1.8T Ongelmaa & kysymys vikakoodeista
Valvoja: ffp jäsenet
1.8T Ongelmaa & kysymys vikakoodeista
Tuossa sitten kiihdytyskaistalla ohitin autoja ja kun irrotin kaasusta ja painoin taas niin huomasin ettei kaikki ole ok!
Ahdot ei nouse yli 0.6bar ja kun lyö lämän tiskiin niin röpöttää niin perkeleesti. Autolla pysty ajamaan ihan normaalisti kunhan ei lyö kaasua pohjaan. En tiedä vaikuttiko tuo kiihdytys jotenki, vai olisiko vika tullut ihan missä vaan...
Noh illalla sitten kävin kiesittääs jos mystinen vika olis poissa, mutta ei. Ahdot eivät nouse edes 0.5bar ja liikkeellelähtö on tosi vaivalloista, röpöttää röpöttää...ihan kuin olis kengubensaa ja autossa 10kw tehot :/
Autoon viikko sitten asennettu välijäähy harisella ja säädetty softa sille, voiko tuo aiheuttaa jotain ongelmia? Autossa myös ,milltek 3" downpipe, milltek cat-back, samcon intake-letku, forgem bypass ja BMC:n CDA.
Mistä kannattais lähtee vikaa etsimään?
Doddiin pikkasen päivitystä:
Uusi maffi ostettu (vakio) johdot kiinnit ja auto käyntiin - vitunmoinen röpötys ja papatus, mustaa tulee putkista, ei siis toimi! johto irti ja vikakoodien luku...
16486 p0102 035
Ilmamassanmittari g-70
signaali liian pieni
00575 008
imuputkipaine
säätöraja ylittynyt
satunnainen
00543 035
käyntinopeuden maksimiarvo ylittynyt
Voisikos joku suomentaa noi mulle ja kertoo mistä seuraavaks hakemaan vikaa?
Ahdot ei nouse yli 0.6bar ja kun lyö lämän tiskiin niin röpöttää niin perkeleesti. Autolla pysty ajamaan ihan normaalisti kunhan ei lyö kaasua pohjaan. En tiedä vaikuttiko tuo kiihdytys jotenki, vai olisiko vika tullut ihan missä vaan...
Noh illalla sitten kävin kiesittääs jos mystinen vika olis poissa, mutta ei. Ahdot eivät nouse edes 0.5bar ja liikkeellelähtö on tosi vaivalloista, röpöttää röpöttää...ihan kuin olis kengubensaa ja autossa 10kw tehot :/
Autoon viikko sitten asennettu välijäähy harisella ja säädetty softa sille, voiko tuo aiheuttaa jotain ongelmia? Autossa myös ,milltek 3" downpipe, milltek cat-back, samcon intake-letku, forgem bypass ja BMC:n CDA.
Mistä kannattais lähtee vikaa etsimään?
Doddiin pikkasen päivitystä:
Uusi maffi ostettu (vakio) johdot kiinnit ja auto käyntiin - vitunmoinen röpötys ja papatus, mustaa tulee putkista, ei siis toimi! johto irti ja vikakoodien luku...
16486 p0102 035
Ilmamassanmittari g-70
signaali liian pieni
00575 008
imuputkipaine
säätöraja ylittynyt
satunnainen
00543 035
käyntinopeuden maksimiarvo ylittynyt
Voisikos joku suomentaa noi mulle ja kertoo mistä seuraavaks hakemaan vikaa?
Viimeksi muokannut Lamaro, 15.2.2008 12:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 7.8.2003 19:09
Eikös noihin saa "isompaa" maffia jostain (tyyliin s4)? Meneekö heittämällä kiinni?
Ensin kysyn kyllä, että miksi pitäisi saada isompi MAF? Jos ei ole siis repimässä yli kolmeasataa hevosta irti...
Mutta enivei, S3:ssa on ainakin käypäinen, hieman isompi MAF. Tosin vaatii uuden ohjelman, jos perus 150-180hp 1.8T:hen sellaisen aikoo laittaa.
Doddiin pikkasen päivitystä:
Uusi maffi ostettu (vakio) johdot kiinnit ja auto käyntiin - vitunmoinen röpötys ja papatus, mustaa tulee putkista, ei siis toimi! johto irti ja vikakoodien luku...
16486 p0102 035
Ilmamassanmittari g-70
signaali liian pieni
00575 008
imuputkipaine
säätöraja ylittynyt
satunnainen
00543 035
käyntinopeuden maksimiarvo ylittynyt
Voisikos joku suomentaa noi mulle ja kertoo mistä seuraavaks hakemaan vikaa?
Uusi maffi ostettu (vakio) johdot kiinnit ja auto käyntiin - vitunmoinen röpötys ja papatus, mustaa tulee putkista, ei siis toimi! johto irti ja vikakoodien luku...
16486 p0102 035
Ilmamassanmittari g-70
signaali liian pieni
00575 008
imuputkipaine
säätöraja ylittynyt
satunnainen
00543 035
käyntinopeuden maksimiarvo ylittynyt
Voisikos joku suomentaa noi mulle ja kertoo mistä seuraavaks hakemaan vikaa?
Noniin, tuli sitten itsellekin tautia autoon ja meni sormi suuhun ja lainaan tätä topikkia. Huomasin tuossa viikonloppureissulla että autosta puuttuu kulkua ja ahdot olikin "safe-moden" mukaiset 0.3bar. Lisäksi lambda ei seosmittarin mukaan "seilaa" kuten pitäisi (onko normaalia safe modessa?). Muuten auto käy kokolailla tasaisesti, ei haiskahda mitenkään kummalle ja vetokin on tasaista, voimaa siis puuttuu.
Vikalistalla (vapaa väännös ulkomuistista)
- N75 short to ground
- MAF signal too low
- EVAP magneettivena short to ground
- Lambdan lämmitys ei toimi
- ei signaalia lambdalta, satunnainen.
Kävin noiden liittimet läpi ja ne on ok. Johtoja tsekatessa huomasin että n75:n johdosta löytyi hankauma, todennäköisesti hipsinyt oikkariin, mutta korjasin piuhan. Muuten piuhat silmämääräisesti ok. Kokeilin n75 testiä erillisellä, taatusti toimivalla n75:lla, ei naksu vag-com testillä. Maapiuhan irroitus ei auta. Vikalista tyhjenee normaalisti, eli "pysyvää" vikaa ei näennäisesti ole, mutta heti kun käyttää käynnissä, niin tulee noista 3 ensimmäistä ja pienen ajon jälkeen lambdaherjat päälle. Lambda alkaa sitten "seilaamaan" normaali käyrää kun ajossa lämpenee.
Voiko olla että nuo kaikki herjat aiheutuneet siitä että auto on safe-modessa jonkun yhden vian vuoksi, minkä? Esim. jos lambda tai maffi on tullut tiensä päähän?
Gurut ja tietäjä, missä nyt on vika?
Vikalistalla (vapaa väännös ulkomuistista)
- N75 short to ground
- MAF signal too low
- EVAP magneettivena short to ground
- Lambdan lämmitys ei toimi
- ei signaalia lambdalta, satunnainen.
Kävin noiden liittimet läpi ja ne on ok. Johtoja tsekatessa huomasin että n75:n johdosta löytyi hankauma, todennäköisesti hipsinyt oikkariin, mutta korjasin piuhan. Muuten piuhat silmämääräisesti ok. Kokeilin n75 testiä erillisellä, taatusti toimivalla n75:lla, ei naksu vag-com testillä. Maapiuhan irroitus ei auta. Vikalista tyhjenee normaalisti, eli "pysyvää" vikaa ei näennäisesti ole, mutta heti kun käyttää käynnissä, niin tulee noista 3 ensimmäistä ja pienen ajon jälkeen lambdaherjat päälle. Lambda alkaa sitten "seilaamaan" normaali käyrää kun ajossa lämpenee.
Voiko olla että nuo kaikki herjat aiheutuneet siitä että auto on safe-modessa jonkun yhden vian vuoksi, minkä? Esim. jos lambda tai maffi on tullut tiensä päähän?
Gurut ja tietäjä, missä nyt on vika?
Onko kenelläkään syttynyt mittaristoon moottorin vikavaloa tuon vian ilmentyessä? Vai onko se edes toiminnassa tietyn vm. golffeissa. Itselläkin tuo merkkivalon paikka mittaristossa on, mutta se ei pala kun virrat kytkee päälle! Eli joko sitä ei ole lainkaan tai sitten joku hunni on ottanut sen pois.
N75 johdot ovat kyllä melko heikossa hapessa, mutta jos johdon korjauksellakaan ei toimi niin tietoa paljonko uusi N75 maksaa
Joku sanos täällä foorumilla mielestäni tuon N75 hinnaksi " persettä vaille hevosen " :D
Ja kun merkkiliikkeeseen soitin tuosta ja kysyin N75 venttiiliä, nii vastaus oli = "nii mikä??" :DDD
No mahtaa johtua siitä, ettei venttiiliä tuolla nimellä varaosakataloogista löydy. Kyseessä on ahtopaineen rajoittimen magneettiventtiili ja hintaa sillä on noin 100 euron paikkeilla.
Lamarolle melkein suosittelisin jonkin korjaamon puoleen siirtymistä. Osien vaihtaminen summa mutikassa ilman sen suurempaa ajatusta kun ei sekään mitään halpaa ole.
Lamarolle melkein suosittelisin jonkin korjaamon puoleen siirtymistä. Osien vaihtaminen summa mutikassa ilman sen suurempaa ajatusta kun ei sekään mitään halpaa ole.
Ei millään hyvällä, mutta Laatuautossa (ja Automarkussa) ne korjaa tuollaisia vikoja samalla periaatteella kuin Rolle tuossa mainitsi, eli "summa mutikassa".
Hannulan Jokke Porissa voisi osata auttaa: http://www.suomenyritykset.fi/Autohuolt ... /11137155/
Myös ajoneuvon virittänyttä pajaa kannattaa harkita. Samoin kuin Lehtosen pajaa Mietoisissa.
Hannulan Jokke Porissa voisi osata auttaa: http://www.suomenyritykset.fi/Autohuolt ... /11137155/
Myös ajoneuvon virittänyttä pajaa kannattaa harkita. Samoin kuin Lehtosen pajaa Mietoisissa.
Ja jos Huittisiin meinaat tuoda, niin vie Special Motorsiin, ite huoltanu ainakin omani siellä nyt jonkun aikaan, on ihan yhtä hyvä vaihtoehto kuin laatuauto ja halvempi. Lisäks omistaja tietää aika hyvin näistä 1,8t-moottoreista.
edit. laitoin lamaro yh:ta, ettei ihan mee jauhamiseks tää..
edit. laitoin lamaro yh:ta, ettei ihan mee jauhamiseks tää..
Viimeksi muokannut topi, 20.2.2008 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa