volvo s40 1,8 1997
Valvoja: ffp jäsenet
volvo s40 1,8 1997
Onko mahdollista laittaa tollaseen vokkeen turboa ja millane kannattas laittaa... ku en paljon tiedä mut jotain kuitenki. olis kiva saada vastauksia ja mitä muutostöitä siihen pitäisi tehdä vai pitääkö tehdä mitään?? kiitos vastauksista
Kaikki on mahdollista, mutta tuossa ei ole kyllä mitään järkeä. Näitä saa turbolla ihan valmiinakin, paljon halvempi ja parempi kuin hommaat alkuperäisen 2.0T:n tai T4:n.
edit: Niin ja x40 Volvo -kysymykset jatkossa vaikka www.x40fin.com tai www.volvolandia.com/SVF
edit: Niin ja x40 Volvo -kysymykset jatkossa vaikka www.x40fin.com tai www.volvolandia.com/SVF
Niin, turbon saat varmaan 500€ mutta ei turbottaminen ole vaan "ahin kiinni ja menox"
Joudut tekemään muutoksia paljon. En todellakaan usko että normaalissa 1.8 koneessa ja vollen turbovekottimessa on samoja osia paljoakaan, varsinkaan sisuskaluiltaan.
Lueskeleppa tekstejä niin saattaa aueta homma paremmin.
Joudut tekemään muutoksia paljon. En todellakaan usko että normaalissa 1.8 koneessa ja vollen turbovekottimessa on samoja osia paljoakaan, varsinkaan sisuskaluiltaan.
Lueskeleppa tekstejä niin saattaa aueta homma paremmin.
Kysessä on ilmeisesti vanhemman sukupolven S40.
Se 1.8 voi olla hyvällä tuurilla vielä Mitsubishilta kotoisin, jolloin siinä koneessa ei ole ensimmäistäkään yhteistä osaa Volvon turbokoneen kanssa. Jos se taas on tuotu uutena Suomeen niin sitten ei GDI:tä löydy pellin alta.
Helpoin ois ostaa vaan se T4 tai 2.0T. Muuten kannattaa lähteä vaihtamaan moottori kokonaan, jolloin vaihdettavaa osaa löytyy vähintäänkin tarpeeksi.
Jos pakki on ykkösen vieressä niin silloin menee vaihdelaatikkokin vaihtolistalle, sen laatikon rikkomiseen ei tarvita edes virityksiä, aski menee kyllä paskaks jopa tuon 1.8 koneen perässä.
Se 1.8 voi olla hyvällä tuurilla vielä Mitsubishilta kotoisin, jolloin siinä koneessa ei ole ensimmäistäkään yhteistä osaa Volvon turbokoneen kanssa. Jos se taas on tuotu uutena Suomeen niin sitten ei GDI:tä löydy pellin alta.
Helpoin ois ostaa vaan se T4 tai 2.0T. Muuten kannattaa lähteä vaihtamaan moottori kokonaan, jolloin vaihdettavaa osaa löytyy vähintäänkin tarpeeksi.
Jos pakki on ykkösen vieressä niin silloin menee vaihdelaatikkokin vaihtolistalle, sen laatikon rikkomiseen ei tarvita edes virityksiä, aski menee kyllä paskaks jopa tuon 1.8 koneen perässä.
Viimeksi muokannut Ipe, 15.2.2008 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Renaultin laatikko ei ole kestävyydestään kuuluisa. 2.0 vaparin ja turbokoneiden perässä on aina Volvo oma M56, joskus moinen on tehtaalla eksynyt myös 1.8:n kaveriks (riippuen kuun asennosta ja viikonpäivästä ja kokoonpanolinjastolla työskentelevän miehen piparin saannista).
Voihan tuon 1.8:n ahtaa ajoviimapaineilla, mutta ei kannata juuri yli 120hv odottaa koneesta hajoamatta.
Voihan tuon 1.8:n ahtaa ajoviimapaineilla, mutta ei kannata juuri yli 120hv odottaa koneesta hajoamatta.
Kyllähän sen voi ahtaa ihan oikeastikin ja kunnolla, taitaa vaan olla siinävaiheessa melko arvokasta touhua...
Lonkalta voisin heittää, että 5000 eurolla sais turbokäyttöön ihan ok-kestävän tuosta 1.8 padasta (kaikkine sisuskaluineen, turboineen, coolereineen, moottorinohjauksineen jne). Tosin ei silläkään vielä 500 hevosta sieltä päästetä vapaaksi laukkaamaan.
Sitä en tiedä, että miten sen sitten leimaa, ainakaan ilman VTT:n testejä. Moottori kun olisi omavalmiste, jolloin ei ole 2.0T:hen tai T4:äänkään vertaamista...
Lonkalta voisin heittää, että 5000 eurolla sais turbokäyttöön ihan ok-kestävän tuosta 1.8 padasta (kaikkine sisuskaluineen, turboineen, coolereineen, moottorinohjauksineen jne). Tosin ei silläkään vielä 500 hevosta sieltä päästetä vapaaksi laukkaamaan.
Sitä en tiedä, että miten sen sitten leimaa, ainakaan ilman VTT:n testejä. Moottori kun olisi omavalmiste, jolloin ei ole 2.0T:hen tai T4:äänkään vertaamista...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa