Eli kyseessä isäni auto turbollinen 2.5? diesel paku vm.1998.
Auto on tehnyt sellaista vikaa että sammuu kesken ajon eikä lähde käyntiin. Starttaa mutta ei käynnisty ennenkuin on antanut huilata pari minuuttia. Voi olla että tekee tän pari kertaa paivässä tai viikossa mutta nyt on vika pahentunut. Laittaa auton käymään niin se käy pari minuuttia tyhjäkäyntiä ja sammuu,lähtee käyntiin kun antaa hetken huilata. Luultavasti joku sähköinen vika kun se sammuu noin yhtäkkiä ja hetken huilattuaan toimii taas täydellisesti.
Jos jollain on hyviä tietoja tai arvauksia olisin kiitollinen vastauksista.
Transporter sammuu yllättäen.
Valvoja: ffp jäsenet
Sammumisen jälkeen kaikki toimii normaalisti mutta ei käynnisty ennen kuin on "jäähtynyt" hetken(n.2min.) Eli hehkun valo syttyy normaalisti. Käskin tarkastaa sen sammuttimen johdon ja kaikki sulakkeet. Ei vaan äijällä ole pahemmin mielenkiintoa paneutua vikaan paremmin,vaan taitaa mennä ens viikolla korjaamolle. Tietysti hyvä jos vika selviäis tätä kautta...
Voisi hyvinkin olla se käynninohjausrele. Onkohan pahassa paikassa se rele ja minkäköhän hintainen. Ajattelin sen sen itse vaihtaa jos ei ole ihan sika hintainen eikä missään ihmeellisessä paikassa. Voi kyllä olla että auto lähtee laakkoselle mut jos ehtisin itse katsoa ennenkuin hinuri hakee. Vika mennyt niin pahaksi ettei uskallla kylille lähteä jos jättää lopullisesti tielle. Mutta kiitoksia tähän astisista vastauksista.
vika löytyi!
Eli kiitokset vastanneille. Vika oli päävirtarele nro 109,eli luultavasti se rele mitä täällä ehdoteltiin. Ei vaan laakkosella ollut sillä käynninohjausreleen nimikkeellä ja kuulemma tota päävirtarelettä on mennyt kaupaksi.Se tuli ostettua ja taas toimii. Mutta säästyi luultavasti muutama satanen ja vikaa en olisi ilman näitä tietoja saanut korjattua...eli kiitokset vielä kerran.
Itse jatkan tupsuttelua vanhalla diisseli mersulla jossa ei tämmösiä lastentauteja esiinny ;)
Itse jatkan tupsuttelua vanhalla diisseli mersulla jossa ei tämmösiä lastentauteja esiinny ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”