tyhjäkäynti hävisi! G2, 1.8, 2e2

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tso
-
Viestit: 49
Liittynyt: 22.8.2005 15:36

tyhjäkäynti hävisi! G2, 1.8, 2e2

ViestiKirjoittaja tso » 15.2.2008 19:52

Tyhjäkäynti hävisi autosta kokonaan kesken ajon. Kytkin pohjassa kierrokset putoaa nollaan ja auto sammuu. Vaihde päällä pysyy kyllä käynnissä ja pääsee vielä eteenpäin. Mistähän päin tätä voisi alkaa pähkäillä?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 16.2.2008 15:09


tso
-
Viestit: 49
Liittynyt: 22.8.2005 15:36

ViestiKirjoittaja tso » 19.2.2008 16:18

Vaihdoin kaikki alipaineletkut uusiin mitkä löysin. Kaikki jo kasattua huomasin vielä yhden tulpatun letkun joka näyttäisi tulevan jostain kaasuttimen alapuolelta - nähdäkseni nyt ainoa ap-letku joka jäi vaihtamatta.
Käyntiinlähtö parani ainakin huomattavasti. Varsinainen vika ei kuitenkaan poistunut. Joutokäyntinopeuden säätöventtiili ei oikein vaikuta mihinkään. Ilmeisesti kolmoisrasia(?) missä joutokäynninsäätöruuvi ja kalvotanko on, ei toimi niinkuin pitäisi. Tanko liikkuu ulospäin kun kierrokset putoavat, mutta liike ei riitä tarpeeksi pitkälle että se osuisi kaasuakseeliin yhteydessä olevaan kierretankoon vaikka ruuvasin sen ihan huulille. Lisäsin kierretangon ympärille palan noista vanhoista ap-letkuista. Nyt pysyy käynnissä, mutta vähän röpötellen.

tso
-
Viestit: 49
Liittynyt: 22.8.2005 15:36

ViestiKirjoittaja tso » 25.2.2008 9:20

jatkan monologia; sain tyhjäkäynnin taas "normaaliksi". Jostain syystä vasta koeajolenkin jälkeen auto alkoi toimia niinkuin ennenkin. Eli se letkunpala pois kierretangosta ja kierrokset n1600 mistä alle ei pääse ilman radikaalimpia toimenpiteitä, niinkuin säätämällä ajoitusta myöhäiselle kääntämällä virranjakajaa..
Tyhjäkäynti on kuitenkin tasainen 1000 jos alipainejohdon ottaa irti virranjakajassa olevasta alipainesäätimestä. Tulppasin tämän johdon molemmista päistä kiinni ja olen taas tyytyväinen ;) Toimi koko koeajolenkin lämpimällä koneella niinkuin pitääkin. Eli vikaahan jossain on, mutta ei oikein taitoa&aikaa alkaa sitä ainakaan tällä erää enempää säätämään. Tyhjäkäynnin säätöruuvi ei tunnu vaikuttavan edellenkään yhtään mihinkään.

Vilikko
-
Viestit: 60
Liittynyt: 20.4.2006 15:36

ViestiKirjoittaja Vilikko » 26.2.2008 16:55

ookkos koekeillu vaihtaa kaasuttimen ja imusarjan välistä tiiviste laippaa? mulla aikoinaan korjaantu sen vaihdolla kertaheitolla.

tso
-
Viestit: 49
Liittynyt: 22.8.2005 15:36

ViestiKirjoittaja tso » 27.2.2008 13:13

Kaasuttimen kumijalka on tullut vaihdettua -> ei mitään vaikutusta.
Virranjakajan alipainesäätimen tulppaaminen muutti auton käynnistyvyyttä huonompaan suuntaan. Parempi kuitenkin ettei kierrokset ole lämpimällä koneella yli 1000.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa