Puolavika?G III
Valvoja: ffp jäsenet
Puolavika?G III
Suorakysymys. Haulla löytyy käyntivikoja niin moneen sorttiin, että tämmönen suora topic juuri tähän aiheeseen ei varmaan ole haitaksi.
VIKA: Auton kun ajaa lämpimäksi ja nostaa kaasulta jalan veto ikäänkuin jatkuu eli tulee booo ilmiö ja taas kaasua painettaessa hetken aikailua kunnes meno kiinnostaa. Risteykseen tultaessa kytkin pohjaan jalka kaasulta. Ilmiö: auto tiputtaa kierrokset abt 400rmp ja välillä jopa sammuu tai ne nousevat hetken päästä normaaliin itsestään. No ajoin pihaan ja pidin kaasua pohjassa nii hirviä röpötys vain kävi.
Puolako vaihtoon?Öljyt oli kirkkaat kun tarkistin ja kaikki letkut ehjiä eikä kone vettäkään syö.
Ongelmavyyhti on siis 1.8abs kone.
Luetelkaa ihan osat mitkä kannattaa vaihtaa?
Vaihdetut osat: Virranjakajan kansi, pyöriä, lämpöanturi, tyhjäkäyntimoottori, termostaatti, ilmanputsari, tulpat.
VIKA: Auton kun ajaa lämpimäksi ja nostaa kaasulta jalan veto ikäänkuin jatkuu eli tulee booo ilmiö ja taas kaasua painettaessa hetken aikailua kunnes meno kiinnostaa. Risteykseen tultaessa kytkin pohjaan jalka kaasulta. Ilmiö: auto tiputtaa kierrokset abt 400rmp ja välillä jopa sammuu tai ne nousevat hetken päästä normaaliin itsestään. No ajoin pihaan ja pidin kaasua pohjassa nii hirviä röpötys vain kävi.
Puolako vaihtoon?Öljyt oli kirkkaat kun tarkistin ja kaikki letkut ehjiä eikä kone vettäkään syö.
Ongelmavyyhti on siis 1.8abs kone.
Luetelkaa ihan osat mitkä kannattaa vaihtaa?
Vaihdetut osat: Virranjakajan kansi, pyöriä, lämpöanturi, tyhjäkäyntimoottori, termostaatti, ilmanputsari, tulpat.
Viimeksi muokannut eeropoeka, 21.2.2008 18:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Voisiko olla mahdollista että kannentiiviste on entinen?Vaikuttaako käyntiin jos öljypinta liian korkealla?Mites kärjet?Harmittaa tuommoinen vika kun ei pidemmälle uskalla autolla lähtee :s. Kauppareissu menee hienosti mutta jos parikymmentä kilsaa ajaa alkaa tuo temppuilu?Eikös se putkeen lyöminen johdu kuitenkin puolasta?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
hmm tarkoitatko happitunnistimella lambdaa vai?Ite ei haluis vielä uskoo venttiilivikoihin sun muihin isompiin kuin käyntihäiriöön joka johtuisi jostain sähköpuolen osasta kun tyhjäkäynti saattaa heiman kylmänäkin heitellä. Jos sieltä sähköpuolelta joku vika löytyis, mutta surkeelta se nyt vaikuttaa :s. Eli kun auton käynnistää kylmänä kierrokset on abt 1500 ja lämmettyä laskee normaaliin,jolloin pientä ailahtelua. Paikallaan kaasuttaessa pätkii ja lyö putkeen paukuttaa välilä. Eikä koneesta mitään ylimääräistä ääntä kuulu niin venttiilivikaa en epäilisi vielä.
Ite kyllä tarkistaisin noilla oireilla ihan ekaks sen ruiskun kumilaipan kunnon.. Heilutat ruiskun päällä olevaa vw-logolla koristeltua mustaa muovipömpeliä ja jos se heiluu huomattavasti/helposti ja tyhjäkäynti muuttuu heilutellessa, niin laippa tarkempaan syyniin ja vaihtoon. Ei oo meinaan yks taikka kaks golffia mihin niitä kyseisiä osia on jouduttu vaihtaan.. Viimeks eilen tuli tuo operaatio suoritettua..
Samantyyppisiä oireita itsellä, kaasua antaessa miettii joskus useammankin sekunnin ja kierroksia ei meinaa välillä ottaa, kauhea röpötys vain. Tyhjäkäynnin kanssa myös samantyyppisiä ongelmia, ei tosin sammu. Oireet esiintyy koneen lämpötilasta riippumatta. Ongelmakoneena tosin monipisteruisku 2E. Onko 1.8 abs:ssä kaasuläpän asentoanturia? Anturin vastusarvot on itsellä oikeat mutta tuntuis että antaa vikatilanteissa väärää tietoa läpän asennosta ruiskulle ja seokset sekoaa. Muuta en ole keksinyt. Kerro ihmeessä jos ja kun vika ratkeaa mikä oli vikana?
se on vaan kun asun pikkukylässä eikä toyotan merkkihuolto varmaan vw:n vikakoodeja lue, enkä tosiaan pidemmälle uskalla tuolla lähteä. Pitäisköhän se kansi aukoa kun auto on kuitenkin kerran keittänyt, mutta ongelmat olivat jo ennen sitä. Tai aluksi ongelmat olivat vain tuo pätkiminen esim. katsastuksessa päästöjä mitattaessa auto pätki kierroksilla ja lämpinä kierrokset seilas korkealla, mutta nyt myöhemmin ne ovat siis tippuneet.
Ptäisikö se kansi nyt aukoa? En ole yhtään varma siitä tiivisteen menosta kun eipä tuota paljon puhuttua valkosta töhnääkään ollut öljykorkissa vaikka autolla on ajettu lyhyttä pätkää. Jos se vaikka sitten on turha homma se aukoa ja vielä kun en ole yhtään varma homman helppoudesta.
Eikö kukaan ole törmännyt tämmöiseen käyntivikaan ennen?
Alkaa kuitenkin oleen kaikk imuut tarkistettu paitsi tuo kannentiiviste. Ja kun tuohon puolaepäilyynkään ei kukaan tahdo yhtyä.
Eikö kukaan ole törmännyt tämmöiseen käyntivikaan ennen?
Alkaa kuitenkin oleen kaikk imuut tarkistettu paitsi tuo kannentiiviste. Ja kun tuohon puolaepäilyynkään ei kukaan tahdo yhtyä.
Kävinpä heittämässä tuolla autolla tänään hieman pidemmän lenkin. Lämpötila pyrki nousemaan hieman yli 90 ehkä 95, jossa sitten pysytteli ja taas risteykseen tultaessa auto kerran sammui ja toisen kerran pysyi käynnissä. Sekin huomio tuli tehtyä että auto sammuu vain kun kovasta vauhdista päästää rullaan.
Nyt alkaa se kansipahvi pelottamaan.
Nyt alkaa se kansipahvi pelottamaan.
eeropoeka kirjoitti:VIKA: Auton kun ajaa lämpimäksi ja nostaa kaasulta jalan veto ikäänkuin jatkuu eli tulee booo ilmiö ja taas kaasua painettaessa hetken aikailua kunnes meno kiinnostaa. Risteykseen tultaessa kytkin pohjaan jalka kaasulta. Ilmiö: auto tiputtaa kierrokset abt 400rmp ja välillä jopa sammuu tai ne nousevat hetken päästä normaaliin itsestään. No ajoin pihaan ja pidin kaasua pohjassa nii hirviä röpötys vain kävi.
Oman Vento oirehti samalla tavalla, kun imusarjan ja tehostimen välisessä letkussa oli pari milliä pitkä reikä/viilto.
Eipä ollut vaikutusta heilutuksella ja se letkukin on ehjä. Argh!
Kai otit letkun irti tarkistaessasi sen? En itsekään heti löytänyt viiltoa kun se oli ihan letkunkiristimen vieressä.
Toinen mikä kannattaa tarkastaa, on moottorin ohjainboksin maadoitus.
Boksi sijaitsee siinä tuulilasin etupuolella olevassa kaukalossa, pellissä on sellainen "tatti" johon laatikko kiinnittyy mutterilla ja ilmeisesti maadoittuu sitä kautta (?).
Pari kesää takaperin oman Venton kikkailut hävisivät oletettavasti tuon "tatin" putsaamisella.
Sitä ennen kaikki polttoaine- ja sytytyspuolen osat oli tarkistettu, todettu toimiviksi ja ihmetelty miksi laite ei vain toimi...
Pitääpi noita vielä tarkistaa. Jarrutehostimelle menevä letku kyllä hieman sihisti kun väänsi sitä aivan siitä juuresta, mutta eipä se koskaan semmoseen vääntöö joudu millä sain sen sihisemään.
Mutta tuo maadoitus pitää tarkistaa. Onkos se sen saman muovin alla mistä löytyy nuo pyyhkijänvermeet?
Tulpat kun otettiin tarkempaan syyniin kantta irroittaessa huomattiin etteivät niistä kuin yksi vaikuttanut terveiltä, joten voiko se olla sittenkin se puola?
Mutta tuo maadoitus pitää tarkistaa. Onkos se sen saman muovin alla mistä löytyy nuo pyyhkijänvermeet?
Tulpat kun otettiin tarkempaan syyniin kantta irroittaessa huomattiin etteivät niistä kuin yksi vaikuttanut terveiltä, joten voiko se olla sittenkin se puola?
Mutta johtaisiko se tehostimen letkun reikä/halkeama siihen että auto näyttää käyneen terveesti yhdellä sylinterillä?Ja Tuo letkukin päästi ilmaa ulos vain siitä liitoksesta jarrutehostimeen oikein vääntämällä. Mistä nuita letkuja sitten saisi? Pätkän vaihtaminen siis ei auta kun se vuoo on jos on niin tuossa liitoskohdassa.
Mutta siis toi epäilyttää koska tupat näyttivät sen verran heikoilta ettää epäilen sen olevan puolassa/tulpanjohdoissa, jotka menevät vaihtoon ehdottomasti kun tästä yo-kirjoitusten loputtua ehdin hommia jatkamaan maanantaina.
Mutta siis toi epäilyttää koska tupat näyttivät sen verran heikoilta ettää epäilen sen olevan puolassa/tulpanjohdoissa, jotka menevät vaihtoon ehdottomasti kun tästä yo-kirjoitusten loputtua ehdin hommia jatkamaan maanantaina.
OK, ymmärsin että letkussa on vuoto, ei liitoskappaleessa. Se jarrutehostimen liitos voi (kai) vuotaakin jos sitä oikein vääntää, vaikka siis olisi ehjä. Alkuperäinen muoviletku on noissa vaan vanhemmiten aika kovettunutta, ja tuossa paikassa se on aina rasituksella kun moottori heiluu ajossa eestaas ja jarrutehostin pysyy siihen nähden paikallaan. Letkun vaihto paksuseinäiseen (=ei mene lyttyyn imun vaikutuksesta) öljynkestävään kumiletkuun on suositeltavaa.
Motonetin puola kesti itsellä 8kk ja kuittia ei tietenkään enää löytynyt. Alkuperäinen kestänyt nyt n 6kk ja kuitin pidän hyvässä tallessa. Eli voit kokeilla Motonetin halvalla puolalla, mutta varaudu siihen että saat vaihdettua sen takuuseen (vaikka johonkin muuhun tavaraan) vuoden sisällä. Ja tämä vain siis minun kokemukseni, ei tietenkään voi yleistää.
Luitko jo nuo: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=72338&highlight=
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=71576&highlight=
Luitko jo nuo: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=72338&highlight=
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=71576&highlight=
Eilen alkoi loma joten kasailut aloitin tänään. Kone on nyt muuten kasassa, mutta ruisku ja pientä rompetta jakopään edestä puuttuu.
Huomenna nokka kohti motonetiä ja sieltä kouraan puola ja johdot, sekä tuo ruiskun ja imusarjan välinen kumilaippa. Kumilaippa ei ollu halki mistään, mutta pohjasta se oli aivan haperoa mössöä joka levisi kouriin.
Letkuja kiinni laitellessani huomasin myös yhden "vian" Eli se metalliputki, jonka yläpäässä on kakshaara letku ja ne tulevat toinen pää ruiskuun ja toinen venakoppaan ja alhaalta se putki upotetaan kanteen nii tämä putki oli aivan täynnä mustaa mössöä eli täysin tukossa koneeseen tulevasta päästä. Vaikutusta tällä käyntiin?
Huomenna onkin sitten vaihdettu autoon lähes kaikki käyntiosat
Virranjakajan kansi+pyörijä
Tyhjäkäyntimoottori
Lambda
termostaatti
lämpötilan anturi
termarin anturi
tulpat
jakopää säädetty
kannentiiviste(huomenna tulokset)
puola(huomenna tulokset)
sytkäjohdot(huomenna tulokset)
Kumilaippa(huomenna tulokset)
Huomenna nokka kohti motonetiä ja sieltä kouraan puola ja johdot, sekä tuo ruiskun ja imusarjan välinen kumilaippa. Kumilaippa ei ollu halki mistään, mutta pohjasta se oli aivan haperoa mössöä joka levisi kouriin.
Letkuja kiinni laitellessani huomasin myös yhden "vian" Eli se metalliputki, jonka yläpäässä on kakshaara letku ja ne tulevat toinen pää ruiskuun ja toinen venakoppaan ja alhaalta se putki upotetaan kanteen nii tämä putki oli aivan täynnä mustaa mössöä eli täysin tukossa koneeseen tulevasta päästä. Vaikutusta tällä käyntiin?
Huomenna onkin sitten vaihdettu autoon lähes kaikki käyntiosat
Virranjakajan kansi+pyörijä
Tyhjäkäyntimoottori
Lambda
termostaatti
lämpötilan anturi
termarin anturi
tulpat
jakopää säädetty
kannentiiviste(huomenna tulokset)
puola(huomenna tulokset)
sytkäjohdot(huomenna tulokset)
Kumilaippa(huomenna tulokset)
Voiko tuo tuommoinen pätkiminen johtua lambdasta joka on paskana, kun ajossa auto toimii nyt normaalisti mut paikallaan käyttäessä pätkii välillä ja haisee hiukan bensalle niinku lykkäis väärää seosta? ja kun remontissa tuo lambda avattiin ja se on vielä mallia Biltema niin se oli ihan mustakin kun vanha alkuperäinen oli terveen värinen.
Nyt on vika selvillä, tänään paikallisen autokorjaajan kanssa tehtiin päivä hommia ja etittiin vikaa. Eli ruisku syötää liian laihaa seosta jolloin 1. sylinteri tippui pelistä eli ei sytyttänyt kunnolla samaa muissa mutta laimeemmin. Lämpöanturin irroittaessa seos muuttuu rikkaammaksi jolloin ei mitään vikaa. Nyt siis menee ruiskuyksikkö vaihtamaan eli saa tarjota ehjiä jos jollain on myydä!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa