt koko 2.0 8v tdi ohi, kun olen ollut siinä uskossa että nuo kaikki 2.0 TDI:t on 16v koneita.. tai sitten sattumalta vaan kaikki jota olen tonkinut..
Näin sitä sitten viisastuu päivä päivältä..

mulla ihan sama juttu.. tähän asti luullu et toi oma härveli on 16venttiilinen (muka lukenu niin jostain) mut ei kait sitten o_O

saah
-
Viestit: 21
Liittynyt: 8.11.2005 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja saah » 4.1.2007 17:44

Hmm.. meillä ocussa on DPF ja koneena BKD, kaverilla Leonissa ei ole DPF:ää ja koneena BKD. Jos meitin kone on 8v niin eikös siinä sitten yleensä olisi eri kone merkinnältään?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 4.1.2007 17:48

16v:ssä imusarja on koneen etupuolella, siis eri puolella kuin pakosarja.

Hiukkassuodattimen ja venttiilimäärän yhteyttä en osaa kommentoida.

Harjula
-
Viestit: 244
Liittynyt: 27.7.2003 23:21

ViestiKirjoittaja Harjula » 4.1.2007 18:11

Itsekin olen ollut tähän asti siinä uskossa että nuo 2.0TDI-koneet olisivat kaikki 16V-koneita, mutta niinkuin muutkin ovat todenneet, niin aina oppii uutta. Mitenkäs sitten, kun muistelen ainakin Touranissa joskus olleen 136hv version tuosta 2.0TDI:stä, mitä eroa siinä on 140hv malliin?

tonzu
-
Viestit: 232
Liittynyt: 23.7.2003 8:45

ViestiKirjoittaja tonzu » 4.1.2007 18:51

saah: olikos teillä jälkiasennettu hiukkassuodatin. Eli ei ole ollut tehtaalla joten siksi se kone voisi olla BKD.

Ainakin UK:ssa on noita 100kW versioita. Liittyyköhän jotenkin vakuutuksiin/verotukseen???

saah
-
Viestit: 21
Liittynyt: 8.11.2005 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja saah » 5.1.2007 9:54

tonzu: ei hajua. Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DPF Elegance, en sitten tiedä onko Helkama/Metro-auto sen DPF:n sinne tunkassu vai tehdas. Käsitykseni mukaan tehdas.

golf tdi
-
Viestit: 208
Liittynyt: 19.6.2004 19:36

ViestiKirjoittaja golf tdi » 5.1.2007 12:49

olen siinä uskossa,että noita 8 venttiilisiä alkoi tulla suomenmarkkinoille joskus viimevuoden puolenvälin jälkeen?

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 23.1.2007 7:56

Ainakin paikallisen Skodaliikkeen huoltomiesten mukaan DPF kone voi olla sekä 8V että 16 V. eivät kyllä olleet nähneet 8 V konetta vielä.
Itsellä onneksi BKD 16 V mosa.

JTH
-
Viestit: 20
Liittynyt: 19.12.2006 13:12

ViestiKirjoittaja JTH » 13.3.2007 10:58

Jos tarkastellaan uudempia 2.0TDI-moottoreita, niin

8-venttiiliset
BMP 103kW

16-venttiiliset
BWV 88kW
BVE 90kW
BMA 100kW
BKP 103kW
BUZ 120kW
BMR 125kW

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 21.3.2007 23:20

Paljonkohan BKD:stä mahtaisi irrota ohjelmalla ja hiukan isonnetulla ahtimella, muuten vakiona? Meneekö 200 rikki?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 22.3.2007 18:12

No, ei lähtenyt kuin 155 (kW).

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 22.3.2007 18:18

Mitäs tuo ahdin on syönyt?

Tuossa on parikin ylimääräistä ahdinta, jotka ovat tulleet vaihdossa ja molemmat olisivat parempia kuin hyviä aihioita hybridin tekoon..

Saataiskos tuosta 155kw:stä dynolaput että näkis missä se vetää ja mitä?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 23.3.2007 13:34


Cosmo
-
Viestit: 91
Liittynyt: 21.11.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Cosmo » 24.3.2007 19:01

Mites uutukaiset Audien (A4) 2.0 TDI:t? Ajattelin mennä 103 kW:lla ja sitten sitä vähän piristää, mutta kandeeko tässä nyt suosiolla vain satsata oitis siihen 125kW malliin?

Ollaanko tuossa 125kW-koneessa jo sen ylärajoilla, ts. softalla ei saa juuri mitään - ainakaan samassa suhteessa irti?

Tietoa anyone? :)

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 24.3.2007 20:20

Saa sellaisesta 125kw rs ocusta ~200 hepoa ja ihan mukavan väännönlisäyksen..

Eikä tuo nyt taas ole ollenkaan niin lähellä 103kw mallia kuin voisi kuvitella..

Cosmo
-
Viestit: 91
Liittynyt: 21.11.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Cosmo » 24.3.2007 21:41

Jeps. Eli pikku satsaus tässä tuo paljon hupia tulevaisuudessa, oletan. Onko jossain kerrottu tarkemmin, mitä eroa noissa koneissa on? Joskus luin jostain, että käyntiäänikin olisi ei-dieselmäinen näissä 170hv malleissa. Myyjä sen sijaan haukkui vähän repiväksi, 140hv kone olisi miellyttävämpi.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 24.3.2007 22:03

Eikös se 170 heppanen ole jo common rail kone, niin onkai se takuuvarmasti erilainen käyntiääneltään.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 24.3.2007 23:48

Ei ole CR vaan pietzo-pumpparit. Liekö suuttimien ääni hiljaisempi kuin 140 heppaisessa, siinä ainakin raksuttaa kuuluvasti.

Minusta tuosta 140:stä saa ihan kivan tolla ahtimen vaihdolla ja ohjelmalla. :)
Vakiona se on just sellainen alarepivä mutta nyt on vetoa pidemmälle, 4500 rpm asti kiskoo.

170:stä ei mitään kokemuksia, ahdin näyttäisi oleva 1749VC.

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 3.4.2007 9:40

TDIFreak:
Huomaako modatulla ahtimella kuinka tarkasti sen siipien kääntymiskohdan.
Tuolla vakioahtimella + softalla terävä nykäisy 2000 RPM jälkeen, jopa inhottavan terävä.
Kiinnostaisi kovasti tuo ahtimen muutos, tuo vakio "huokailee " aika korvia raastavasti kun vähänkin vetoja käyttää.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 3.4.2007 20:25

Veto tulee pehmeästi ilman nykäyksiä, miellyttävämmin kuin vakiopillerillä.
Kokeilen jossain vaiheessa toisella ahtimella että saisi alle 2000 kierroksen vähän lisää jerkkua, tuo EVO 1 ei tahdo herätä kunnolla. Ehkä pakosiiven puolella liikaa välystä.

Mankeli
-
Viestit: 28
Liittynyt: 9.3.2006 13:08

ViestiKirjoittaja Mankeli » 3.4.2007 21:17

Huomaako modatulla ahtimella kuinka tarkasti sen siipien kääntymiskohdan.
Tuolla vakioahtimella + softalla terävä nykäisy 2000 RPM jälkeen, jopa inhottavan terävä.
Kiinnostaisi kovasti tuo ahtimen muutos, tuo vakio "huokailee " aika korvia raastavasti kun vähänkin vetoja käyttää.

säätöhommia joutuu varmaan tekeen ahtimen vaihdon jälkeen, aika paljon tuntuu vaikuttavan tuo kellon tangon mitta ja heräämiseen sen toppari ruuvin säätö. Mulla repi 2500tonnissa mut sain säädeltyä niin että herää jo 1500kierroksesta.

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 4.4.2007 9:00

säätöhommia joutuu varmaan tekeen ahtimen vaihdon jälkeen, aika paljon tuntuu vaikuttavan tuo kellon tangon mitta ja heräämiseen sen toppari ruuvin säätö. Mulla repi 2500tonnissa mut sain säädeltyä niin että herää jo 1500kierroksesta.


Auttaiskohan tuossa vakioahtimessa tuo säätely ?
Meikäläisen vakioahdin huokailee aivan pintakaauslla ajettaessa aika kuuluvasti, tosin toinenkin samanlainen auto piti aivan samaa ääntä. Kunnon vedossa ahdin ei juurikaan vielä ääntele.

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 10.6.2007 23:26

Onko 16 ventiilinen tuplanokilla? Skodan esite mainitsee Octavian 2,0 tdi:n olevan OHC eli ilmeisesti nykyään siis 8 venttiilinen...

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 11.6.2007 14:45

.
Moottorin tyyppiä kannatta kysyä automyjiltä, ne tietää.
Ne kun myy niitä työkseen. ;-)

Friikillä on nyt jo suraavan sukupolven kehitysversio omassaan.
Nyt on jo aikatavalla ahdin kohdillaan.

Vaste kaasupolkimeen on hyvä ihan tyhjäkynnin jälkeen jo.
Ei mitään maanvöryn kaltaista alavääntöä, mutta ei siitä kannata pikkumoottorissa haaveillakkaan, kestää paikat paremmin.

Teho tulee ulos mukavasti, täysin epäpumpparimaisesti, se jatkuu tasaisena virtana ihan max kierroksille asti, +4000rpm.
Aivan vienonvieno puhina jollain kierrosalueella.
Eikä tippaakaan, tai haikuakaan savua.
Ahdin muuttaa konetta todella mukavasti "ylävireiseksi".

Tuo vielä vakioputkituksilla.
Ilmankulkua olisi vielä todella helppo parantaa lisää tekemällä uusi putki ahtimen ja imusarjan väliin, vakio on lähinä säälittävä, ainut hyvä siinä näyttää olevan, että se on niin simppelin muotoinen, että harrastajankin on helppo tehdä parempi tilalle.
Pakoputken päivity reilusti avarampaan olisi toinen "pakollinen" juttu.


Savun täydellinen puuttuminen antaa kyllä mahdollisuuden lisätä syöttöä pienemmillekkin kierroksille, kuka haluaa.
Minulle alavääntö riittäisi tuollaisenaankin hyvin.
Nyt ei kuullunut voimansiirrosta mitään ylimääräisiä ääntelyjä, mitä noissa tuntuu kuuluvan jo vakionakin.

Ei mitään käsitystä, miten äkkiä siinä pumppusuutinelementissä tulee nokan iskulle/polttoaineen lisäykselle loppu, mutta moottorissa olisi varmaan nyt varaa lisätä vielä syöttöä.

Jos itsellä olisi tuollainen, niin ilmankierron parannukset tulisivat ahtimen lisäksi heti.
Ja jos mahdollista, niin jopa pieni ahtojen nosto sitten kun ilma kulkee paremmin, mikäli ahtimessa on varaa.
Sillä saisi lisää ilmaa juuri sinne suuremmille kierroksille.

Pietzo-elementtien mukanaan tuomaa hiukkassuodatinta ja hankaluuksia sen kanssa ei tuolla ajelun jälkeen kyllä tule ikävä.
Melkeinmersuntasoinenkulkine, enempää en ilkiä kehua.

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 11.6.2007 18:49


Moottorin tyyppiä kannatta kysyä automyjiltä, ne tietää.
Ne kun myy niitä työkseen. ;-)


Niinpä! Pirssi on jo tilauksessa, enkä älynnyt edes kysyä... No eipä sillä mitään väliä ole, jää täysin vakioksi joka tapauksessa. Ja samalla liityn autoilijoiden paaria-luokkaan eli työsuhdeautoilijaksi, että ei sille mitään saa tehdäkään. HYI!

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 17.6.2007 1:58

Skodan ahtoputkisto on oikein hyvä, vain se ensimmäinen metalliputki ahtimelta on hiukan yhdestä mutkasta (turhaan) lytistetty. Turhan kovaa kritiikkiä siis mersuosastolta ;).

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 8.8.2007 20:54

Jokos olette löytäneet kytkimen antautumiseen vadittavan vääntömomentin?
Kannattaako 140hp koneeseen alkaa virittelemään mitään evry kyhäelmiä, kun näyttäisi että koneista on dynotettu ~120kw luokkaa vakiona.. alkaa varmaan olemaan pakopaineet kohdallaan vakionakin?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 9.8.2007 0:14

400 tai vähän yli kestää vielä mainiosti kun se ei tule 1500 rpm:ssä. Kytkinrahat kannattaa kyllä sijoittaa suurempaan ahtimeen :).

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.8.2007 1:19

Anteeksi maalaisuuteni, mutta miten kierrosnopeus liittyy väännönkestoon?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 9.8.2007 1:46

Ajattele mäntämoottori, jossa on 400Nm kierrosnopeudella 1rpm. :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.8.2007 2:23

Jotenkin noin mä ajattelinkin että vaikka moottori ei pyörisi ollenkaan niin kai se kytkin saman väännön pystyy välittämään luistamatta.

Onks täs ny joku mitä en tajuu :8

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 9.8.2007 9:14

Eihän siinä teoriassa olekaan eroa, mutta käytännössä vakio BKD ainakin mulla jurisi epämiellyttävästi alle 2000 rpm:ssä mutta nyt isommalla ahtimella ja +400Nm väännöillä ei ole sellaista ongelmaa. Varsinaisesta luistosta ei voinut puhua mutta kuitenkin.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 9.8.2007 10:39

En nyt ole ihan varma mitä tuolla väännönkestolla ajettiin takaa, mutta muutamia vaihteistoja tässä rakennelleena voisi pohtia seuraavaa:

-Vaihteiston/kytkimen tehonkestolla ja kierroksilla on suuri merkitys. Jos 2000kierroksella on 400nm ja x hevosvoimaa eikä mikään hajoa niin hyvä. Jos sitten otetaan 4000kierrosta irti niin ainakin vaihteistoon kohdistuvat rasitukset pienenevät.

1.8T-miehet ja naiset käyttävät näitä dieselimiesten vakiokytkimiä yli 350hv vekottimissakin eli kai siitä voi jotain päätellä myös.

Eli mitä enemmän on kierroksia sitä pienemmäksi tarvittava momentinkesto tulee.

Mahtaakohan olla taas päätä tai häntää, mutta heikompikin vaihteisto kestää kierroksilla kovempia tehoja kun momentti on pienempi.

Jarkkis
-
Viestit: 135
Liittynyt: 30.3.2005 11:50

ViestiKirjoittaja Jarkkis » 9.8.2007 10:46

Ei siinä teoriassa olekaan eroa. Koska teho = vääntömomentti x kierrosnopeus (eli kulmanopeus) [P=U*n]. Näinollen kytkin joutuu välittämään saman vääntömomentin (eli maksimi Nm) kuitenkin.

Kuten TDIFreak asian ilmaisi, kuitenkin jotkin muute moottorin osat saattaavat aiheuttaa päänvaivaa sitten kun otetaan alhaalta maks.Nm. Mukaan tulevat moottorin ominaistaajuudet ja sen myötä värähtelyt. Tämä varsinkin tulee muistaa dieseleissä, koska käyntinopeudet alhaisempia. Käytännössähän moottori ajetaan ominaistaajuuden yli käynnistyksessä, mutta kertalukuja voi ilmetä lähikierrosalueella. Noh..tulipas jauhettua.

400 tai vähän yli kestää vielä mainiosti kun se ei tule 1500 rpm:ssä. Kytkinrahat kannattaa kyllä sijoittaa suurempaan ahtimeen :).


Tuosta ahdinhommasta. Miten paljon tuo lysti maksaa BKD:hen? Fin-turbolta kattelin, mutta ei hintoja. Paljonko sulla TDIFreak maksoi koko lysti? (lähinnä siis tarkoitan lastu, ahdin)

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 9.8.2007 11:39

Väännön kestolla ajoin sitä takaa että mietiskelin minkälaisella vääntömomentilla ihmiset ovat saaneet kytkimen luistamaan, kun tehoa tuon ahtimen läpi ei uskalla ottaa niin jos nyt edes väännöt tappiinsa ja alue kohdilleen. kokemusten mukaanhan tuo 6v loota kestää aika hyvin vääntöä rikkoontumatta.

esim 350hp teho tarkoittaa jotain vääntömomenttia jollain kierrosluvulla ja kun on tarpeeksi kierroksia, niin vääntöä tarvitan vähemmän.
eli tehoa ei pidä "sekoittaa" vääntöön vaikka käsi kädessä kulkevatkin =)

Uskoisin kyllä että kun matalilla kierroksilla otetaan suuria vääntömomentteja, niin kytkimelle tulevat sykäykset saattavat olla suurempia kuin saavutettu mediaani vääntö ja aiheuttavat suuria hetkittäisiä kiihtyvyyksiä vauhtipyörään joka tuntuu dieselissä tärinänä.
Samasta syystä dieselin vauhtipyörä on tehty bensa moottoreita suuremmaksi inertiastaan.
Suuremmilla kierroksilla vääntö pulssit tasoittuvat eli vääntöhuippujen väli ja taso lyhenevät.. näin olen itse miettinyt asiaa, voi mennä metsäänkin =)

En osaa sanoa millä kierrosluvulla dieselin öljypumppu tuottaa maksimi paineen, mutta voisin kuvitella että jos maksimi vääntöä otetaan esim 1500 kierroksella tai alle, niin suurilla momenteilla voi olla riskinä että tulee metalli-metalli kontaktia, kun taas suuremmilla kierrosluvuilla öljyn paine ja tuotto kasvavat ja kalvo säilyy parempana.. tosin en ole kuullut että TDi koneet olisivat syöneet laakereita edes viritettyinä, mutta lienevätkö syynä sitten leveähköt laakeripinnat?

..tais tulla paljon samaa asiaa kuin Jarkkiksella, mutta eri kielellä? =)

onkohan 170hp moottoreissa sama kytkin?

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 9.8.2007 19:05

.
Jos Corvette olet ko. Skodaa ostattelemassa, niin ehdottomasti osta Friikiltä se ahdin poikkeen.
Putkistojen parannuksen jälkeen varmaan vielä vähän löytyy kulkua lisääkin.
Pelkkä ahdin ja ohjelma muuttaa jo moottoria tosi paljon, ja vieläpä parempaan suuntaan.

Ei kannata sitä 170hv mallia mietiskellä.
Minun mielestäni.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 9.8.2007 20:16

Niin kyllä se näin on kun miettii, että vääntömomentti, joka mitataan vaikka kampiakselilta on vaan keskimääräinen vääntömomentti ja se heiluu jokaisella tkampiakselin kierroksella nollan ja jonkun maksimilukeman välillä, josta keskiarvona saadaan vääntömomentti kullakin kierrosluvulla.
Mutta onko tuo maksimilukema sama jos saadaan 400 Nm kierrosluvulla 1500 rpm kuin jos saadaan 400Nm kierrosluvulla 2500 rpm.
Sen maksimilukeman saattaisi kuvitella olevan aika kriittinen ainakin täristelyn ja ehkä myös kytkimen luiston suhteen.

Corvetella taitaa olla jo suunnitelmat aika pitkälle lukossa, ei se tarvii enää usuttelua ;).

Turbo ja ohjelma joilla lähtee +200 hp on jossain 1600 euron tietämillä.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 9.8.2007 21:27

Schodillac on jo tilattu.
Yritin myyjältä kysellä mitä saisin RS mallin lisähinnalla, mutta ei osannut luetella edes jarruja tai piezo suuttimia. En minä rupea levikkeistä, ahtimesta ja piezo suuttimista maksamaan tuota erotusta kun perus malliin sai samat jakkarat ja sportti alustan.

Freakin ahtaimesta on jo kauppoja hierottu, mutta pitänee varmaan ainakin aluksi katsoa että kaikki pelaa ja ajella vähän aikaa ihan vaan evryn voimin ja vakio ahdinta hieman säätäen.
Putkiston olen päättänyt heti ensitilassa uusia, tai ainakin pitää mittailla vastapaineet.

Sitä tuossa jo Freakin kanssa puitiinkin että 16v koneesta menee pienemmällä paine erolla enemmän ilmaa läpi jo vakionakin, niin tuo ahdin voi hyvinkin riittää vähäsavuiseen 180hp varsinkin putkiston kera.. pitää katsoa miten mieli malttaa ton takuun kanssa pelleillä, pitää kysellä suoraan huoltopäälliköltä mitä olisi mistäkin mekaanisesta muutoksesta mieltä.. turbohan noissa on jo vakionakin alimitoitettu ja pitää selvittää 170hp koneen (BMN) sisältö.

ETKAsta itse itseäni neuvoen:
- venttiilinkoppa on eri (sylinterikansi on sama).

- Kampiakseli näyttäisi olevan eri, BMN on AB loppu kirjaimilla ja BKD on R loppukirjaimella.

- Vauhtipyörä näyttäisi olevan sama 240mm molemmissa.

- Kiertokanki näyttäisi olevan muissa sama, mutta BMN on listattuna sarjana erikseen eri numerolla, muut ovat yksittäin.. en tiedä onko sitten eri.

- kiertokangen laakeri on sama.

-Turbo luonnollisesti eri ja näköjään numerosarja sama, mutta kirjain eri ja laippakin on kuvassa erilainen.. eli toi vimeinenkin kirjain merkitsee jotain =)

- syylärin numero on eri.

- Imuputkisto ja imusarja ovat myös erilaiset.

- EGR systeemi näyttää 170hp koneessa ihan penteleen monimutkaiselta.

- Kytkinlevyä ja paineasetelmaa on ollut samalla koodilla LUK merkkisenä. Mutta myös Sachsin tekeleenä saman kokoisena mutta ainoaskaan BKD koneessa.

- Polttoaine linjassa on eroa, mutta jos oikein ymmärsin niin tandem pumppu on sama.

- Hiukkas suodatin on 170hp mallissa omansa, tosin ETKA ei tunne BKD koneessa sellaista ollenkaan.

- Imunokka näyttäisi olevan sama, mutta pakonokka eri.. olisko pumppusuuttimen takia vai onko rohviilissa eroa..

- Venttiilit on samat.

- öljypumppu on sama.

- Vesipumppu on eri.

..nämä siis lunttasin Golfin kone valikoimasta ja saattaa olla että Skoda tekee taas poikkeuksen, joten ei lueta kuin raamattua.
Lisäksi saatoin katsoa joitain kieroon selaillessa.
Mäntiä en löytänyt ETKAsta.

VWolfenstein
-
Viestit: 31
Liittynyt: 23.10.2006 21:10

ViestiKirjoittaja VWolfenstein » 12.8.2007 22:01

Houkuttelis kyllä itselläkin tehdä/teettää hyrrän+ohjelman vaihto tuohon 2.0 tdi golffiini, mutta mieltä askarruttaa miten tuo BKD moottorin luotettavuuden laita on jos 2 litrasesta dieselistä revitään 200 kaakkia, eli tehon lisäystä olisi noin 45% alkuperäiseen...takuuta autossani ei ole enää voimassa ja mittarissa 145 tonnia.
Voi olla golffi muuten aika hauska auto ajaa tommosilla tehoilla =)
Onkohan kenelläkään tiedossa satakunnan/porin alueella missä kyseisen operaation voisi suorittaa?

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 12.8.2007 22:46

meillä olis pajalla 1 vapaa aihio josta voitaisiin tehdä sinulle sopiva ahdin, kotimatkalla käyt sitte karalan mikan luona.

_heinonen
-
Viestit: 6
Liittynyt: 7.10.2005 20:40

ViestiKirjoittaja _heinonen » 18.8.2007 0:07

Asian vierestä menee mutta kysyn kuitenkin ;D Eli millanen on 2,0l tdi koneen jakopää eli onko hihnalla vai millä? ja vaihtoväli? (140hv).

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 18.8.2007 10:51

hihnalla. vaihtoväli 120tkm

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 18.8.2007 14:22

Muuten, 170 tdi:ssä on hihnanvaihtoväli 150 tkm. Tarkastan vielä kirjasta.

Edit: Huoltokirjan mukaan hihnanvaihtoväli on kaikissa diesel malleissa 150 tkm. Samalla tarkastetaan partikkelisuotimen toiminta. Liekö muuttunut tuo hihnanvaihtoväli -07 malliin?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 28.2.2008 8:19

Mitäs helppoja viritysahdin vaihtoehtoja tuohon BKD:hen on saatavilla?

- 170hv ahdin
- Vakiokuoriin suurempi
- Uus pakosarja ja vaikka gt20/vastaava

Työkaveri ahdistelee joka päivä tällä asialla.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 28.2.2008 13:24

Mulla jää kaksi ++200 hp ahdinta yli, kun Skoda vaihtaa omistajaa. Toinen on täysin vakiokuorissa VNT-20 kompurasiivellä, riittää ihan nätisti 220 heppaan.
Toiseen vaihdettu kompurakotelo (vnt-20) ja vielä suurempi kompurasiipi, mutta ei kuitenkaan tarvitse mitään pysyviä muutoksia tehdä asennuksen yhteydessä eli menee vakioputkistoilla. Riittää lähemmäs 250 hv.
Muutahan ei tarvii ainakaan Octavia BKD:hen vaihtaa kuin ahdin ja ohjelma.
Privalla voi kysellä ahtimista lisää.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 28.2.2008 18:48

..nämä siis lunttasin Golfin kone valikoimasta ja saattaa olla että Skoda tekee taas poikkeuksen, joten ei lueta kuin raamattua.
Lisäksi saatoin katsoa joitain kieroon selaillessa.
Mäntiä en löytänyt ETKAsta.


männät on kuulemma erit kuin 140hv versios, myös suuttimet isommat, samoin toi turbo minkä mainitsit ja en nyt enää muista satavarmaksi oliko kannes jotain eroa vai ei...

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 8.3.2008 16:21

Miten hyvin vakio kytkin pärjää 140hv koneessa jos tehot ovat +200hv ja väännöt +400nm. tarvinneeko päivittää?

Mistä kytkin/ vauhtipyörä asiaa kannattaa kysellä?

t: hande

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 8.3.2008 18:10

BKD:sta 238 hv ja 470 Nm/3000 rpm eikä minkäänlaista oireilua kytkimen tai vauhtipyörän kanssa. Pointti on se, että momenttikäyrä ei nouse liian jyrkässä kulmassa ja se taas on turbosta ja chiptuningista kiinni.
Vakiona täristi jonkin verran kun huippuvääntö oli alle 2000 rpm:ssä, newtoneista ei tietoa.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 9.3.2008 14:51

fiksu kysysi kaiken samassa viestissä, mutta...

kytkin siis OK! miten on tuon 4motionin laita, onko haldex:ssa jotain huomioitavaa?

t:hannu

eki80
ffp jäsen
Viestit: 97
Liittynyt: 14.10.2006 14:47

ViestiKirjoittaja eki80 » 9.3.2008 22:30

Eipä ole mitään tarvetta tehdä sille muutakun muistaa vaan vaihdella öljyjä hivenen tiheemmin.
Paitsi jos laittaa ton vetosuhteen muuntimen kiinni niin muuttuu aikas kivaksi peliksi.

ittellä oli kans V korinen 4motion tdi, mitä oltiin aikas isolla kädellä kiusattu ton tekniikan puolesta. 230hv ja 460nm.

Ei hän täällä vaan jollain pyöri tuo meitin vanha pirssi, grafiitin harmaa 5ov sportline rekkari Uxx-xx0.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 10.3.2008 14:06

...täällä grafiitti, mutta eu Uxxx. Millainen tuo muunnin on? mitä tekee, mistä saa, mitä maksaa, antaako hymyn kasvoille?

Miten haldex:n äljyn vaihto käy omin avuin. Vanhempaan haldexiin löysin ohjeen, mutta poikkeaako uusi vanhasta? Haynes ei asiaa kerro

T:h

Timbou
-
Viestit: 3
Liittynyt: 10.3.2008 19:37

ViestiKirjoittaja Timbou » 10.3.2008 19:45

Mites Eki toi 2.0 tdi pannu kestää 230 hv ja millasilla muutoksilla tuohon päästiin?



toimiiko pelkällä turbon vaihdolla + ohjelmalla kuten ocu?

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 11.3.2008 12:27

mikäs kone tossa audi a3 00-> 140hp 2.0l tdi:ssä on?

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 13.3.2008 8:22

Vakioromuilla ( vakioahdin myös ) 416 Nm, ~197 hp.
Ajettu noilla vireillä jo normaaliajoa + 60 000 km eikä mitään oireita.
Moottori BKD, ei DPF:ää

Ahtimen säätötankoa säädetty huolella ja ohjelmalla rajoitettu momentinnousua huomattavasti.

Paljon vakiota miellyttävämpi ajaa, vääntö tulee pehmeämmin ja sitä riittää pidemmälle. Pakopaineet ei karkaa mitenkään pahasti, mutta vaatii EHDOTTOMASTI tuon ahtimen säätämistä huolella.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 13.3.2008 20:53

Kyllä 34,5 mm kompurasiivestä saa näköjään julman paljon irti kun oikein huolella yrittää ;). JNiskalla taitaa olla Ocu sarjan alkupäästä eli isommilla suuttimilla?
Paljos sitä pakosarjan painetta sitten oli?

eki80
ffp jäsen
Viestit: 97
Liittynyt: 14.10.2006 14:47

ViestiKirjoittaja eki80 » 13.3.2008 21:32

Muunninta saa varmaan promolta!!

Samasesta BKD:sta itse kans otin noi tehot pihalle, siitä saa ihan hyvin ton vajaan 200hv pihalle ilman sen suurempia ponnisteluja. Yli sen 200hv niin täytyy jo suunnitella sen hyrrän muuttamista, muistaa vaan rajoitella niitä vääntöjä ettei lähde lapasesta touhu, paikat paukkuu aivan varmasti..

Omassa oli vakioahdistimella 192hv ja 441nm, toisen variaation jälkeen.

Pee_Pee
-
Viestit: 96
Liittynyt: 16.3.2008 12:23

ViestiKirjoittaja Pee_Pee » 16.3.2008 12:28

Kuinkas porukoilla on käyny kulutuksen kans ku ohjelmaa on muutettu 2 litrasessa tdi:ssä?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 16.3.2008 13:29

Oulu-Kuopio 4,6 l/100 km ja keskinopeus 85 km/h.
Keskikulutus ehkä vähän noussut isolla ahtimella, ei tahdo sitä 1000 km päästä tankilla enää.

Pee_Pee
-
Viestit: 96
Liittynyt: 16.3.2008 12:23

ViestiKirjoittaja Pee_Pee » 16.3.2008 13:38

Mulla tohelo imasee seka-ajossa 6-6,3 litraa sadalle. Saiskohan tuon kulutuksen ohjelmaa muuttamalla tippumaan?

VWolfenstein
-
Viestit: 31
Liittynyt: 23.10.2006 21:10

ViestiKirjoittaja VWolfenstein » 16.3.2008 18:03

Onko kenelläkään kokemusta miten Digituningin tekemä ohjelmointi toimii BKD.ssä?

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 17.3.2008 12:04

Paljos sitä pakosarjan painetta sitten oli?


Voin sanoa että riittävästi, menee kuitenkin reilusti yli ahtopaineen.
Isompi hyrrä suunnitteilla, tällä hetkellä ei lyömälehteä vaan ole joutilaana

Suuttimista en osaa sanoa, mutta auto on käyttöönotettu tammikuussa 2005

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 5.10.2008 17:33

Onko tuohon dpf bmm moottoriin mitään halvempaa keinoa saada hieman lisää voimaa kuin Karala?
Tarkoitan nyt evryä ynms.
Miksi ei ohjelmointia, niin pelkästään kustannustekninen juttu.

Anzelmi
-
Viestit: 20
Liittynyt: 25.3.2007 15:43

ViestiKirjoittaja Anzelmi » 8.2.2009 1:27

Nyt pitäis saada tehot pihalle Golf:sta.

Millainen ahdin kannattaa hankkia ja mistä saa?
Paljonko toi BKD kestää tehoa/vääntöä?
Mitäs pitää tehdä jos enemmän haluaa?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 8.2.2009 11:02

Fin-Turbo noita on tehnyt, viimeisin taisi tuottaa 240hv ja 470nm ilman ongelmia. riippuu taas onko alkupään vai viimeisimpiä BKD moottoreita kun taisi olla suuttimissa jotain eroja

Anzelmi
-
Viestit: 20
Liittynyt: 25.3.2007 15:43

ViestiKirjoittaja Anzelmi » 8.2.2009 11:14

riippuu taas onko alkupään vai viimeisimpiä BKD moottoreita kun taisi olla suuttimissa jotain eroja


Auton on -05 vuosimallia. Eli ei varmaan ihan viimeisiä.
Onko noita suuttimia mahdollista vaihtaa?
Mitens moottorin sisuskalut kestääkö?
Vai missä tulee raja vastaa?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 10.2.2009 8:41

^Suuttimet maksanee vajaat 2000€ ;)

Anzelmi
-
Viestit: 20
Liittynyt: 25.3.2007 15:43

ViestiKirjoittaja Anzelmi » 10.2.2009 11:24

Onko Fin-turbo ainoa paikka mistä saa noita "parempia" turboja?
Tekeekö Fin-turbo myös säätämisen/lastun penkissä?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 10.2.2009 12:27

Penkkiä ja softaamista hoitaa findiesel maaliskuusta alkaen. Kuopiossa sekin eli kaikki onnistuu samalla kertaa. Fin-turbolla on vahva kokemus myös näistä 2l tdi:n ahtimista ja niiden muokkaamisesta

Anzelmi
-
Viestit: 20
Liittynyt: 25.3.2007 15:43

Tehoputki TDI

ViestiKirjoittaja Anzelmi » 12.2.2009 21:22

Onko mitään hyötyä asentaa 2.0TDI autoon "tehoputki"
Esim. tämmöstä + kaveriksi tämmönen?

Anzelmi
-
Viestit: 20
Liittynyt: 25.3.2007 15:43

ViestiKirjoittaja Anzelmi » 14.2.2009 13:22

Onko mitään hyötyä asentaa 2.0TDI autoon "tehoputki"
Esim. tämmöstä + kaveriksi tämmönen?


Onko edes mahdollista asentaa mitään takapönttöä 4Motion autoon?
Näyttää aika isolta toi linkin takapönttö, kun omassa on aikas pieni toi takapönttö.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 14.2.2009 14:06

eiköhän se sinne men jotenkin, kyllä tuosta on sitten jotain hyötyä kun vaihtaa ensin sen ahtimen, sitten tuo putki ja säätöön

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 14.2.2009 15:00

Tuo mainittu viri-dp ei käy ilman dpf:ää olevaan laitteeseen, on vääränkätinen.
BKD-Octavian vakio dp ja putkisto oli ihan hyvä ++200 hp tehoilla, jos ääntä haluaa lisää ja käryä niin sitten kannattaa vaihtaa putkistoa :).

Varmaan sitten jos laittaa oikeasti ison ahtimen niin pakoputkiston vastapaineen pienentämisellä saadaan heräämistä paremmaksi. Itse en Ocussa havainnut mitään eroa putken kanssa ja ilman.

Anzelmi
-
Viestit: 20
Liittynyt: 25.3.2007 15:43

ViestiKirjoittaja Anzelmi » 25.2.2009 23:31

Mitens onko kukaan kokeillut noita vaihde välin lyhenpimiä.

http://www.doc-power.com/index.php?page ... 4&sengine=

jansku
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.8.2003 7:05

ViestiKirjoittaja jansku » 6.3.2009 20:04

Viimeksi muokannut jansku, 24.6.2009 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 9.3.2009 21:30

Minkälaisiin siipikokoihin asti turboja on tehty vakiokuoriin. Miten paljon golffissa on tilaa omavalmiste pakosarjalle?

http://www.streettoys2000.com/proddetai ... 18522.016V

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 13.3.2009 12:44

Pakosiiven jättö on itsellä 39.5mm (vakio 36.5mm), voi olla että tekeevät tuohon 16V pakosarjaan isommallakin akselilla. Kompuraksi tulee yleensä toi 52mm siipi, mutta muistaakseni hurjimmat on laittanut vakio VA kompurakoteloon 56:stakin.

Tuollainen 16V 1749VA on edullinen ostaa käytettynä ja lähettää johonkin turbopajaan muokattavaksi. Suomessa noita tekee ainakin pari pajaa.

Erno_00
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 14.3.2009 23:45

ViestiKirjoittaja Erno_00 » 15.3.2009 0:08

Morjesta pöytään.
Tuli liittyttyä sivustolle, ja tässä selailessa huomattua että 2,0tdi:tä löytyisi
sekä 8 & 16 tappisena..?!
Nyt uuden golffin luovutusta odotellessa mietitytti että mitähän siellä pellin alla mahtaa majailla?!
Papereissa seisoo moottorinum. kohdalla CBD?!?
....Eli montakohan tappia mahtaa siellä takoa?!, ja eikö nämä pitäisi myös olla common rail koneita....siis ainakin vw:n mukaan.... =O
Ja autona on VW Golf V variant 2,0tdi sport.dsg. -09

S8k-80
-
Viestit: 113
Liittynyt: 28.8.2003 20:10

ViestiKirjoittaja S8k-80 » 15.3.2009 20:42

16V kone se näyttää olevan.
Taitaa turbona muuten olla KKK.

Anzelmi
-
Viestit: 20
Liittynyt: 25.3.2007 15:43

ViestiKirjoittaja Anzelmi » 21.3.2009 10:55

Joku varmaan on ollut katsomassa turbon säätö prosessia.
Niin mihin on laitettu pakopainemittari? EGR putken väliin / tilalle joku testi putki?

Onko mitään hyötyä Boost Control systeemistä diesel autossa?
Esim: Tästä

Jarzza
-
Viestit: 3
Liittynyt: 2.2.2009 20:15

ViestiKirjoittaja Jarzza » 21.3.2009 14:32

Osaako joku muuten kertoa siitä mustasta pyöreästä säiliöstä siinä imusarjan vieressä että onko sillä jonkinlainen merkitys alipaineiden kanssa ja miten tämä vaikuttaa turbon toimintaan?

jansku
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.8.2003 7:05

ViestiKirjoittaja jansku » 25.3.2009 10:55

[quote]
16V kone se näyttää olevan.
Taitaa turbona muuten olla KKK.Joo tuo turbo on tosiaan kkk:n tekemä ,ei tullu katottua ahtimen mallia kun käsissä sitä hypistelin.Eli kyseinen kkk löytyy common-rail koneesta.

pessi
-
Viestit: 41
Liittynyt: 23.7.2003 9:43

ViestiKirjoittaja pessi » 5.4.2009 12:44

Onko tietoa miten DSG-laatikko kestää tuon turbo+softa päivityksen?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 5.4.2009 18:26

Kyllä yksi Octavia on tehty ja toistaiseksi nipussa :).
Kuulemma laatikko toimii paremmin kuin vakiona, voisiko isompi ahdin pehmentää momenttipiikkejä.

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 6.4.2009 19:01

No pehmeneehän ne , jos ahtopaine nousee hitaammin ( laiskemmin ;-) )

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 7.4.2009 9:03

.
Jos vaan tekniikka on kaikin puolin kunnossa.
Niin, kaikki järjellisen kokoiset ahtimet saa toimimaan, niinkuin on tarvis, tai halutaan.
Tietty, toinen on mekaaniselta toteutukseltaan ja ominaisuuksiltaa erilainen, kun toinen ja kaikilla on ihan toiminnalliset rajatkin.

naukja2
-
Viestit: 77
Liittynyt: 26.12.2006 18:02

ViestiKirjoittaja naukja2 » 23.4.2009 13:00

Mites 2.0 TDI Wolsun DSG kestää tuollaiset 200/400?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 23.4.2009 21:57

taitaavat suositella että ei 360nm ylitetä mutta kait se tuon 40nm enemmän kestää. eihän nämä 5v manuaalitkaan ole ihan 500nm tarkoitettu


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa