Mikä Dsl Seuraavaksi? vw, seat, audi, skoda ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

T-1000
-
Viestit: 52
Liittynyt: 2.2.2008 16:13

Mikä Dsl Seuraavaksi? vw, seat, audi, skoda ?

ViestiKirjoittaja T-1000 » 29.2.2008 19:27

Seuraavaa autoa suunnittelen tässä. Nyt mennään tolla AGR koneisella -00 Golffilla. Olen ollut todella tyytyväinen, mutta.. Kaipaisin tehoa. Matkakulutuksen kumminkaan nousematta hirveitä.

Automaatit kierrän kaukaa.

Tuo Golf iv on kyllä mieleinen, mutta mikä olisi "kannattava" ostos ? Leon, Toledo, Golf, Passat ? 130hp 4-motion ? 150hp ?
Tilaa täytyy olla lastenrattaiden takia, ei taida ihan kivuttomasti mennä mihkään 3/5 oviseen golffiin/a3:seen/leoniin.. ? pääosin tulee ajeltua ihan 2 aikuista ja kohta muksu.

Eli varmaankin 4-ovinen taikka farmari.

Mites noi 2.5tdi koneet ?

Mikä noista vw konsernin koneista on parhaiten mietoa viritystä kestävä ? ja millä laatikolla ? 150hp 6-lovisella ? Lähinnä ihan jotain Cooleri, lastu viritystä mielessä.

Ja Hinta luokka 5000-15000€

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 29.2.2008 21:18

Mikä tahansa kestää mietoa viritystä ihan hyvin, sinuna piristäisin tuota nykyistä jos vaan penska siellä jotenkin kyydissä pysyy.

T-1000
-
Viestit: 52
Liittynyt: 2.2.2008 16:13

ViestiKirjoittaja T-1000 » 29.2.2008 22:19

Aattelin vaan kun on km mittarissa 400tkm.. ja vakio ollu tähän asti. :D

Milläs tähän saisi "suht" edullisesti lisää ruutia? Toki toi lastu mielessä käynyt, mutta viekö sitten ihan karalalle. ja onko sillä sitten suurta eroa ->

http://kauppa.finnautomobile.net/index.php?productID=1

Tollaiseen..

Mitäs muuta tohon sitten kannattais laittaa? Missä vaiheessa toi vakio kytkin antautuu ? ja mihin saakka toi alkuperänen fööni riittää?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 29.2.2008 22:25

Älä vaihda ainakaan neloskoppaista 3B tai 3BG Passattiin, tai B5 Audiin.

Nyt nelokoppasella jonkun aikaa ajelleena voin sanoa, että ajettavuus on aivan eri planeetalta kuin noissa tukivarsiongelmahirviöissä.
Rehdisti voi sanoa, että on jopa parempi ajettava kuin C5 koppanen A6.

Niin ja omistan/olen omistanut noista kaikki, joten ei ole mistään vartin koeajosta kyse.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 29.2.2008 22:43

Ajettavuuden puolesta itse samaa mieltä,
ennen nykyiseen vaihtamista kävin pariakin Pasuuna koettelemassa
ja tuntui vaan että ei iske ei. Jotenkin sllainen lahna fiilis aina syntyi,
en sitten tiedä oliko niissä vaan alustat niin loppu vai mikä.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 29.2.2008 23:10

Leon ja golffi on aikalailla samanlaisia, leoni tietysti nätimpi.
Jos pysyt nykyisessä ja kaipaat lisää potkua, niin suutinkärjet vaihtamalla saat eniten hyötyä käytettyyn rahamäärään, hommana se on helppo ja onnistuu alle 30min kun tietää mitä tekee.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 29.2.2008 23:56

...KUN tietää mitä tekee, joo.

Suosittelen minäkin Golfin piristämistä ennen kuin vaihtamista. Kyllä se yksi penska ja rojut mahtuu mukaan Golfiin jos ei ihan emäntä ole valinnut ihan niitä suurimpia hyökkäysvaunuja ;).

Suuttimet, ahdin ja ohjelma/ahtojen nosto niin kyllä kerkiää vauvauintiin jo ihan hyvin. Tuohon -00:aan menee jo OBD-portin kautta ohjelma sisään. 160-180 heppaa tulee aika helposti em. muutoksilla ja 1-2 tonnin panostuksella selviää.

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 1.3.2008 0:12

Jaa mitähäh, neloskoppanen golffi parempi ajettava ku tukivarsivammanen 3b? No ei tasan ole.

Meillä on sekä IV Golf että 3B Pasuuna ja kyllä se Passat on vaan maantiellä Auto isolla A:lla. Golf on ihan hirveä siihen verrattuna. Kummassakaan ei ole alustassa mitään sanomista eikä kummassakaan ole mitään alustasarjoja tms. Ei se Golf nyt mikään huono sinänsä ole, mutta ei pärjää Passatille millään. Ja kun kerran molemmat tallista löytyy niin ei voi syyttää edes subjektiivisuudesta.

itse otsikkoon, ite oon heikkoina hetkinä laskeskellut kuukausieriä ja himoinnut tota Subarua dieselinä. No tuskin sitä teen kun kuitenkin kohta lapioin Passatin maalaukseen tonnikaupalla rahaa. Toisaalta autokuume on veemäinen juttu. Ei paljoo järkipuheet auta.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 1.3.2008 0:16

Niin, tosiaan ei kannata purkaan niitä suutinrunkoja ihan välttämättä kokonaan, sieltä paljastuu kaikkea kivaa ja sitten pääsetkin ettimään pistämääni kuvaa täältä foorumilta että mitenkä se kasattiinkaan.

T-1000
-
Viestit: 52
Liittynyt: 2.2.2008 16:13

ViestiKirjoittaja T-1000 » 1.3.2008 10:00

Joo, niin se taitaa sitten olla, että tätä nyt hieman piristellään. Menee jo vähän offtopic :D

Mitä tohon sitten kannattaisi tehdä..? Vakio kytkin kestää mihin asti ? Jos suuttimet ja lastu niin mihin tehoihin tolla pääsee ? ilman että kytkin rupee luistelee? Sitten varmaa joutunee kytkimen uusimaan jos turboa vaihtaa , mutta jos nyt ALUKSI pysyttäis "pikkuvirityksissä" :D

Kyllä tutun kautta saa varmaankin vaihdeltua suuttimet. Tää on tosin mulla nyt eka Dsl auto ja ei ole näistä hirveästi omakohtaista kokemusta.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 1.3.2008 10:27

kyllä niillä suuttimilla ja lastullakin saa jo kytkimen antautumana jos haluaa ;) joudut sä sen kummiski sit vaihtamaan ku nälkä kasvaa ;)

T-1000
-
Viestit: 52
Liittynyt: 2.2.2008 16:13

ViestiKirjoittaja T-1000 » 1.3.2008 11:41

niinhän se taitaa olla.. :D ehkäpä haen ton

http://kauppa.finnautomobile.net/index.php?productID=1

näin aluks.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 1.3.2008 12:34

Pitäis varmaan laittaa pitkävetoon tuo aihe että kestääkö dieselissä kytkin paremmin isolla vai pienellä ahtimella.

Kaikkein helpoimmin vakiokytkimen saa paskaksi evryllä ym. purkkavirityksillä ja vakioahtimella. Tietysti isot suuttimet vielä apuun niin tulee valmista.

Jakajapumppu antaa kaikkein eniten syöttöä juuri alakierroksilla (mitattu justiin penkissä) kun oikein evryä ruuvaa isolle ja pieni ahdin kun herää heti mukaan niin kiva lekailmiö käy siellä vauhtipyörän/kytkimen tienoilla.

JuzzaP
-
Viestit: 127
Liittynyt: 1.5.2004 11:22
Viesti:

ViestiKirjoittaja JuzzaP » 1.3.2008 15:07

itse otsikkoon, ite oon heikkoina hetkinä laskeskellut kuukausieriä ja himoinnut tota Subarua dieselinä.


Tuota Subaruahan tässä itsekin innolla odottelen! Pitää vaan päästä kokeilemaan, miltä auto tuntuu ajossa. Niin ja sitten vielä, jos tuon saisi automaattina. Subarun kytkimet, kun eivät ole sieltä kestävimmästä päästä...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 2.3.2008 14:08

Jos budjetti on max. 15k€ niin eipä tuossa ole vaihtoehtona kuin 3b/3bg passat variant jos oikeasti tilaa haluat. IV golf ja Octavia I on samanlaisia perhefarmarin irvikuvia kuin Volvon V50. Tavaratilaa on mutta mitä sillä teet kun 190-senttisen kuskin takana on tilaa jalattomalle lapselle ja etupenkille ei mahdu istumaan jos taakse laittaa turvaistuimen selkä menosuuntaan.

Octavia II:sia taitaa ruveta saamaan dieselinä yksityiseltä 200tkm ajettuna jo aika likelle 15k€. Tosin 105hv ja viistoperäisenä muttei varmaan huono vaihtoehto.

Täältä löytyisi -02 3BG variant ++130hv hyvillä varusteilla kun Ocu II farkku sport-varusteilla polttelisi ;)

T-1000
-
Viestit: 52
Liittynyt: 2.2.2008 16:13

ViestiKirjoittaja T-1000 » 2.3.2008 14:21

Nimen omaan tilaa ei ihmeitä tartte, kuhan rattaat mahtuu. mutta nyt tää topic on vähän turha sillä päädyttiin tän virittelyyn.fi

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 2.3.2008 15:10

Sitten vaan foorumia lukemaan, stooreja virittelyyn löytyy aika reilustikkin.

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 2.3.2008 20:42

Kaikista VAGgineista kannattaa pysyä erossa. Sen verran kokemusta löytyy niistä, on ollut Volkkareita, Seattia, Skoodaa ..
Audista ei henk koht kokemusta, mutta samaa romua nekin on.

Alla on nyt aivan varmasti viimeinen VAG-konsernin tuote.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 2.3.2008 21:30

T-1000: Vai ei tilaa tarvi? Ensimmäinen muksu selvästi tulossa ja et uskokaan sitä kaiken roinan määrää kun johonkin pitää lähteä ;)

Mieli muuttuu tilantarpeesta viimeistään siinä vaiheessa kun muksu kasvaa kaukalosta ulos ja rupeat IV-koppaseen sovittamaan turvaistuinta selkä menosuuntaan.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 3.3.2008 7:19

Onhan niissä se takakontti.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 3.3.2008 9:51

Kyllä meilla kanssa tuli ihmettelyä 5-ov. Ocu-1 kanssa, kun vaunut piti lastata ilman koppaa takakonttiin. Koppa osa etupenkille ja penkki taka-asentoon..
Sinne takapenkille ei sitten muuta mahtunutkaan ja olisi pitänyt jättää emäntä tai lapsi hankeen seisomaan (Valinta oli helppo) =)

Combi mallin 2-koppa on kyllä hieman parempi, etupenkkiä ei tarvinnut istuimen takia siitää eteenpäin ja vaunut menevät kokonaisina takakonttiin, joten naaras ei kylmety ennestään seisoessaan siellä hangessa =|

Octavia 1 Combi oli meillä myös harkinnassa, mutta siinä takajalkotilat myös pienet ja Edellisen korimallin Passatteja ei oikein ollut tarjolla.. joten päädytiin tohon Zekki kaunottareen.

Eli tuohon hintahaitariin suosittelen farkku pasuunaa johon sitten 130/150pd suuttimet, 150pd ahdin ja lastu = hieman yli 200hp.

T-1000
-
Viestit: 52
Liittynyt: 2.2.2008 16:13

ViestiKirjoittaja T-1000 » 3.3.2008 15:46

hyvin mahtuu etupenkille selkä menosuuntaan. En ostanu sitä helvetin isoa tuki juttua siihen vaan ihan turvavyöllä laitan sen kiinni. Kyllä ku muksu muutaman vuoden kasvaa niin joku coupe vaan alle sitte.. :D

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 3.3.2008 19:08

tosiaan.. Octavia I oli se ongelma että airbagia ei saanut kytkettyä pois.
Se on hieno homma jos Golfista saa, niin ei sitten tyhmyyttään lastaan tapa.

Starwie
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.7.2005 23:19

ViestiKirjoittaja Starwie » 3.3.2008 19:54

^ Kyl se bagin poiskytkentä uudemmissa "ykkösissä" jo onnistuu, olisiko facelift-mallin juttuja.. Avaimella hanskalokerosta, näin ainakin itselläni.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 3.3.2008 20:00

^^ Saa ykkösestäkin. Tosin käytävä ihan liikkeessä teettämässä moinen operatsjoon.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa