tyhjäkäynti hävisi! G2, 1.8, 2e2
Valvoja: ffp jäsenet
tyhjäkäynti hävisi! G2, 1.8, 2e2
Tyhjäkäynti hävisi autosta kokonaan kesken ajon. Kytkin pohjassa kierrokset putoaa nollaan ja auto sammuu. Vaihde päällä pysyy kyllä käynnissä ja pääsee vielä eteenpäin. Mistähän päin tätä voisi alkaa pähkäillä?
Vaihdoin kaikki alipaineletkut uusiin mitkä löysin. Kaikki jo kasattua huomasin vielä yhden tulpatun letkun joka näyttäisi tulevan jostain kaasuttimen alapuolelta - nähdäkseni nyt ainoa ap-letku joka jäi vaihtamatta.
Käyntiinlähtö parani ainakin huomattavasti. Varsinainen vika ei kuitenkaan poistunut. Joutokäyntinopeuden säätöventtiili ei oikein vaikuta mihinkään. Ilmeisesti kolmoisrasia(?) missä joutokäynninsäätöruuvi ja kalvotanko on, ei toimi niinkuin pitäisi. Tanko liikkuu ulospäin kun kierrokset putoavat, mutta liike ei riitä tarpeeksi pitkälle että se osuisi kaasuakseeliin yhteydessä olevaan kierretankoon vaikka ruuvasin sen ihan huulille. Lisäsin kierretangon ympärille palan noista vanhoista ap-letkuista. Nyt pysyy käynnissä, mutta vähän röpötellen.
Käyntiinlähtö parani ainakin huomattavasti. Varsinainen vika ei kuitenkaan poistunut. Joutokäyntinopeuden säätöventtiili ei oikein vaikuta mihinkään. Ilmeisesti kolmoisrasia(?) missä joutokäynninsäätöruuvi ja kalvotanko on, ei toimi niinkuin pitäisi. Tanko liikkuu ulospäin kun kierrokset putoavat, mutta liike ei riitä tarpeeksi pitkälle että se osuisi kaasuakseeliin yhteydessä olevaan kierretankoon vaikka ruuvasin sen ihan huulille. Lisäsin kierretangon ympärille palan noista vanhoista ap-letkuista. Nyt pysyy käynnissä, mutta vähän röpötellen.
jatkan monologia; sain tyhjäkäynnin taas "normaaliksi". Jostain syystä vasta koeajolenkin jälkeen auto alkoi toimia niinkuin ennenkin. Eli se letkunpala pois kierretangosta ja kierrokset n1600 mistä alle ei pääse ilman radikaalimpia toimenpiteitä, niinkuin säätämällä ajoitusta myöhäiselle kääntämällä virranjakajaa..
Tyhjäkäynti on kuitenkin tasainen 1000 jos alipainejohdon ottaa irti virranjakajassa olevasta alipainesäätimestä. Tulppasin tämän johdon molemmista päistä kiinni ja olen taas tyytyväinen ;) Toimi koko koeajolenkin lämpimällä koneella niinkuin pitääkin. Eli vikaahan jossain on, mutta ei oikein taitoa&aikaa alkaa sitä ainakaan tällä erää enempää säätämään. Tyhjäkäynnin säätöruuvi ei tunnu vaikuttavan edellenkään yhtään mihinkään.
Tyhjäkäynti on kuitenkin tasainen 1000 jos alipainejohdon ottaa irti virranjakajassa olevasta alipainesäätimestä. Tulppasin tämän johdon molemmista päistä kiinni ja olen taas tyytyväinen ;) Toimi koko koeajolenkin lämpimällä koneella niinkuin pitääkin. Eli vikaahan jossain on, mutta ei oikein taitoa&aikaa alkaa sitä ainakaan tällä erää enempää säätämään. Tyhjäkäynnin säätöruuvi ei tunnu vaikuttavan edellenkään yhtään mihinkään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 19 vierailijaa