Tässä juuri kosteusongelmien kanssa painiskeltu Jetta2 kanssa ja hytti saatu kuivaksi purkamalla kaikki sisusta. Pääsyyksi paljastui tukkeutuneet oven vesireijät, joista ensimmäinenkään ei neljastä ovesta ollut auki. Kiitos hyvän ruostesuojauksen ja koivujen alla säilyttäminen. Kyseessä on ennakkoperintönä ilmaiseksi saatu -88 Jetta, mikä ollut pappani (elossa edelleen :) ) käytössä melkein uudesta asti. Mittariin kertynyt peräti 138 tkm ja eiköhän tästä tehdä mulle yksi käyttöauto lisää neljän Toyotan lisäksi mitä enemmän tulee harrasteltua...
Toyotia on meikäläisellä ollut aina ollut ja jokaisessa niissä on ollut jonkinnäköiset tuuletusventtiilit sisäilmankierrolle jossain auton takaosassa, jotta ilma vaihtuisi kabiinissa ja lasit pysyvät auki kosteallakin kelillä. Mutta missäs tälläinen on on sitten Jetassani, ei osu ainakaan mun silmään?
Takapenkit ovat mallia yksiosainen ja suht tiiviit, mutta hattuhyllyssä näyttäisi olevan reijitys pellissä, niin että takakonttikin tuulettuu / saa osan lämpimästä ja tuoreesta ilmasta, mutta siihenkö se sitten jää? Autossa pikkupuskurit ja ajattelin että siellä ne venttiilit ovat, mutta ei vissiin ole, ainakaan en sellaisia takakontin puoleta nähnyt. Takaposkien verhoiluissa on kyllä sellaiset kidukset, että sinnehän se ilma voisi mennä, sinne taskuun ei oikein nää ja puskuriakaan ei viitsisi irroitta sen takia. Nämähän pitäis olla ihan vakioperusjuttuja autoissa, onkos koripuolen insinöörillä unohtunut jotain suunnitteluvaiheessa vai olenko sokea...
Sisätilan ilmanpoisto volkkarissa
Valvoja: ffp jäsenet
No sitten tarvii ottaa silmä käteen ja kattoa onko nekin massattu umpeen kuten ovetkin, kiitoksia.
Tuntuu että aika monella on tukittu noi poistoreijät esim. tavaroilla ja sitten ihmetellään kun ei ikinä pysy ikkunat auki kosteella kelillä. Yhdessä Corolloistani oli C-pilareissa poistoventtiilit ja sinne oli jo tehtaalla laitettu vaahtomuovi palaset suhinoita estämään. No tietty oli kerrankin hyvin ruostesuojattu tämä yksilö ja oli saatu suihkutettua koteloainetta yli ikkunatason pilariin asti (mitä yleensä ei tehdä, kokemusta on alalta), niin olivat sitten vuo vaahtomuovit menneet tukkoon. Pikkasen aikaa sai ettiä mikä on kun ei kierrä ilma ulos, varsinkaan kun ei silloin tiennyt, että siellä mitään vaahtomuovia putkessa edes on. Niiden poiston jälkeen ei ikinä ole ollut ongelmia huurtumisen suhteen missään kelissä tossa autossa.
Tuntuu että aika monella on tukittu noi poistoreijät esim. tavaroilla ja sitten ihmetellään kun ei ikinä pysy ikkunat auki kosteella kelillä. Yhdessä Corolloistani oli C-pilareissa poistoventtiilit ja sinne oli jo tehtaalla laitettu vaahtomuovi palaset suhinoita estämään. No tietty oli kerrankin hyvin ruostesuojattu tämä yksilö ja oli saatu suihkutettua koteloainetta yli ikkunatason pilariin asti (mitä yleensä ei tehdä, kokemusta on alalta), niin olivat sitten vuo vaahtomuovit menneet tukkoon. Pikkasen aikaa sai ettiä mikä on kun ei kierrä ilma ulos, varsinkaan kun ei silloin tiennyt, että siellä mitään vaahtomuovia putkessa edes on. Niiden poiston jälkeen ei ikinä ole ollut ongelmia huurtumisen suhteen missään kelissä tossa autossa.
http://www.motonet.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=7196
Tämän linkin mukaan ei siellä mitään räppänöitä ole pikkupuskurin alla, kuten en löytänytkään omastanikaan, ehkä sitten jollain onnellisella sellainen on tehtaalla asennettu, tämä auto ainakin suomimallia...
Vuotoja tutkiskeltu ja vettä tuli sisään raitislmasuodatinkotelon muovin tiivisteen välistä. Asiaa edesautti täysin tukkeutuneet vedenpostoreijät, jolloin veden pinta nousi jo raitisilmasuodattimen tasalle. Nyt tilkitty tiivistystahnalla/vanhalla tiivisteellä ja ei tule enään sitä kautta. Samaten suodatin oli täysin biomassassa, joten ei kyllä sitä kautta ilma vaihdu kabiinissa.
Edelleen valuu vettä ovien tiivisteiden päälle ja se tulee kait oven sisempää peltiä pitkin ja tiputtaa sen veden painovoimaisesti juuri kynnyskotelon sisäpuolelle. Ovimuovit auttaa varmaan asiaa veden ohjauksessa, edellyttäen että ne on alareunastaan 100% tiiviit.
Tarvii varmaan amputoida jostain Corollasta läppäventiili ja tehdä sydämmensiirto Jettaan tai sit joku muu ritiläratkaisu takakontin puolelle, kun saa eka noi muut vuodot tukittua. Jatkan tutkimuksia...
Tämän linkin mukaan ei siellä mitään räppänöitä ole pikkupuskurin alla, kuten en löytänytkään omastanikaan, ehkä sitten jollain onnellisella sellainen on tehtaalla asennettu, tämä auto ainakin suomimallia...
Vuotoja tutkiskeltu ja vettä tuli sisään raitislmasuodatinkotelon muovin tiivisteen välistä. Asiaa edesautti täysin tukkeutuneet vedenpostoreijät, jolloin veden pinta nousi jo raitisilmasuodattimen tasalle. Nyt tilkitty tiivistystahnalla/vanhalla tiivisteellä ja ei tule enään sitä kautta. Samaten suodatin oli täysin biomassassa, joten ei kyllä sitä kautta ilma vaihdu kabiinissa.
Edelleen valuu vettä ovien tiivisteiden päälle ja se tulee kait oven sisempää peltiä pitkin ja tiputtaa sen veden painovoimaisesti juuri kynnyskotelon sisäpuolelle. Ovimuovit auttaa varmaan asiaa veden ohjauksessa, edellyttäen että ne on alareunastaan 100% tiiviit.
Tarvii varmaan amputoida jostain Corollasta läppäventiili ja tehdä sydämmensiirto Jettaan tai sit joku muu ritiläratkaisu takakontin puolelle, kun saa eka noi muut vuodot tukittua. Jatkan tutkimuksia...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa