G60 remmi vai 1.8 gti 16v

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

akimoni
-
Viestit: 5
Liittynyt: 2.3.2008 2:00

G60 remmi vai 1.8 gti 16v

ViestiKirjoittaja akimoni » 4.3.2008 23:58

Elikkäs kumpi kone on teidän mielestänne parempi koska suunnittelen tekniikan vaihtoa ja olen saanu ristiriitaisia näkemyksiä kavereilta.... remmi kone kuulemma ei kestä ja jne...

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 5.3.2008 0:05

Nii semmostaha vähä huhutaan että se g60 ahdin ei niitä kaikkein varmimpia ole, tietenkin huolloillahan sitä käyttöikää pidennetäänkin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.3.2008 0:07

kaikenhan aina rikki saa. jos noista pitäs päättää niin g60 itse laittaisin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 5.3.2008 0:29

ja käsittääkseni gay-laaderiki on perusvarma kone? kuhan muistaa ne muutamat paikat varmistaa

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 5.3.2008 7:40

G60 moottori turbolla.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 5.3.2008 20:47

Jos tolle linjalle lähetään niin 16v moottori turbolla. Kerätäänkö vaikka jotain -/+ listaa?

Heittelen jotain omia ajatuksia, joku muu voi jatkaa:

16v:
++virtaava kansi
+öljysuuttimet
-heikompi kytkin
-mekaaninen ruisku

g60:
+Järeä kytkinsetti+hyvä loota
+öljysuuttimet
+sähköruisku..
-..joka kyllä on usein pain-in-the-ass
-huono kankisuhde, sylinterit kuluu
-8v kansi

Ja kaikkia voi perinteiseen volsutyyliin toki yhdistellä. Jos olis liikaa rahaa pyörimässä nurkissa niin voisin rakentaa g60 16v koneen pidemmillä kangilla ja kovilla puristuksilla sekä ohjelmoitavalla ruiskulla.

Jos on budjetti ja haluaa paljon voimaa, niin ehkä 16v, s2 alakerta ja turbo sekä ohjelmoitava ruisku.

Jos ei halua ruveta näpertelee laittaa huolletun G60 tekniikan, vähä lastua ja ahdin pyörää niin saa sen ~200 kaakkia.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 5.3.2008 21:43

Mutta jos vetoa ajatellaan, niin vakionakin toimiva G60 on toiselta planeetalta, vetää alhaalta ja repii pinellä virityksellä jo ihan kivasti, vakiona ei raketti, mutta ei sillä jalkoihin jää.

Pikemminkin jos pitäisi valita 1.8 16V vai 2.0 8V, niin olataisi samassa kaliiberissa, noista 2.0 omasta mielestä se parempi.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 5.3.2008 21:45

itse kokeileenani 16veetä niin ainaski siinä oli ongelma juurikin tuo alavääntöjen puute mutta sitten sitä tuliki korkeilla kierroksilla mukavasti lisää.. ja mitä 8v gtistä kuullu niin paljon tasaisemmin on vääntöjä

akimoni
-
Viestit: 5
Liittynyt: 2.3.2008 2:00

ViestiKirjoittaja akimoni » 5.3.2008 21:49

kiitos vastauksista...

akimoni
-
Viestit: 5
Liittynyt: 2.3.2008 2:00

ViestiKirjoittaja akimoni » 5.3.2008 22:05

Vielä semmosta liekkö mahdollista saada vr6 tekniikka kakkoskoppaseen laillisesti??

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.3.2008 22:10

ei.

Edit: jarskii: jos mulle esitit kysymyksen niin olen kuullut ja toivotan onnea jos joku viitsii alkaa taistelee kuutospannun puolesta kakkikseen.
Viimeksi muokannut Sebastian, 6.3.2008 0:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 5.3.2008 23:38

oletko kuullu poikkeusluvasta? tosin varmaan aika vaikeaa saada tuo lupa :D

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 5.3.2008 23:41

Miten olisi 2.0 16V (ABF)? 110kW vapari.

akimoni
-
Viestit: 5
Liittynyt: 2.3.2008 2:00

ViestiKirjoittaja akimoni » 6.3.2008 12:06

Elikkäs ruvetaas metsästää 2.0 konetta ja apulaitteita sit... eli jos jollain vinkkiä

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.3.2008 12:16

sebastian: eiku akimonille....

ja olishan se makia vr6 syncro gakkis :D tosin lainsäädäntöä tietäen voisi olla vähän vaikeata :(

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 7.3.2008 14:18

Seat Leonissa (muistaakseni) ja Passateissa on ainakin ollu noita ABF-moottoreita.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 7.3.2008 14:49

Ei ole Leonissa ollut mutta Toledossa (mk1), Ibizassa ja Cordobassa. Volkkarissa tuota oli käytössä Golf 3 ja Passat B4.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa