Kannen pultit uusittava? Mk2 Golf

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

Kannen pultit uusittava? Mk2 Golf

ViestiKirjoittaja Arto S » 5.3.2008 18:02

Elikkäs, tarviiko kannen pultit uusia jos irrottaa ne? Meinaan vaihtasin tossa toisen kannen.. Ja mikä on niitten kiristysmomentti?

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 5.3.2008 18:21

Pultit ohjeiden mukaan uusittava aina, eihän se toki välttämätöntä ole mutta halvemmalla pääsee kuin pultin katketessa. Kiristysaste 1. 40nm, 2 60nm, 3 90astetta ja neljäs 90 astetta.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 5.3.2008 21:12

Kannattaa ehdottomasti uusia, ne venyy kertakiristyksellä eikä sen jälkeen ole enää ennallaan. Voi olla että menee öljyt ja vedet sekaisin ja sulla on taas kannen irroitus edessä.

Sami-88
-
Viestit: 187
Liittynyt: 7.4.2006 15:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sami-88 » 5.3.2008 21:54

joo aina on pultit uusittava kun kiristys tiukkuus ilmotetaan asteina eikä momenttina!

tälleen opetettiin koulussa.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 5.3.2008 23:35

Aivan, näin on opetettu minullekin. En vain muistanut miten Golffissa pultit kiristetään :) Mutta tulipahan nyt vastaus siihenkin :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.3.2008 0:36

Miten on asian laita kun jossain on torx- ja jossain kuusio-otteella pultit?

Onko niissäkin asteina viimeinen kiristys?

Muistan jostain että kuusiokannalla olevia ei tarvitsisi uusia...

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 6.3.2008 9:51

Paljonkos on nokan pukkien kiristysmomentti? :)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 6.3.2008 11:16

Astekiristyksellä ja pulttien uusimisella ei ole mitään yhteyttä, höpöhöpöjuttuja. Astekiristystä käytetään usein pulttien kanssa missä on pitkä venymäosa, koska saadaan tarkempi kiristys oikeaan momenttiin. Tässä tapauksessa pultin kiristyksessä mennään myötörajan yli, joten ne pitää uusia.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 6.3.2008 11:53

Paljonkos on nokan pukkien kiristysmomentti? :)


Ja onko kukaan tavannut uusia niitä, kuten korjausoppaissa neuvotaan?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 6.3.2008 13:05

Missäs oppaassa nuo muka käsketään vaihtamaan?

Momentti on 20Nm.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 6.3.2008 13:37

Ei kait niitä toenna uusia, tähänkään mennessä uusittu niin.. :D Pitääkös tuo kampiakselin päätypultti uusia jos sen irroittaa? :)

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 6.3.2008 14:28

Pitääkös tuo kampiakselin päätypultti uusia jos sen irroittaa? :)


Tietyissä dieseleissä kyllä, ei kait muuten ole tapana.

Niin joo, Haynes käskee ne nokkapukkien pultit uusia. Itsekin ihmettelin.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 6.3.2008 21:43

Jaa ymmärsin että jossain käsketään vaihtamaan nuo pukitkin. Ei ne pultteja tarvii vaihtaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 11 vierailijaa