2.0 8v ja suuttimet nakuttaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

2.0 8v ja suuttimet nakuttaa

ViestiKirjoittaja taggis » 28.2.2008 9:28

Miten tuon kanssa kannattaa toimia? Suuttimet on tosi äänekkäät, nakutuksen/säksätyksen kuulee tyhjäkäynnillä monen metrin päähän. Mitään muuta ongelmaa en ainakaan ole huomannut, tyhjäkäynti on normaali ja tasainen eikä suorituskykykään taida olla kärsinyt. Ainoa minkä voisin kuvitella liittyvän asiaan on moottorin kovaäänisyys kiihdytyksissä.

Onko noita mitään syytä vaihtaa kun mitään varsinaista vikaa ei ole ääntä lukuunottamatta? Purkuosana saisi kyllä suuttimet ja tukin 70-80 eurolla. Marmoritiskillä suuttimet 231€/kpl kun niitä kyselin. Edullista.

Autossa on edellisen omistajan laittamana lastu, voikohan sillä olla tekemistä asian kanssa. En ole jaksanut ruveta vielä vaihtamaan alkuperäiseen, jonka sain kyllä auton mukana. Yhden satsin pistin puolikkaaseen tankkiin STP:n injector cleaneria, tyhjäkäynti ehkä tasoittui mutta nakutus pysyy.

Niin ja moottorikoodihan on 2E. Käykö tuohon ADYn suutinhilut?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 28.2.2008 12:56

Jos auto muuten toimii niin en tekisi mitään. Oletko nyt aivan 100% varma että on suuttimista ääni?
Ettei olisi esim rikkinäisen venttiilinnostimen ääni tai vesipumppu.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 28.2.2008 16:15

En usko että tulee nostimista kun ääni on pahimmillaan kuumalla koneella, kylmänä on lähestulkoon äänetön.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 28.2.2008 16:44

Mullapa ei golffi nakuttanut juuri ollenkaan ja jääkylmällä koneella ei mitn nakutusta. Koneen lämmitessä rupesi ääni kovenemaan ja vialla oli nostajat.

En jaksa oikein uskoa todella kovaäänisiin suuttimiin tai sitten ovat todella paskat. Kehotan tutkimaan paremmin.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 28.2.2008 16:49

Kuuluuko se nostimien nakutus paremmin etu- tai takapuolella. Tuossa nakutus kuuluu selvästi sieltä imusarjan puolelta, joten sen takia olen ne suuttimet ottanut silmätikuksi.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 28.2.2008 17:04

http://www.elisanet.fi/~y639541/nakutus.avi

Tuostahan sen kuulee, tuossa ihan lopussa ehkä selvimmin. Ei se kyllä ihan noin karulta luonnossa kuulosta, tyhjäkäynti kuulostaa tuossa videossa muutenkin lähinnä traktorilta :o

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 29.2.2008 17:49

Jos tuo ääni kuuluu suuttimista niin voi luoja :D
Vaikea sanoa, hieman kuulosti venannostajilta mutta liian "kova" ääni.
Voi olla myös tyhjäkäyntiventtiili, stetoskooppi käteen ja kuuntelemaan mistä se tarkalleen kuuluu.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 1.3.2008 19:17

Suutinvika voi syntyä paskasti tehdyllä moottorinohjaussoftalla. Suuttimethan on vain magneettiventtiilejä ja niiden käämit palaa (ylikuumenee ja poikeaa) jos niitä pitää virroissa liian kauan kerrallaan. Niiden pitää siis antaa jäähtyä tietyn aikaa, ja jos moottorinohjaussofta ei ole ottanut huomioon tätä jäähtymisaikaa niin pitkällä aikajänteellä voi aiheutua vahinkoa.

Kyllä tuo videon ääni voisi tulla suuttimista. Koitas painaa vähän kaasua ja tarkkaile nopeutuuko nakutus käyntinopeuden mukana.

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 1.3.2008 19:59

Koitas painaa vähän kaasua ja tarkkaile nopeutuuko nakutus käyntinopeuden mukana.


EIköhän kaikki moottorista kuuluvat äänet nopeudu kierrosten mukana, jos ei niin ääni kuuluu varmaan vilkunreleestä.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 1.3.2008 21:40

Ja tuohon palamisteoriaan, kuulostaa aika vaikealta uskoa, että valmistaja uskaltaisi mitoittaa järjestelmän niin tiukoille, että se palaa jos käämeissä ei ole lepoaikaa. Sitäpaitsi käämeille menee todennäköisesti on/off virta, joten se aukiolo on suoraan syötön suhteessa, täydellä syötöllä päällä pidempään, ja jos palaisivat tuosta syystä, niin kyllä tuuppaisi mustaa putkesta ja bensaa menisi aika tavalla.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 2.3.2008 14:14

No 6,5 litran kuutukseen olen tuolla parhaimmillaan päässyt eikä se missään vaiheessa savuta (lukuunottamatta öljynkäryä joka on todennäköisesti peräisin venttiilivarrenkumeista, menossa vaihtoon heti kun kelit antaa myöden, samalla voisi toki ne nostimet vaihtaa varmuuden vuoksi, kosahtaa ne sitten kuitenkin kohtapuolin kun mittarissa on 200tkm).

Mielestäni kulkeekin ihan hyvin, aika pitkälti liikahtaa samalla tavalla kuin edellinen 8v GTI kakkis.

Eikä se nakutus siitä kierroksilla mihinkään muutu, kunhan vain nopeutuu. Ja tosiaankin kylmänä käynnistäessä ääntä ei kuulu juuri ollenkaan, ilmenee vasta ehkä minuutin tyhjäkäynnin jälkeen.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 2.3.2008 14:58

Se voi edelleen myös olla tyhjäkäyntiventtiili.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 3.3.2008 14:36

No perhana... pistänpä korvan siihen kiinni seuraavan kerran kun laitan auton tulille, katsotaan sanooko se jotain.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 3.3.2008 17:04

Nappaa johto irti siitä, auto kylläkin sammuu jos et pidä kaasulla käynnissä.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 3.3.2008 18:07

Ei tullut naputus ICV:sta.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 4.3.2008 9:26

If it works, dont fuck with it :D

Mikuski
-
Viestit: 80
Liittynyt: 13.1.2006 10:43

ViestiKirjoittaja Mikuski » 21.4.2008 17:17

Autossa on edellisen omistajan laittamana lastu, voikohan sillä olla tekemistä asian kanssa.

Mielestäni oma 2E:ni rupesi pitämään juuri tuollaista rapinaa, kun vaihdoin siihen lastun. Jos sul on vanha lastu tallessa se voi auttaa asiaan(sehän on vaan pinneillä boxin emossa kiinni).

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 22.4.2008 9:42

On vanha tallessa... voisi vaikka tänään koittaa jossain vaiheessa jos olisi aikaa käyttää alkuperäistä paikoillaan, jos se vielä on helppo homma. Ajattelin että siinä joutuu kolvaushommiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa