1.8T A3 2001 Kylmäkäynnistys - apuja kaivattais

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Gemmi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.12.2007 14:59

1.8T A3 2001 Kylmäkäynnistys - apuja kaivattais

ViestiKirjoittaja Gemmi » 30.1.2008 13:16

Mulla 1.8T A3 -01 ja kylmänä sammuu heti 2-3 kertaa, sitten pientä nykimistä/röpötystä ja n. kilometrin ajon jälkeen toimii. Joskus jättää kierrokset soutamaan 100-600rpm välille eikä reagoi kaasuun yhtään. Virta pois ja uusinta käynnistys - no problem......Tuota kaasuläpän puhdistusta/kalibrointia ajattelin kokeilla. Sorry tyhmyyteni, mut olisko kellään heittää linkkiä kuvaan mistä näkisin kaasuläpän poiston? Löysin Haynesin oppaan. Antaisko tuo kaasuläppä vikakoodia?? Tai voisko se olla sisääntuloilman lämpötilatunnistin mikä vittuilee?
Viimeksi muokannut Gemmi, 18.2.2008 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Gemmi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.12.2007 14:59

ViestiKirjoittaja Gemmi » 18.2.2008 13:11

No ei ole suuremmin apuja tullut. Vaihdoin moottorin sisääntuloilman lämpöanturin (15EUR) - vaikutus vähäinen. Suoritin myös kaasuläpän puhdistuksen + käytin kalibroinnissa - antoi vikakoodin "ahtopaineen lasku kaasuläpällä" - tai jotain. Muuten käy hienosti ja reagoi kaasuun herkemmin, mutta eilen se sitten otti ja sammui kun oli ollut kaks päivää ajamatta. Suksin nyt vaihtamaan jäähdytysnesteen lämpöanturin(30EUR) ellei joku keksi jotain parempaa neuvoa.

Gemmi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.12.2007 14:59

ViestiKirjoittaja Gemmi » 25.2.2008 10:37

Nyt on kaasuläppä putsattu ja kalibroitu. Auto kehrää ku kiimainen kissa. Lähtee kylmänä hienosti käymään, ei nikottele/oikuttele pienillä kierroksillä kylmänä ja kulutuskin putosi hieman. Suosittelen lämpimästi puhdistamaan + kalibroimaan tuon kaasuläpän. Luulen myös että kaasuläpän takana olevan tuloilman lämpöanturin vaihto auttoi hieman. Anturi näytti aika kärsineeltä ja karstaiselta. Koko remontin hinta oli 30EUR, 15EUR anturi (tarvike)+ 15EUR puhdistus/kalibrointi paikallisella Audihuollolla. Kiitokset vaan niille jotka ovat hehkuttaneet tuota kaasuläpän puhdistusta/kalibrointia tällä palstalla. Oikeassa olitte!! Itse puhdistushan on naurettavan helppoa, vaikkei autoa olisi ikinä remontoinut. Klemmari löysään, letku irti, puhdistusaineen ruiskutus kaasuläpälle (ehkä jollain pensselillä auttaen) ja letku + klemmari takas kiinni -> kalibrointi.

MarkusR
-
Viestit: 221
Liittynyt: 6.12.2003 13:22

ViestiKirjoittaja MarkusR » 1.3.2008 8:54

Tehdäänkö se kalibrointi nyt siis jotenki vag-com:lla?

Gemmi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.12.2007 14:59

ViestiKirjoittaja Gemmi » 3.3.2008 8:47

Juu, mä jouduin käyttämään Audihuollossa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa