g60 murheita

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

.JK.
-
Viestit: 24
Liittynyt: 10.12.2007 21:03

g60 murheita

ViestiKirjoittaja .JK. » 11.2.2008 16:40

termos! tossa tuli vähä päästeltyä motarilla ja seuraavana aamuna huomasin et ahdot ei nouse ku 0.3-0.4 bar.... ennen sitä näytti 0.7 bar. kaikki "helpoimmat" kohteet tarkastettu mutta ku ei ahda niin ei ahda... pitäiskö näyttää täydet ahdot esim. 5vaihteella ajessa n.100 ja kaasu pohjaan? vai vasta kun ollaan melkein rajottajalla? oisko kellää hyvii ehdotuksia et mistä johtuis? ahdin lähtee maaliskuussa laitilaan huoltoon ku ei todennäköisesti ole huollossa käynyt. kiitti jo etukäteen :) kyseessä siis corrado g60 vm89

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.2.2008 17:09

Ahdin rikki,hihna luistaa,ahtovuoto?

Kannattaa myös lukea http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=23636

.JK.
-
Viestit: 24
Liittynyt: 10.12.2007 21:03

ViestiKirjoittaja .JK. » 11.2.2008 17:19

en usko ahtimen rikkoutuneen... ois meinaa niillä nopeuksilla pitänyt kivan äänen ;) hihnakaan ei tuntuis luistavan. ahtovuotoja ei ole...tutkittu moneen kertaan koulussa :) ite vähä epäilen et on laderi huollon tarpeessa.... onko tietoa et paljo maksaa huoltotyö,korjaussarja kyseisen auton ahtimeen?

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 11.2.2008 17:30


Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.2.2008 21:35

Oma laaderi otti täydet ahdot vasta yli 6000rpm kierroksilla, mekaaninen ahdin kun on.
Eli jos maksimiahtopaine on 0,7bar, niin ei se 0,7bar:ia ahda vielä 3000rpm tienoilla mitenkään. Varmaankin tuon 0,3-0,4bar ahtaa 3000rpm tienoilla? Ainakin muistelisin, että omani ahtoi noin 0,4bar 3000-3500rpm tienoilla vakiona? Yli 0,5bar ahtoihin päästiin vakiosetupilla vasta likempänä 5000rpm kierroksia. Maksimiahtoihin päästiin tosiaan vasta siellä rajottajan tienoilla, kuten jo sanoinkin.

.JK.
-
Viestit: 24
Liittynyt: 10.12.2007 21:03

ViestiKirjoittaja .JK. » 11.2.2008 21:49

mut ennen tota "bemarin tappo vauhtia" kyllä näytti 0.7bar motarilla 5 ajettaessa n.100 ku polkas kaasun pohjaa. ahtopaine mittari on kyl mallia halpa et voisko vaikuttaa noin radikaalisti? kokeilin corradon omal ahtopaine mittaril mut en oikee saannu selkoo siint... ollaan nyt onnellisia kun kuiteskin kulkee... ja kyl sil viäl muutaman bemunkii pesee :P

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.2.2008 21:52

Jos ko. auto on vakiosetupilla, niin ei kyllä tasan tarkkaan ahda 0,7 baria 3000rpm nurkilla... :D

Omassa oli 68mm ahtimen hihnapyörä ja sillä se ahtoi n.0,5bar @ 3000-3500rpm. 0,7bar se keräsi tuolla setupilla vasta noin 4500-5000rpm tienoilla.

.JK.
-
Viestit: 24
Liittynyt: 10.12.2007 21:03

ViestiKirjoittaja .JK. » 11.2.2008 21:58

täyskuormituksella näytti auto gaugen mittari 0.7bar... se on kyl ihan vakio auto... huviksee ku kyselin koulussa opettajalta ni sano että paras tapa testata ahdot on ajaa isoimmalla vaihteella n2500-3000rpm sit sit lusikka lattiaa ja kattoo mitä ahdot sanoo.... ja silloin se sano sen 0.7bar varmast ollu sit mittari virhe



halval ei saa hyvää ;)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.2.2008 22:12

Opettajasi on mieltänyt, että autosi olisi turboahdettu. Sitä se ei kuitenkaan ole. Mekaaninen ahdin antaa maksimiahtopaineen aina maksimikierroksilla.

.JK.
-
Viestit: 24
Liittynyt: 10.12.2007 21:03

ViestiKirjoittaja .JK. » 11.2.2008 22:20

näinhän se on.... maaliskuussa ahdin menee huoltoon ja samalla 68ap ja lastu kehiin... jos vaik sais sit ne ahdot sinne 1bar hujakoille :) onks tietoo muuten et saako tuolta mdcomprexilta 16mm leveetä hihnaa siihen ahtimeen... vakionahan se on 12mm vai pitääkö tilata jostain muualta?

kiitti vinkeist ;) pääsen huomenna kuittailemaan opettajalle :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.2.2008 22:33

Vakiona hihna on muistaakseni 8,5mm leveä. Se mdcomprexin myymä 12mm hihna on siis kestävämpi ja leveämpi, kuin vakio. 16mm hihnasta en ole koskaan kuullutkaan.

22mm hihnasarjaa (leveämmät hihnapyörät + hihna) saa mm. mdcomprexilta, mutta se vaatii ahtimen hihnapyörän muokkaamista (kaventamista).

Mielestäni se Dopin myymä 12mm hihna on täysin riittävä, ellet ole tekemässä mitään 9000rpm kiertävää 300hp monsteria.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.2.2008 22:37

http://www.youtube.com/watch?v=6bswDjsmP_w siitä katselee kuinka "oikeaoppisesti" ahtopaineet mitataa. =D

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 11.2.2008 22:43

Ahdin ei tosiaan välttämättä päästä älähdystäkään, jos se hajoaa pikkuhiljaa, eli itsellä lähti yksi tiivisteliuskan kärki auki, josta se tiiviste hävisi sen uran kautta, mitään jälkiä ei ahtimeen muuten juuri jäänyt, vain liuska jousineen kadonnut. Ahdot oli silti ihan kohtalaiset, hiukan alhaalla laiska, mutta 0,9 oli kierroksilla, eron kyllä huomasi, mutta ei se ollut hurja, ja ajan kanssa hävinnyt teho ei ollut kovin helppo huomata tai todeta.

.JK.
-
Viestit: 24
Liittynyt: 10.12.2007 21:03

ViestiKirjoittaja .JK. » 11.2.2008 23:10

http://www.rp-motorsport.de/glader/g60-einzelteile.htm

tuolta löytyis 16mm hihna. noh..katotaa mitä pojjaat sanoo ku avaavat ton mötikän sitte
huollossa.mikäs tän laderin hyvä huolto väli on noin suurinpiirtein. tarviiko huollon yhtey
dessä laakerit uusia vai pelkät stefat ja tiivisteliuskat.aattelin jos ei oo laakereis välyst ni
turha käydä niitä vaihtamaan? pakko antaa osaavien huoltaa toi ahdin ku meilläkii koulussa
niin alkukantaset vehkeet ni ei viittis niillä käydä väsäämään :)

video oli kyl hyvä :)

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 12.2.2008 9:07

Mihkäs lähetit huoltoon..? Dopille (MdComprex)..?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.2.2008 11:43

ahdin lähtee maaliskuussa laitilaan huoltoon

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 12.2.2008 13:30


Quote:
ahdin lähtee maaliskuussa laitilaan huoltoon


Oho. eipä osunu silmään

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 12.2.2008 19:38

Ahtopaineissa huomioitavaa vielä se, että kaasuläppärungossa on se paluukiertoläppä, joka sulkeutuu samassa suhteessa kuin kaasuläppä avautuu, eli vasta täysikaasulla on täydet paineet.

.JK.
-
Viestit: 24
Liittynyt: 10.12.2007 21:03

ViestiKirjoittaja .JK. » 13.2.2008 22:13

kysytääs viäl tällänen kysymys... miten on sen pienen hammas hihnan kiristys hoidettu siinä ahtimessa..ku en oikee oo selvillä ku en oo kertaakaa purannu laaderii... kuinka tiukalla sen pitäis suurinpiirtein olla.?

-kiitos jo etukäteen :)-

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.2.2008 23:04

Sille ei ole mitään kiristystä erikseen. Hihna on vain naftin mittainen hammashihna, joka painetaan paikalleen.

.JK.
-
Viestit: 24
Liittynyt: 10.12.2007 21:03

ViestiKirjoittaja .JK. » 13.2.2008 23:09

okei..ihmettelinkii ku kattelin ni ei näkyn mitää..mites toi normaali levynen hammas hihna kestää esim 68ap ja lastun... ahdinhan ottaa silloin tietty enemmän kiekkoja ni ettei vaa rasitu liikaa toi hihna ja hyppää/katkea...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.2.2008 23:13

Onhan tuo kestäny. Katkeaa jos katkeaa. Jos sitä miettimään alkaa niin ei kai sitä kannata sitten autolla edes ajaa. =D

.JK.
-
Viestit: 24
Liittynyt: 10.12.2007 21:03

ViestiKirjoittaja .JK. » 13.2.2008 23:15

jepp =) näillä eväillä mennään :P

.JK.
-
Viestit: 24
Liittynyt: 10.12.2007 21:03

ViestiKirjoittaja .JK. » 21.2.2008 21:43

noniin! laitetaa tähä nyt "vähän" lisää murheita corraadosta...olin tossa lähössä liikenteeseen ja auto lähti käyntii normaalisti ja ajoin noin 25m ja sammu ku seinää...siinä sit yritin startata uudestaa mut ei ees luvannu....noh avasin konepellin ja sit rupes haisee v***** kärynneelle sähkölle ja sit alko puskemaa savua niin maan perkuleesti siintä ohjauslaitteen vieressä kulkevasta n.10 piuhan rykelmästä savua....ei muuta ku kovaa juoksuu hain tallist 10mm lenkin ja akun napa äkkiä pois ettei koko auto pala. tietääkö kukaan minne noi piuhat tosta menee... vähä purkailin sitä suojaa ni oli kokonaa sulannu se piuhan kuori ainakiii niin pitkält matkalt ku prkasin sit suojaa niitten piuhotuksien ympärilt...ois TOSI iso apu jos joku tietäis minne kyseiset piuhat menee....
voin huomenna ottaa muutaman kuvan valosalla ni saatte vähä ihmeteltävää...toivottavast ei oo digifantti sanonu sopimustaa irti...

vw corrado g60 -vm89

kiitti jo etukäteen :P

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 22.2.2008 13:07

Menee mutuksi, mutta olisiko joku virtakaapeli (B+) hinkkautunut runkoa vasten niin kauan että syntyi oikosulku?

jusus
-
Viestit: 92
Liittynyt: 17.1.2004 15:22

ViestiKirjoittaja jusus » 22.2.2008 22:33

Jos tarkoitat jarrunestesäiliön ja paisuntasäiliön nurkilta tulipellin läpi tulevia johtoja, niin monenmoistahan tuolla kulkee... Omassa PG:ssä menee muistaakseni Hal anturille kolme johtoa, ruiskutukille johto, tyhjäkäynnin säätimelle johto, jäähdytysnesteen lämpötila-anturin johto, ynnä muuta mukavaa, ei voi muistaa.
nyt jos joku anturi on sopimoilleen ollu oikkarissa jo aiemmin, ni moottorinohjausboksissa on voinu olla vika mode päällä ja se on päästänyt höyryt pihalle???

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.2.2008 22:46

Taitaa Corradossa olla toisella puolen boksi kuin Golfissa/passatissa mutta samat johothan siellä taitaa mennä.

JOhtoa kyllä menee aika reilusti että taitaa helpommalla päästä ku vaihtaa koko johtonipun jos se on sulanu.

.JK.
-
Viestit: 24
Liittynyt: 10.12.2007 21:03

ViestiKirjoittaja .JK. » 23.2.2008 13:39

jepp... nyt on sit kaikki pimeenä...ei ite viitti viäl alkaa purkaa...maanantaina soitan vakuutus yhtiöö ku mulla onneks on palovakuutus ni se korvaa =) voi pahimmas tapaukses olla digifantti entinen...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa