1.8T Ongelmaa & kysymys vikakoodeista

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

1.8T Ongelmaa & kysymys vikakoodeista

ViestiKirjoittaja Lamaro » 26.1.2008 0:07

Tuossa sitten kiihdytyskaistalla ohitin autoja ja kun irrotin kaasusta ja painoin taas niin huomasin ettei kaikki ole ok!
Ahdot ei nouse yli 0.6bar ja kun lyö lämän tiskiin niin röpöttää niin perkeleesti. Autolla pysty ajamaan ihan normaalisti kunhan ei lyö kaasua pohjaan. En tiedä vaikuttiko tuo kiihdytys jotenki, vai olisiko vika tullut ihan missä vaan...

Noh illalla sitten kävin kiesittääs jos mystinen vika olis poissa, mutta ei. Ahdot eivät nouse edes 0.5bar ja liikkeellelähtö on tosi vaivalloista, röpöttää röpöttää...ihan kuin olis kengubensaa ja autossa 10kw tehot :/

Autoon viikko sitten asennettu välijäähy harisella ja säädetty softa sille, voiko tuo aiheuttaa jotain ongelmia? Autossa myös ,milltek 3" downpipe, milltek cat-back, samcon intake-letku, forgem bypass ja BMC:n CDA.

Mistä kannattais lähtee vikaa etsimään?

Doddiin pikkasen päivitystä:

Uusi maffi ostettu (vakio) johdot kiinnit ja auto käyntiin - vitunmoinen röpötys ja papatus, mustaa tulee putkista, ei siis toimi! johto irti ja vikakoodien luku...

16486 p0102 035
Ilmamassanmittari g-70
signaali liian pieni


00575 008
imuputkipaine
säätöraja ylittynyt
satunnainen


00543 035
käyntinopeuden maksimiarvo ylittynyt


Voisikos joku suomentaa noi mulle ja kertoo mistä seuraavaks hakemaan vikaa?
Viimeksi muokannut Lamaro, 15.2.2008 12:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

GirlGolfer
-
Viestit: 177
Liittynyt: 7.8.2003 19:09

ViestiKirjoittaja GirlGolfer » 26.1.2008 0:31

Ahto vuotoa veikkaisin. Tarkista kaikki liitokset, ja sit vaik painetesti.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 26.1.2008 0:52

ahtovuodolle ääni täältäkin. kiihdytyksessä joku liitos alkanu vuotaa. itsellä irtos koko putki kaasuläpältä vastaavassa tilanteessa ku joku talipää ei kiristäny sitä. ohitukseen muija lähti niin hieman puutui meno.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 26.1.2008 15:55

Ja ajetaanhan nyt 98 oktaanisella?
Paraneeko jos irroitat MAF ja lämpötila-anturin liittimet?
Ja tarkista että MAF jälkeen kaikki letkut ovat paikallaan turbolle asti.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 26.1.2008 21:17

Juu ajetaan 98:lla....tai nyt on oikeestaan shellin v-poweria, mutta en usko että huonontaa tilannetta!

Missäs tuo lämpötila-anturi sijaitsee?

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 26.1.2008 21:39

Otin maffin johdon pois ja ei enää röpötä, mutta ei silti ahda enempää kuin 0.5?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 26.1.2008 23:40

Menee varaohjelmalle ilman maffia, eli periaatteessa voit jatkaa matkaa lähimpään huoltoon mutta ei se normaalisti toimi.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 27.1.2008 19:43

niin mitäs tuon lämpitila-anturin pois nyppäsy vaikuttaa ja missä se sijaitsee?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 28.1.2008 20:54

Taitaa olla koneen takaosassa. Eli vaihdelaatikon puolella. Neljänapainen pistik. Kone toimii paremmin ilman signaalia kuin väärällä signaalilla.

Määttä
-
Viestit: 87
Liittynyt: 26.11.2007 20:17

ViestiKirjoittaja Määttä » 29.1.2008 22:24

Maffia veikkaisin ainakin. passatissa auttoi samanlaisiin oireisiin

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 30.1.2008 0:12

Eikös noihin saa "isompaa" maffia jostain (tyyliin s4)? Meneekö heittämällä kiinni?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.1.2008 11:16

Eikös noihin saa "isompaa" maffia jostain (tyyliin s4)? Meneekö heittämällä kiinni?


Ensin kysyn kyllä, että miksi pitäisi saada isompi MAF? Jos ei ole siis repimässä yli kolmeasataa hevosta irti...

Mutta enivei, S3:ssa on ainakin käypäinen, hieman isompi MAF. Tosin vaatii uuden ohjelman, jos perus 150-180hp 1.8T:hen sellaisen aikoo laittaa.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 30.1.2008 15:51

No tuo 300hv tavoitteissa tulevaisuudessa, joten miksei suoraan hankkisi?

Ei tarvi siis mitään muutoksia jos isomman maffin laittaa (tietenki softa)? Siis käy letkuihin jne suoraan kines.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 30.1.2008 19:15

Siis käy letkuihin jne suoraan kines
Ei kai nyt sentään? Kyllähän isompi putki vaatii isomman letkun päälleen.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 30.1.2008 19:38

No tuota pikkasen mieteinki että mahtaako näin olla :D

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 13.2.2008 22:43

Doddiin pikkasen päivitystä:

Uusi maffi ostettu (vakio) johdot kiinnit ja auto käyntiin - vitunmoinen röpötys ja papatus, mustaa tulee putkista, ei siis toimi! johto irti ja vikakoodien luku...

16486 p0102 035
Ilmamassanmittari g-70
signaali liian pieni


00575 008
imuputkipaine
säätöraja ylittynyt
satunnainen


00543 035
käyntinopeuden maksimiarvo ylittynyt


Voisikos joku suomentaa noi mulle ja kertoo mistä seuraavaks hakemaan vikaa?

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 15.2.2008 12:18

Tarvittais pikasesti tietooo

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 18.2.2008 9:28

Noniin, tuli sitten itsellekin tautia autoon ja meni sormi suuhun ja lainaan tätä topikkia. Huomasin tuossa viikonloppureissulla että autosta puuttuu kulkua ja ahdot olikin "safe-moden" mukaiset 0.3bar. Lisäksi lambda ei seosmittarin mukaan "seilaa" kuten pitäisi (onko normaalia safe modessa?). Muuten auto käy kokolailla tasaisesti, ei haiskahda mitenkään kummalle ja vetokin on tasaista, voimaa siis puuttuu.

Vikalistalla (vapaa väännös ulkomuistista)
- N75 short to ground
- MAF signal too low
- EVAP magneettivena short to ground
- Lambdan lämmitys ei toimi
- ei signaalia lambdalta, satunnainen.

Kävin noiden liittimet läpi ja ne on ok. Johtoja tsekatessa huomasin että n75:n johdosta löytyi hankauma, todennäköisesti hipsinyt oikkariin, mutta korjasin piuhan. Muuten piuhat silmämääräisesti ok. Kokeilin n75 testiä erillisellä, taatusti toimivalla n75:lla, ei naksu vag-com testillä. Maapiuhan irroitus ei auta. Vikalista tyhjenee normaalisti, eli "pysyvää" vikaa ei näennäisesti ole, mutta heti kun käyttää käynnissä, niin tulee noista 3 ensimmäistä ja pienen ajon jälkeen lambdaherjat päälle. Lambda alkaa sitten "seilaamaan" normaali käyrää kun ajossa lämpenee.

Voiko olla että nuo kaikki herjat aiheutuneet siitä että auto on safe-modessa jonkun yhden vian vuoksi, minkä? Esim. jos lambda tai maffi on tullut tiensä päähän?
Gurut ja tietäjä, missä nyt on vika?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 18.2.2008 18:13

Noilla kaikilla on yks yhteinen tekijä, eli virransyöttö.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 18.2.2008 18:44

Eli siis mistä vikaa hakemaan? Itelle ei mitään hajua :/ Alkaa pikkuhiljaa vituttaan ku töissä pääsee fiat ducatolla paremmil liikkeelle ku tolla golffil....

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 19.2.2008 10:52

Viitaten tuohon oman auton ongelmaan, vika olikin pieni :)
Tuo N75:n johto oli hipsinyt sen verran oikkaria, että sulake nro 29 oli kyrvähtänyt. Sulakkeen kun vaihtoi, niin jo taas rokkaa. Pitää vielä tsekata vikalista onko jäänyt muuta harmia tuosta...

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 19.2.2008 14:08

Käyn samaten kattoon iteltä ton sulakkeen, jos siitä kiinni ni perskules!

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 19.2.2008 14:23

Oli kyllä sulake 29 kunnossa, mutta EHKÄ liian heikosti kiinni. Irrotin ny kuitenki kaapelin akusta ja tyhjennän vikamuistin jos vaikka toimis! N75 johdot ovat kyllä melko heikossa hapessa, mutta jos johdon korjauksellakaan ei toimi niin tietoa paljonko uusi N75 maksaa?

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 19.2.2008 17:49

Onko kenelläkään syttynyt mittaristoon moottorin vikavaloa tuon vian ilmentyessä? Vai onko se edes toiminnassa tietyn vm. golffeissa. Itselläkin tuo merkkivalon paikka mittaristossa on, mutta se ei pala kun virrat kytkee päälle! Eli joko sitä ei ole lainkaan tai sitten joku hunni on ottanut sen pois.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 19.2.2008 17:54

Eipä ole mitään valoja mittaristoon syttynyt! Itellä ei pala edes ECT vai mikälie valo kun laittaa virrat päälle, samaa miettinyt että onko siellä ollenkaa sitä :/

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 19.2.2008 20:57

N75 johdot ovat kyllä melko heikossa hapessa, mutta jos johdon korjauksellakaan ei toimi niin tietoa paljonko uusi N75 maksaa


Joku sanos täällä foorumilla mielestäni tuon N75 hinnaksi " persettä vaille hevosen " :D

Ja kun merkkiliikkeeseen soitin tuosta ja kysyin N75 venttiiliä, nii vastaus oli = "nii mikä??" :DDD

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 19.2.2008 21:50

No mahtaa johtua siitä, ettei venttiiliä tuolla nimellä varaosakataloogista löydy. Kyseessä on ahtopaineen rajoittimen magneettiventtiili ja hintaa sillä on noin 100 euron paikkeilla.

Lamarolle melkein suosittelisin jonkin korjaamon puoleen siirtymistä. Osien vaihtaminen summa mutikassa ilman sen suurempaa ajatusta kun ei sekään mitään halpaa ole.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 20.2.2008 8:08

Harmi vaan kun lähistöllä ei oo mitään VAG-experttiä, tarvinnee siis tyytyä tuohon Huittisten Laatuautoon :/

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 20.2.2008 8:53

Ei millään hyvällä, mutta Laatuautossa (ja Automarkussa) ne korjaa tuollaisia vikoja samalla periaatteella kuin Rolle tuossa mainitsi, eli "summa mutikassa".

Hannulan Jokke Porissa voisi osata auttaa: http://www.suomenyritykset.fi/Autohuolt ... /11137155/

Myös ajoneuvon virittänyttä pajaa kannattaa harkita. Samoin kuin Lehtosen pajaa Mietoisissa.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 20.2.2008 9:32

Juu tiedetään, ettei ne oikeen osaa korjata noissa "merkkihuolloissa" mitään oikeasti...kaikki osat vaihtoon ja kun alkaa toimia ni on korjattu!

Tarvinnee ottaa yhteyttä noihin mainitsemiisi paikkoihin, kiitokset vinkeistä!

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 20.2.2008 9:47

Juu tiedetään, ettei ne oikeen osaa korjata noissa "merkkihuolloissa" mitään oikeasti...


Joo näinhän se varmaankin on...turha kait sitä silloin Lehtosellekaan on viedä, kun niilläkin on jo kaksi VW merkkihuoltoa tämän maan kamaralla...ite ku korjaa ni hyvä tulee.

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 20.2.2008 11:19

Ja jos Huittisiin meinaat tuoda, niin vie Special Motorsiin, ite huoltanu ainakin omani siellä nyt jonkun aikaan, on ihan yhtä hyvä vaihtoehto kuin laatuauto ja halvempi. Lisäks omistaja tietää aika hyvin näistä 1,8t-moottoreista.

edit. laitoin lamaro yh:ta, ettei ihan mee jauhamiseks tää..
Viimeksi muokannut topi, 20.2.2008 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 20.2.2008 11:48

Missäpäin huittista tuo Special Motors sijaitsee?

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 26.2.2008 12:58

Homma nyt ok. Oli ahtoputkien "liitoskumi" löystynyt kun kiristin mennyt hukkateille. Ei siis ollu kauheen kummoinen vika.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 26.2.2008 13:07

Niin,sitähän ei kovin nopeasti jo veikkailtukin... =D

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 26.2.2008 16:59

Mutta kun on niin jääräpää ettei millään taho uskoo mitää...just asennettukkin ja luulis olevan kunnolla tehty! Tosin kiristin oli ottanu osumaa ja siks menny rikki!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa