Tdi:n syöttöpumppu huoltoon?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

veeti
-
Viestit: 10
Liittynyt: 5.5.2006 23:40

Tdi:n syöttöpumppu huoltoon?

ViestiKirjoittaja veeti » 9.7.2007 13:13

On alkanu vähä kusemaan alleen syöttöpumppu.Onko pumpussa kuluvia osia mitä kannattaa vaihdattaa huollossa?
Hyödyttääkö laittaa samalla vaivalla isompaa nestepäätä tms.?

Suuttimetkin varmaan kannattais vaihtaa samalla,saako noihin erikseen mitään kärkiä vai pitääkö vaihtaa koko paketti.

Jos jollain on hyviä kokemuksia huoltopaikoista niin vinkkejä tulemaan.

Nii ja se turbokin pitäis uusia...

Moottori on 2.5tdi rivi5

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 2.10.2007 19:09

menee vähän ohi aiheen.
mutta olisi tarkoitus kokeilla korjata tuo viallinen syöttöpumppu.
pumppu on siis seat leon 1.9tdi:stä (ASV)

mistähän mahtaisi löytää uuden tai ehjän akselin pumppuun ja tuollaisenKuva osan?


[/img][/url]

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 2.10.2007 19:34

oot varmaankin jo paikalliselta boschin diileriltä käyny kysymäs?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 2.10.2007 22:18

Mikäs on nokkalevyn kunto? Sekin yleensä kuluu samaa tahtia kuin akseli ja ristikappale.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 3.10.2007 14:09

Voiko tuolla pumpussa kulua jokin mikä aiheuttaa sen että pintakaasulla kiihdytettäessä matalilla kierroksilla ei tapahdu mitään ja sitten yhtäkkiä nykäisee? Pahentunut koko ajan ja silti satunnaista, siivet ei jumi koska ahdot ei mene liian korkealle, ALH.

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 3.10.2007 16:32

nokkalevyn kunnosta en tiedä, viikonloppuna jos sais puretuksi tuon pumpun.

huomenna käväsen paikallisella boschin diileriltä kysymässä osia.
mistäs tuota jyrkempää nokkalevyä tuohon voisi kysellä, onko siitä minkä verran hyötyä vaiko haittaa? kiinni tuossa pumpussa jo 12mm nestepää

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 4.10.2007 15:18

139e maksaisi uusi akseli ja 47e tuo ristikappale. melkoiset on kyllä hinnat :o

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 4.10.2007 16:23

Ja työt päälle. Siksi kai noita aika vähän korjaillaan, ennemmin vaihdetaan uuteen. Miksi pumppu on kulunut, onko k-mitta ollut liian pieni? DE143 nokkalevyn saa tietenkin Boschilta, mutta ei se ainakaan vähennä kulumista. ;)

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 4.10.2007 16:55

pumppu ilmeisesti otti osumaa sillon kun särky kiristinrulla. koska sen jälkeen alko käymään todella huonosti, rynkytti tyhjäkäynnillä ja kauhia nakutus/kalkatus.
sen jälkeen vasta vaihdettiin tuo 12mm nestepää , silläkin varmaan lisävaikutus tuohon kulumiseen.

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 6.10.2007 16:19

tänään tuli purettua ja kasattua tuo pumppu.
vaihdoin käyttöakselin ja ristikappaleen. osat löytyi kaverin vanhasta pumpusta.
ensi viikolla pitäisi pumppu viedä paikallisen dieselhuollon penkkiin testattavaksi.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 9.10.2007 21:24

onkos noista pumpuista olemassa mitään järkevää ohje manuskaa josta kävis ilmi esim. akseleiden toleranssin ja kulumarajat ? Sit kovin kiinnostais tietää noista nokkalevyistä enemmän,kun se vaikutus koneen toimintaan on ilmeisen suuri...

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 2.2.2008 14:04

vaihdoin tuossa syksyllä pumppuun tuon ristikappaleen ja käyttöakselin.
nyt tuossa viimo viikolla käytin pumppua tuolla kuopion diesel-huollossa.

korjauksineen ja penkissä ajon jälkeen hinnaksi tuli 470e.
oli se alinlevy, siirtolevy? jäänyt väärinpäin ja ei nostanut siirtopaineita.
kuulemma jo runko vähän kulahtanut pumpusta.
sanovat että 15% enemmän löpöä saa ulos mitä normaalista.
tuossa siis kiinni 12mm kiinannestepää.

Juise
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.1.2008 12:59

ViestiKirjoittaja Juise » 14.2.2008 10:32

SR2001
Voiko tuolla pumpussa kulua jokin mikä aiheuttaa sen että pintakaasulla kiihdytettäessä matalilla kierroksilla ei tapahdu mitään ja sitten yhtäkkiä nykäisee? Pahentunut koko ajan ja silti satunnaista, siivet ei jumi koska ahdot ei mene liian korkealle, ALH.


Itellä sama vikaa tuntui olevan. EGR:n letku irti ja tukkoon ja testiin -> miettiminen poistui ja kulutus tippui... Eli EGR venttiili joko jumii tai muuten temppuilee, ei ollu vikakoodeja mulla ainakaan EGR:stä

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 14.2.2008 20:23

sanovat että 15% enemmän löpöä saa ulos mitä normaalista.
tuossa siis kiinni 12mm kiinannestepää.


mikäs pää sulla on siinä? renu vai cumminssi? mulla ainakin taitaa renu tuottaa pikkusen enemmän kun 15% vakioon nähden

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 14.2.2008 20:34

eerop: Mistä päättelet niin?

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 14.2.2008 20:47

Mikäs np. näissä on vakiona ? jos ihan matikalla miettii ett vaikkapa 9mm vs 12mm nestepää niin kyll tuolla 12 mm saa enempi kuin sen 15%..mut taas,jos vakiona on jo 11mm ja siitä 12mm , niin sit tuo 15% on jo aika lähellä...

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 14.2.2008 20:50

Kiinalaisia vehkeitä on tullu purettua ja toleranssit ja materiaalit voi olla ihan mitä sattuu. voi löytyä hyviäkin osia mutta todellisia ylilyöntejä on myös..

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 14.2.2008 20:54

Erottaako sen kiinanpään renun tai boshin päästä jos on kaks päätä vierekkäin eikä tiedä kumpi on kumpi ?

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 14.2.2008 21:08

mikäs pää sulla on siinä? renu vai cumminssi? mulla ainakin taitaa renu tuottaa pikkusen enemmän kun 15% vakioon nähden


cumminssi tietääkseni

niinhän nuo kuopion diissel-huollon ukot sano kun olivat penkissä pumpun ajaneet

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 14.2.2008 21:32

no yllättäen että boshin myyjät sanoo halvempia tuotteita huonoksi.

jukkaa: siitä päättelen että jos vakiolla ei päästä 200hv oikein millään niin sitten taas tuolla renulla tuntuu tulevan ainakin riittävästi tavaraa.

ei kannata hirveästi huonoksi näitä kiinan päitä mainostaa jos ei ole kokeiltu käytännössä samassa autossa sekä kiinaa että boshia

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 15.2.2008 7:22

Hyvin noi kiinapäät on toiminut ja ne mitä itse olen nähnyt niin ei ole laadussa tai toleransseissa mitään pahaa sanaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa