Eli mikä ois paras kikka saada TDI koneesta karsta poies, ilman et rupeaa sitä aukomaan..?
jotain lisäainetta löpön sekaan ja kenkää vai oisko parempia..?
Karstaa poies
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Tyypillisesti eniten karstaa löytyy heti EGR venttiilin jälkeen imusarjan alkupätkältä ja suoraan imuventtiilin lautasen päältä.
Suomen vähä hiilisillä öljyillä saa ajella hemmetin pitkään ennen kuin imusarja menee tukkoon, mutta imuventtiilien päälle saattaa kertyä milli tolkulla karstaa joka palaa siihen kiinni.
Imusarjan irroitus on kohtuu helppo homma ja putsauskin kohtuu helppoa.
Imusarjan ja imukanavan sisältä löytyvä karsta on sellaista öljymäistä pehmeää jota voi alkuun kaapia vaikka ruuvvimeisselillä tms. ja sitten pestä liuottimella tai millä vaan se liukenee =)
Venttiilin päälle karsta palaa niin tiukkaan että sitä joutuu usein raapimaan jopa puukolla ja uskoisin että jo sellaisia paloja menee palotilaan, niin pahimmillaan sellainen voi aiheuttaa moottori tai turbo vaurion.
Paljon ajetuissa imu ventiilin päällä voi olla jopa 5mm karstaa, joka tarkoittaa sitä että vakiosta reilun 8mm nostosta on ehkä puolet käytössä jolloin MAF rajoittaa syöttöä jo aika rankasti.
Suomen vähä hiilisillä öljyillä saa ajella hemmetin pitkään ennen kuin imusarja menee tukkoon, mutta imuventtiilien päälle saattaa kertyä milli tolkulla karstaa joka palaa siihen kiinni.
Imusarjan irroitus on kohtuu helppo homma ja putsauskin kohtuu helppoa.
Imusarjan ja imukanavan sisältä löytyvä karsta on sellaista öljymäistä pehmeää jota voi alkuun kaapia vaikka ruuvvimeisselillä tms. ja sitten pestä liuottimella tai millä vaan se liukenee =)
Venttiilin päälle karsta palaa niin tiukkaan että sitä joutuu usein raapimaan jopa puukolla ja uskoisin että jo sellaisia paloja menee palotilaan, niin pahimmillaan sellainen voi aiheuttaa moottori tai turbo vaurion.
Paljon ajetuissa imu ventiilin päällä voi olla jopa 5mm karstaa, joka tarkoittaa sitä että vakiosta reilun 8mm nostosta on ehkä puolet käytössä jolloin MAF rajoittaa syöttöä jo aika rankasti.
Itellä oli ollut egr tulpattuna jonkin aikaa kun ryhdyin imusarjaa vaihtamaan. Odotin kanavien olevan ihan kauheassa kunnossa, mutta yllätys olikin iloinen kun kannen imukanavan yläosa sieltä mutkasta olikin oikein kiiltävä eikä muallakaan ollut kuin sellainen ohut kerros minkä pyyhin ihan vaan paperilla ja liuottimella. Oletin paikkojen putsaantuneen kun olin ajanut ilman egr:ää ja huohotushöyryt olivat liuottaneet karstoja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 27 vierailijaa