Uskaltaako lastuttaa ? AGR 380tkm.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

T-1000
-
Viestit: 52
Liittynyt: 2.2.2008 16:13

Uskaltaako lastuttaa ? AGR 380tkm.

ViestiKirjoittaja T-1000 » 12.2.2008 18:13

Auto on siis -00 Golf 1.9 TDI 90hp AGR koneella. Manuaali laatikolla. Yhdellä ollut uudesta asti. Kaikki huollot tehty ajallaan Laakkosella. (3:mas huoltokirja menossa)

Auto on todella hyvässä kunnossa kun ajettu pelkästään matka-ajoa.

Kysymys kuuluukin että uskaltaako noin paljon ajettua lastuttaa ?

Miten vaikuttaa tossa koneessa kulutukseen ? Nyt näyttäs olevan keskikulutus jotain 5.9l.. Ajettu tosin aika paljon kaupunkia.

T-1000
-
Viestit: 52
Liittynyt: 2.2.2008 16:13

ViestiKirjoittaja T-1000 » 12.2.2008 18:59

http://kauppa.finnautomobile.net/index.php?productID=1

Tollanen ois tarkoitus. Kaveri asens AGR leoniinsa ja hyvin toiminut.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 12.2.2008 19:33

Jos tuntuu pelailevan kaikinpuolin ok, niin minä ainakin uskaltaisin lastuttaa..


Mutta noista tehobokseista on tullut pysyttyä kaukana.

T-1000
-
Viestit: 52
Liittynyt: 2.2.2008 16:13

ViestiKirjoittaja T-1000 » 12.2.2008 19:50

Syystä ?

ihan jo kulutus syistä toi taitanee olla kannattavaa.. Ja puutuu kyllä tällee vakiona aika rankasti 3000 paikkeilla.

Mikael Johnsson
-
Viestit: 126
Liittynyt: 22.5.2004 22:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mikael Johnsson » 12.2.2008 20:15

Eipä noi kalliita ole http://tinyurl.com/2t7a47
Viimeksi muokannut Mikael Johnsson, 13.2.2008 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 12.2.2008 20:22

Toi meikäläisen PSI maksoi vuonna -00 n.4000mk.

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 12.2.2008 20:57

Onko nuo viriboksit syöny jotain muutakin kuin normi evry modin?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 12.2.2008 23:52

Ei kannata virittää, hajoaa varmasti! ;)

Tukkikaa nyt kuitenkin ensitöiksi se egr, puhdistakaa imusarja sekä laittakaa perusasiat kuten ennakot, mahdolliset anturiviat ja suodattimet sekä ahtopaineet (tahtovat ajan myötä laskea alle tehtaalla säädetyn erinäisistä syistä) kuntoon ja senjälkeen sitten piristystä peliin, jo noilla aikaisemmin mainituilla parannuksilla autoon saa kummasti vetoja lisää, näin kävi samanverran ajetussa agr:ssä tässä kesälläkin.

Esim. suuttimien vaihto uusiin&tuottavampiin on parempi vaihtoehto kuin tuollaiset boksit, tulee vähän sitä tehoakin ja vanhat kuluneet osat korvattua uusilla ja taloudellisimmilla jota kautta sijoitettu summakin tulee pian takaisin, vähemmällä savulla enempi tehoa. Sanoisin tosiaan, että muuten vakioon agr:ään jos haetaan pientä piristystä, on huomattavasti parempi vaihtoehto vaihtaa nämä suuttimet kuin laittaa paikalleen jokin "peruslastu", mutta jokainen toki taaplaa tavallaan ja suurinosa hakee aina sen helpoimman, joskaan ei välttämättä niin hyvän reitin.

Tuo moottorihan ei huollettuna ja vakiona ole kulunut noilla kilometreillä juurikaan muun kuin korkeintaan kannen osalta, jonka ennakoiva huoltokaan ei tietenkään ikinä pahitteeksi olisi.

Jokin suutinspecialisti vois suositella jotain sopivia tuohon koneeseen, taitaa nämä "portterin suuttimet" olla ihan passelit tuollaiseen muuten vakioon agr:n vakiolla nestepäällä. Kohtuus kaikessa sitten, liian isot suuttimet ja pakolämmöt (lue: SAVU) tappaa koneen tai sen oheislaitteita nopeastikin varsinkin käytettäessä isoja kierroksia ja pitempiä vetoja joita suomen lainsäädännön puolesta pystyykin sitten tekemään vain radalla.


edit: Mito korjaas tota linkkiäs lyhkäsemmäks.

sebba
-
Viestit: 13
Liittynyt: 12.9.2007 12:00

ViestiKirjoittaja sebba » 13.2.2008 15:28

Toi tuningboksi tuo kyllä tehoa lisää, mutta kulutus kasvaa noin 0.6 l/100km. Passatissa ainakin näin. Ja on matkamittarista laskettu, ajotietokoneenhan tuo boksi sekoittaa ihan täysin.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 13.2.2008 16:44

Juu tuo se lisää tehoa,ja mulla vielä pienentää tota kulutusta vajaa puol litraa satasella,tosin ajelen kyllä rauhallisesti,harvemmin vedätän yli kolmen tonnin.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 13.2.2008 16:50

Jos haluatte enemmän syöttöä niin pistäkää isommat suuttimet, unohtakaa noi anturihuijaukset ja muut boksit.

T-1000
-
Viestit: 52
Liittynyt: 2.2.2008 16:13

ViestiKirjoittaja T-1000 » 13.2.2008 18:10

Kaverilla kyllä ainakin tippunut reilu puol litraa keskikulutus Juuri tuon lastun jälkeen..

Eli haluaisin juuri hieman ripeyttä sekä tuota kulutusta vielä pienemmäksi.. =)

Ajattelin vain tuota kyseistä boxia sen TODELLA helpon asennuksen ja HALVAN osto hinnan vuoksi..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa