Mikä on Idle Speed Smooth Running Control?
Valvoja: ffp jäsenet
Mikä on Idle Speed Smooth Running Control?
Mitä tarkoittaa "Idle Speed Smooth Running Control"? Jokin tyhjäkäynnin tasaustoiminto? Noh, joka tapauksessa vag-com antaa tällaisia arvoja:
Cyl1 -2.24mg/R
Cyl2 -0.47mg/R
Cyl3 -0.49mg/R
Cyl4 +2.99mg/R
Ohjearvon vag-com antaa -2.8 to +2.8mg/R
Valaiskaa tyhmää, pitäisikö huolestua tuosta nelospytyn arvosta.
Auto on siis täysin toimiva passat -99 AJM. Kansiremontti tehty 5000 km sitten. EVRY on, muttei päällä kyseiseessä mittauksessa.
Cyl1 -2.24mg/R
Cyl2 -0.47mg/R
Cyl3 -0.49mg/R
Cyl4 +2.99mg/R
Ohjearvon vag-com antaa -2.8 to +2.8mg/R
Valaiskaa tyhmää, pitäisikö huolestua tuosta nelospytyn arvosta.
Auto on siis täysin toimiva passat -99 AJM. Kansiremontti tehty 5000 km sitten. EVRY on, muttei päällä kyseiseessä mittauksessa.
Ilman EVRYä on noi lukemat. ei siis ollu vielä evryä koko motissa kun otin screen shotin, josta nuo tiedot laitoin tänne. otin siis nuo arvot talteen kun auton ostin ja nyt tuli vasta mieleen, että onkohan aivan oikein tuollaiset lukemat.. meinaan, että autoliikkeen takuu loppuu ensi kuun 2 päivä ja aloin katteleen, että jos jokin vialla niin ei tarvi itse sotkea käsiä p*skaan...
ja nyt kävin katsomassa arvot uudestaan niin ei muutoksia...
viittaako suutinvikaan vai mihin? jos menee suuttimet vaihtoon niin millaset suuttimet kannattais laittaa jos sitä innostuis vaikka vähän piiristään tuota raatoa?
ja nyt kävin katsomassa arvot uudestaan niin ei muutoksia...
viittaako suutinvikaan vai mihin? jos menee suuttimet vaihtoon niin millaset suuttimet kannattais laittaa jos sitä innostuis vaikka vähän piiristään tuota raatoa?
Tulkitsisin nuo arvot kuitenkin ehkä mieluummin niin päin että ykkösen suutin vuotaa ja siitä aiheutuvaa ykkössylinerin ylimääräistä vääntömomenttia koitetaan tasata vähentämällä ykkössuuttimelta ruiskutusmäärää ja vääntövärähtelyt eliminoidaan tuolla nelossylinterillä.
Toinen vaihtoehto tietysti olisi että nelossuutin on jotenkin tukossa.
Kansiremontin yhteydessä mahdollisesti tehty joku kämmi tms.
Toinen vaihtoehto tietysti olisi että nelossuutin on jotenkin tukossa.
Kansiremontin yhteydessä mahdollisesti tehty joku kämmi tms.
ookoo...... mitenköhän selvittäisin asian helpoiten... paikalliseen diisselikormaamoon kyseleen suuttimien testausta? minkälainen homma on toi suuttimien testaus, onko 5 minuutin vai 5 tunnin homma? miten selitän korjaamolla asian suomeksi vai menenkö vain sinne ja sanon että vag-commi näyttää tällaista ja en pidä näkemästäni? auto kuitenki käy ja kukkuu normaalisti niin sanovat että paina kaasua ja ole tyytyväinen että menee eteenpäin.
noniin... paikalliset diesel-korjaamot eivät pystyneet testaamaan, kun ei ole vielä vehkeitä. sanoivat että mene pörhölle ja ota dokumenttia sieltä, että on jotain häikkää suuttimissa. se lappu kädessä sitten auton myyneeseen liikkeeseen ja vaatimaan jatkotoimenpiteitä. pörhöltä sain holtoajan ensi viikolle.
mutta jos joku osaisi selittää, että mitä tuo "Idle Speed Smooth Running Control" -tarkottaa selkokielellä niin pörhön ihmisetkin tajuaisivat, mistä tarvin dokumenttia. ei nimittäin paljoa huoltoajan vastaanottaja bonjannut kun koitin selittää että mitä tarvin ja että onnistuuko se. varasi kuitenki ajan...ja sen tietää että jos siitä "huollosta" ei ole mitään hyötyä, niin tuskin ihan ilmaiseksi selviää.
niin ja siksi huoltoaika piti varata koska täällä ei ole mitään ns. pikahuoltoa pörhöllä.
niin ja vielä että pystyykö noi puristukset mittaamaan itse samaan tyyliin kuin bensa koneesta ja millaisissa lukemissa pyöritään diisselin puristuspaineiten suhteen?
mutta jos joku osaisi selittää, että mitä tuo "Idle Speed Smooth Running Control" -tarkottaa selkokielellä niin pörhön ihmisetkin tajuaisivat, mistä tarvin dokumenttia. ei nimittäin paljoa huoltoajan vastaanottaja bonjannut kun koitin selittää että mitä tarvin ja että onnistuuko se. varasi kuitenki ajan...ja sen tietää että jos siitä "huollosta" ei ole mitään hyötyä, niin tuskin ihan ilmaiseksi selviää.
niin ja siksi huoltoaika piti varata koska täällä ei ole mitään ns. pikahuoltoa pörhöllä.
niin ja vielä että pystyykö noi puristukset mittaamaan itse samaan tyyliin kuin bensa koneesta ja millaisissa lukemissa pyöritään diisselin puristuspaineiten suhteen?
Ei se niitä millään mittaa vaan moottorinohjaus laskee nuo itse sylinterikohtaisissa pyörintänopeuksissa havaitsemiensa erojen perusteella. (Vaikka sitä luulisi että kampiakseli pyörisi tasaisella nopeudella niin riittävällä näytteenottotaajuudella saadaan jokaisella moottorin kierroksella pyörintänopeustunnistimelta tietoa jonka perusteella määritetään kunkin sylinterin tuottama vääntömomentti ja ruiskutusmäärällä tasataan sylinterikohtaiset momentit samoiksi.)
AHU:ssasi tuo on ilmeisesti toteutettu niin että yksi sylinteri pidetään syöttömäärältään vakiona ja muita kolmea säätämällä korjataan tyhjäkäynti tasaiseksi.
AHU:ssasi tuo on ilmeisesti toteutettu niin että yksi sylinteri pidetään syöttömäärältään vakiona ja muita kolmea säätämällä korjataan tyhjäkäynti tasaiseksi.
Onnistuuko muuten vag-comilla tyhjäkäynnin nosto tuommosesta 1z koneesta?Jos onnistuu niin ketään halukasta oulun seudulla kokeileen?:)
AHU:ssa ainakin saapi niin luulis 1Z:ssaki saavan. Tosin sai nostettua vaan rajallisen määrän. Tuossa Audissa on vaan OBD liitin siellä konehuoneessa erillaisella piuhalla.
Kaapelin voi ostella www.elekma.com (Ei mainos vaan vinkki) ja vag--com:n oman harkinnan mukaan..
Täällä on aik. topic minkä itse aloittelin ja siinä kerrotuilla ohjeilla pitäs onnistua tuo homma.
En tällä hitaalla yhteydellä jaksa nyt etsiä sitä topikkia..
jos jollain vielä kiinnostaa niin oli yllättäen toi suutin sökö. huollossa vaihtoivat ensin 3 ja 4 pyttyjen suuttimet ristiin ja laittoivat uudet tiivisteet sisään. vika siirtyi 3 pyttyyn ja totesivat suuttimen olevan särki. siispä uusi suutin kehiin ja toimii... tämä hauskuus maksoi vain vähän reilun tonnin..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa