volvo s40 1,8 1997

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

kosune
-
Viestit: 5
Liittynyt: 14.2.2008 22:47

volvo s40 1,8 1997

ViestiKirjoittaja kosune » 14.2.2008 22:52

Onko mahdollista laittaa tollaseen vokkeen turboa ja millane kannattas laittaa... ku en paljon tiedä mut jotain kuitenki. olis kiva saada vastauksia ja mitä muutostöitä siihen pitäisi tehdä vai pitääkö tehdä mitään?? kiitos vastauksista

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 14.2.2008 23:27

Kaikki on mahdollista, mutta tuossa ei ole kyllä mitään järkeä. Näitä saa turbolla ihan valmiinakin, paljon halvempi ja parempi kuin hommaat alkuperäisen 2.0T:n tai T4:n.

edit: Niin ja x40 Volvo -kysymykset jatkossa vaikka www.x40fin.com tai www.volvolandia.com/SVF

kosune
-
Viestit: 5
Liittynyt: 14.2.2008 22:47

ViestiKirjoittaja kosune » 14.2.2008 23:40

no empä tiiä noita T nelkun turboja saa purku osina max 500 ..... että sillai ajattelin tän homman... . tunnen oloni tyhmäks

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 15.2.2008 9:04

Niin, turbon saat varmaan 500€ mutta ei turbottaminen ole vaan "ahin kiinni ja menox"
Joudut tekemään muutoksia paljon. En todellakaan usko että normaalissa 1.8 koneessa ja vollen turbovekottimessa on samoja osia paljoakaan, varsinkaan sisuskaluiltaan.
Lueskeleppa tekstejä niin saattaa aueta homma paremmin.

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 15.2.2008 10:16

Kysessä on ilmeisesti vanhemman sukupolven S40.

Se 1.8 voi olla hyvällä tuurilla vielä Mitsubishilta kotoisin, jolloin siinä koneessa ei ole ensimmäistäkään yhteistä osaa Volvon turbokoneen kanssa. Jos se taas on tuotu uutena Suomeen niin sitten ei GDI:tä löydy pellin alta.

Helpoin ois ostaa vaan se T4 tai 2.0T. Muuten kannattaa lähteä vaihtamaan moottori kokonaan, jolloin vaihdettavaa osaa löytyy vähintäänkin tarpeeksi.

Jos pakki on ykkösen vieressä niin silloin menee vaihdelaatikkokin vaihtolistalle, sen laatikon rikkomiseen ei tarvita edes virityksiä, aski menee kyllä paskaks jopa tuon 1.8 koneen perässä.
Viimeksi muokannut Ipe, 15.2.2008 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kosune
-
Viestit: 5
Liittynyt: 14.2.2008 22:47

ViestiKirjoittaja kosune » 15.2.2008 13:20

jep vm on 97. ja on se pakki siinä ykkösen vieressä. :( ja mikäs siin laatikos sit on jos se menee noin helposti rikki??
joo o ja se moottorin vaihtaminen tulis kalliimmaks ku ahtaaminen.


voi voi kyl söi miestä... :(

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 15.2.2008 15:49

Renaultin laatikko ei ole kestävyydestään kuuluisa. 2.0 vaparin ja turbokoneiden perässä on aina Volvo oma M56, joskus moinen on tehtaalla eksynyt myös 1.8:n kaveriks (riippuen kuun asennosta ja viikonpäivästä ja kokoonpanolinjastolla työskentelevän miehen piparin saannista).

Voihan tuon 1.8:n ahtaa ajoviimapaineilla, mutta ei kannata juuri yli 120hv odottaa koneesta hajoamatta.

kosune
-
Viestit: 5
Liittynyt: 14.2.2008 22:47

ViestiKirjoittaja kosune » 15.2.2008 16:52

jaaha kiitos ... eli haaveet kaatuu niin sanotusti!! voi perkele ! !

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 15.2.2008 17:50

Kyllähän sen voi ahtaa ihan oikeastikin ja kunnolla, taitaa vaan olla siinävaiheessa melko arvokasta touhua...

Lonkalta voisin heittää, että 5000 eurolla sais turbokäyttöön ihan ok-kestävän tuosta 1.8 padasta (kaikkine sisuskaluineen, turboineen, coolereineen, moottorinohjauksineen jne). Tosin ei silläkään vielä 500 hevosta sieltä päästetä vapaaksi laukkaamaan.

Sitä en tiedä, että miten sen sitten leimaa, ainakaan ilman VTT:n testejä. Moottori kun olisi omavalmiste, jolloin ei ole 2.0T:hen tai T4:äänkään vertaamista...

kosune
-
Viestit: 5
Liittynyt: 14.2.2008 22:47

ViestiKirjoittaja kosune » 15.2.2008 17:58

joo o joo o..


noo se rupee menee niin tyyriiks et parempi ostaa toinen auto vaa


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa