Kytkimen vaihto Passattiin (-94)
Valvoja: ffp jäsenet
Kytkimen vaihto Passattiin (-94)
Tarttis Passattiin vaihtaa kytkin. Hommassa on muutama mutta. Miten nuo vetoakselit? Täytyykö molemmat ottaa irti? Entä koneen Kiinnikkeitä?
Vetarit on irti. Kaikki ruuvit on poistettu. Laatikko on noin 10 cm irti koneesta. Kytkinakseli on tullut jo pois levyn rihloista. Mihin suuntaan laatikkoa kuuluu vääntää että se "tippuu" lattialle? On koitettu hallitunkilla, sorkkaraudalla ja jopa rautakangella kääntää laatikkoa. Ei vaan suostu lähtemään. Ilmeisesti vetarien laipat pistää hanttiin. Hitto kyllä takavetoaikana oli kytkinremontit helppoja. En ole ennen joutunut yhtä iltaa heiluttamaan laatikkoa ja sitten vielä toteamaan että ei lähde ei. ;-)
Haynesin oppaan mukaan alapalloa ei tarvitse irrottaa. Otin kuitenkin kuskin puoleisen alapallon irti. ja väänsin vetoakselia pois tieltä. Laatikkoa sopivasti heiluttamalla sain sen "tippuman" lattialle. Alta vartin homma. Sitten vanhan kytkimen kanssa hakemaan varaosia ( vaihtoehtoja on kolme ja liike ei suostu kaikkia varoiksi tilaamaan. Varsinkin kun sopiva osa saadaan vuorokaudessa paikalle). Uudet palikat paikalle ja laatikko paikalleen. Auto on taas "tukevasti" liikenteessä. Kiitokset kaikille avustaneille, sekä täällä että tallissa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 9 vierailijaa