turbon imuääni
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 1.3.2008 10:05
turbon imuääni
Akn koneen turbo (N. viikon vanha) ottaa pirun kovan imuäänen kun laskee kierroksilta kaasun pois... paine putket ei vuoda. Pystyykö joku venttiili olemaan jumissa tai vastaavaa
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 1.3.2008 10:05
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 1.3.2008 10:05
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 1.3.2008 10:05
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 1.3.2008 10:05
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 1.3.2008 10:05
Kertokaas viisaammat mistä tuota vikaa yrittäisi ehtiä....autolla kun kiihdyttää tasaisesti niin noin 3500 kierroksen kohdalla suhina loppuu ja alkaa vetämään vähintään normaalisti... jos kiihdyttää talla pohjassa niin ei jaksa kierttää yli 3700... oma pää tässä enää taitaa olla tutkimatta.... liekkö vika korvien välissä :)
Ykkösvaihteellako ei kierrä ylitse tuon 3700rpm?
Pienet suhahdukset isommilla vnt-ahtimilla voivat tulla myös pakopuolelta.
Tuo imuääni, niin oletko vaihtanut sinne jotain filttereitä tai vastaavia viritelmiä, onko sittenkin kyseessä sellainen pienehkö ujellus/vihellys?
Jos jompikumpi noista, niin kuuluu asiaan.
Oletko mitannut ahtopainetta ja oliko tuo ääni ihan alusta asti?
Veikkaan että jos tuo auto nyt savuttaa kun lähdet kiihdyttämään ja vielä varmistat asian ahtopaineen mittauksella esim. imusarjasta, niin saat viaksi sen että ahtopaine karkaa johonkin.
Pienet suhahdukset isommilla vnt-ahtimilla voivat tulla myös pakopuolelta.
Tuo imuääni, niin oletko vaihtanut sinne jotain filttereitä tai vastaavia viritelmiä, onko sittenkin kyseessä sellainen pienehkö ujellus/vihellys?
Jos jompikumpi noista, niin kuuluu asiaan.
Oletko mitannut ahtopainetta ja oliko tuo ääni ihan alusta asti?
Veikkaan että jos tuo auto nyt savuttaa kun lähdet kiihdyttämään ja vielä varmistat asian ahtopaineen mittauksella esim. imusarjasta, niin saat viaksi sen että ahtopaine karkaa johonkin.
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 1.3.2008 10:05
Ääni on ehkä hiukan metallinen imuääni ja on kuulunut heti kun uuden turbon asensin. Suodattimet ym. on vakioita liekkö tuossa akn koneessa ahtopaineanturi missä päin... olisiko siinä vika.
Seuraavana projektina taitaa olla ahtomittarin asennus imusarjaan vaikka pers tuntumalta (paineputkea puristamalla) tuntuu paineet olevan ok.
Seuraavana projektina taitaa olla ahtomittarin asennus imusarjaan vaikka pers tuntumalta (paineputkea puristamalla) tuntuu paineet olevan ok.
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 1.3.2008 10:05
Sitten kannattaa mittailla vaikkapa EGR-laipasta vähän pakopaineita, syy tähän saattaa olla monessakin tekijässä:
Uudessa ahtimessa on säädöt ihan vituillaan, mitä itse veikkaisin tässä tapauksessa
Liialliset syötöt
VNT-siivikko jumissa tai sen ohjauksessa on jotain
Pakoputkistossa on tuketta tai se on aivan liian alimitoitettu (yleensä se takavaimennin, mutta jos olet varma ettei ole siellä, niin katso nyt katti vielä)
Ahtopainemittaria et välttämättä tarvitse, sillä voit tarkastaa vag-comilla ahtopaineen ja myöskin jos jotain vikakoodeja olisi tullut.
EDIT:
Holysmoken puolelta löysin tälläisen samantyylisen tapauksen, toivottavasti vika löytyy:
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=2354
Uudessa ahtimessa on säädöt ihan vituillaan, mitä itse veikkaisin tässä tapauksessa
Liialliset syötöt
VNT-siivikko jumissa tai sen ohjauksessa on jotain
Pakoputkistossa on tuketta tai se on aivan liian alimitoitettu (yleensä se takavaimennin, mutta jos olet varma ettei ole siellä, niin katso nyt katti vielä)
Ahtopainemittaria et välttämättä tarvitse, sillä voit tarkastaa vag-comilla ahtopaineen ja myöskin jos jotain vikakoodeja olisi tullut.
EDIT:
Holysmoken puolelta löysin tälläisen samantyylisen tapauksen, toivottavasti vika löytyy:
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=2354
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa