nelipisteruisku ventoon 1.8 aam

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

nelipisteruisku ventoon 1.8 aam

ViestiKirjoittaja mza_ » 21.1.2008 19:22

Elikkä suunnitteilla olisi tuollainen projekti koulun lopputyöksi.

Jos kellään on kokemusta kyseisestä projektista niin vinkkejä ja apuja kaivataan. Itse olen pähkäillyt, että käykö 3korin golf gti:n imusarja aam moottorin kanteen. tai sitten että käykö gti:n 8v kansi suoraan aam moottoriin.

Jos imusarjat käy päikseen niin sitä ruiskua kannattaisi varmaan silloin ohjata gti:n moottorin ohjainlaitteella?

suoraan gti tekniikkaa en todennäköisesti aio ruveta vaihtamaan koska opettajalle ei hyvin todennäköisesti kelpaa mitkään bolt in lopputyöt.

suunnitteilla myöskin kireämpää nokkaa ja avarampaa putkistoa. vinkkejä niidenki suhteen saa antaa :)

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 21.1.2008 21:20

Isot pojat sanoo että sen Mono-Jetin rahkeet riittää ainakin 100kW:n asti, jos tehoa olet nelipisteruiskulla hakemassa. Jos jostain saat tietoa, sopiiko nelipisteruiskuinen imusarja niin olisin kiinnostunut tietämään. :)

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 21.1.2008 21:23

Onko tarkoitus tehdä peltoauto vai onko tarkoitus myös saada vehje leimattuakin?

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

ruisku

ViestiKirjoittaja mza_ » 21.1.2008 21:35

Onko tarkoitus tehdä peltoauto vai onko tarkoitus myös saada vehje leimattuakin?


Kyllä se pitäisi saada ihan jokapäiväiseksi käyttöautoksi.

tehoa olisi tarkoitus saada jonkun verran lisää silleen, että ei ole niin mopo ajalla kun toi vakio. :D
Parempaa hyötysuhdetta ollaan myös hakemassa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 22.1.2008 9:56

Eikös ventoja/golffeja olekin 4-pisteruiskuja? Ainakin muutama 66kw farmarigolf 4-pisteruiskulla tuli vastaan kun vuos sitten autoa olin vaihtamassa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 22.1.2008 10:15

Joku oma keksintö, ei ole tehdas tehnyt tuohon koriin 1.8 66kw nelipisteruuttaa.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 22.1.2008 11:48

Onhan protoilu ihan mukavaa, mutta muuta suunnitelmia sen verran että saat leimattuakin sen vielä joskus.

Entris: AAM:ssä on monomotronic ja ainakaan omien kokemuksieni mukaan se ei riitä 100kW eikä ihan lähellekkään. Enkä lähtis monojetin kanssa myöskään laskemaan sen varaan.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 22.1.2008 12:36

Ach so. En tuota tietoa kovin luotettavana pitänytkään, kun se oli isoilta pojilta peräisin. :) Kesällä olen itse laittamassa turboa Mono-Jetin kaveriksi, katsotaan kuinka käy. Sen takia myös tuo nelipisteruiskun imusarja on hakusessa. :P

Edit: Sergeyn Eaton-Vento oli Mono-Motronic ja se tuotti kyllä muistaakseni "persdynolla" sen ~100kW. Olivat siis vertailleet 140hv autoon kulkua.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 22.1.2008 13:24

Joku oma keksintö, ei ole tehdas tehnyt tuohon koriin 1.8 66kw nelipisteruuttaa.

Pari vuotta sitten oli Seinäjoen Auto-Åströmillä myynnissä valkoinen kolmosfarkku 4-pisteruutalla. Koneena 1.8 66kw.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 22.1.2008 14:38

Kävitkö paikanpäällä todentamassa että oliko omatekele, vai ykskutonen tai kakslitranen ja virhe ilmoituksessa?

Entris: vaparia tarkoitin kun ei aiemmin ollut ahtamisesta puhe. Ei siitä soppaa ja ilmaa mahdu kauheena kulkemaan paineistettunakaan, mutta jos haluaa kokeilla ja harrastella niin anna mennä vaan

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 3.3.2008 11:04

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1770125

4-pisteruutta ja jarrulevyt takana??

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 3.3.2008 11:59

Kuullostaa ihan kakslitraisen vakiovarusteilta.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 3.3.2008 13:31

Eli ventoa on saanut 2.0 ja 4-pisteruutalla? Entäs kolmosfarkkua?

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 3.3.2008 13:56

On varianttiakin tuolla koneella olemassa. Ja taitaa nuo kaikki kaksilitraiset olla nelipisteruiskuja.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 7.7.2008 20:28

Haettiin tuossa velipojalle -93 vento gt jossa tuo 66kw kiulu, myyjän mukaan tuohon olis vaihdettu lastu ecuboksiin jolla +10hv ja vääntöä lisää. Olisko kyseessä tämä:

http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=467654


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa