g60 murheita
Valvoja: ffp jäsenet
g60 murheita
termos! tossa tuli vähä päästeltyä motarilla ja seuraavana aamuna huomasin et ahdot ei nouse ku 0.3-0.4 bar.... ennen sitä näytti 0.7 bar. kaikki "helpoimmat" kohteet tarkastettu mutta ku ei ahda niin ei ahda... pitäiskö näyttää täydet ahdot esim. 5vaihteella ajessa n.100 ja kaasu pohjaan? vai vasta kun ollaan melkein rajottajalla? oisko kellää hyvii ehdotuksia et mistä johtuis? ahdin lähtee maaliskuussa laitilaan huoltoon ku ei todennäköisesti ole huollossa käynyt. kiitti jo etukäteen :) kyseessä siis corrado g60 vm89
Ahdin rikki,hihna luistaa,ahtovuoto?
Kannattaa myös lukea http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=23636
Kannattaa myös lukea http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=23636
en usko ahtimen rikkoutuneen... ois meinaa niillä nopeuksilla pitänyt kivan äänen ;) hihnakaan ei tuntuis luistavan. ahtovuotoja ei ole...tutkittu moneen kertaan koulussa :) ite vähä epäilen et on laderi huollon tarpeessa.... onko tietoa et paljo maksaa huoltotyö,korjaussarja kyseisen auton ahtimeen?
Oma laaderi otti täydet ahdot vasta yli 6000rpm kierroksilla, mekaaninen ahdin kun on.
Eli jos maksimiahtopaine on 0,7bar, niin ei se 0,7bar:ia ahda vielä 3000rpm tienoilla mitenkään. Varmaankin tuon 0,3-0,4bar ahtaa 3000rpm tienoilla? Ainakin muistelisin, että omani ahtoi noin 0,4bar 3000-3500rpm tienoilla vakiona? Yli 0,5bar ahtoihin päästiin vakiosetupilla vasta likempänä 5000rpm kierroksia. Maksimiahtoihin päästiin tosiaan vasta siellä rajottajan tienoilla, kuten jo sanoinkin.
Eli jos maksimiahtopaine on 0,7bar, niin ei se 0,7bar:ia ahda vielä 3000rpm tienoilla mitenkään. Varmaankin tuon 0,3-0,4bar ahtaa 3000rpm tienoilla? Ainakin muistelisin, että omani ahtoi noin 0,4bar 3000-3500rpm tienoilla vakiona? Yli 0,5bar ahtoihin päästiin vakiosetupilla vasta likempänä 5000rpm kierroksia. Maksimiahtoihin päästiin tosiaan vasta siellä rajottajan tienoilla, kuten jo sanoinkin.
mut ennen tota "bemarin tappo vauhtia" kyllä näytti 0.7bar motarilla 5 ajettaessa n.100 ku polkas kaasun pohjaa. ahtopaine mittari on kyl mallia halpa et voisko vaikuttaa noin radikaalisti? kokeilin corradon omal ahtopaine mittaril mut en oikee saannu selkoo siint... ollaan nyt onnellisia kun kuiteskin kulkee... ja kyl sil viäl muutaman bemunkii pesee :P
täyskuormituksella näytti auto gaugen mittari 0.7bar... se on kyl ihan vakio auto... huviksee ku kyselin koulussa opettajalta ni sano että paras tapa testata ahdot on ajaa isoimmalla vaihteella n2500-3000rpm sit sit lusikka lattiaa ja kattoo mitä ahdot sanoo.... ja silloin se sano sen 0.7bar varmast ollu sit mittari virhe
halval ei saa hyvää ;)
halval ei saa hyvää ;)
näinhän se on.... maaliskuussa ahdin menee huoltoon ja samalla 68ap ja lastu kehiin... jos vaik sais sit ne ahdot sinne 1bar hujakoille :) onks tietoo muuten et saako tuolta mdcomprexilta 16mm leveetä hihnaa siihen ahtimeen... vakionahan se on 12mm vai pitääkö tilata jostain muualta?
kiitti vinkeist ;) pääsen huomenna kuittailemaan opettajalle :D
kiitti vinkeist ;) pääsen huomenna kuittailemaan opettajalle :D
Vakiona hihna on muistaakseni 8,5mm leveä. Se mdcomprexin myymä 12mm hihna on siis kestävämpi ja leveämpi, kuin vakio. 16mm hihnasta en ole koskaan kuullutkaan.
22mm hihnasarjaa (leveämmät hihnapyörät + hihna) saa mm. mdcomprexilta, mutta se vaatii ahtimen hihnapyörän muokkaamista (kaventamista).
Mielestäni se Dopin myymä 12mm hihna on täysin riittävä, ellet ole tekemässä mitään 9000rpm kiertävää 300hp monsteria.
22mm hihnasarjaa (leveämmät hihnapyörät + hihna) saa mm. mdcomprexilta, mutta se vaatii ahtimen hihnapyörän muokkaamista (kaventamista).
Mielestäni se Dopin myymä 12mm hihna on täysin riittävä, ellet ole tekemässä mitään 9000rpm kiertävää 300hp monsteria.
http://www.youtube.com/watch?v=6bswDjsmP_w siitä katselee kuinka "oikeaoppisesti" ahtopaineet mitataa. =D
Ahdin ei tosiaan välttämättä päästä älähdystäkään, jos se hajoaa pikkuhiljaa, eli itsellä lähti yksi tiivisteliuskan kärki auki, josta se tiiviste hävisi sen uran kautta, mitään jälkiä ei ahtimeen muuten juuri jäänyt, vain liuska jousineen kadonnut. Ahdot oli silti ihan kohtalaiset, hiukan alhaalla laiska, mutta 0,9 oli kierroksilla, eron kyllä huomasi, mutta ei se ollut hurja, ja ajan kanssa hävinnyt teho ei ollut kovin helppo huomata tai todeta.
http://www.rp-motorsport.de/glader/g60-einzelteile.htm
tuolta löytyis 16mm hihna. noh..katotaa mitä pojjaat sanoo ku avaavat ton mötikän sitte
huollossa.mikäs tän laderin hyvä huolto väli on noin suurinpiirtein. tarviiko huollon yhtey
dessä laakerit uusia vai pelkät stefat ja tiivisteliuskat.aattelin jos ei oo laakereis välyst ni
turha käydä niitä vaihtamaan? pakko antaa osaavien huoltaa toi ahdin ku meilläkii koulussa
niin alkukantaset vehkeet ni ei viittis niillä käydä väsäämään :)
video oli kyl hyvä :)
tuolta löytyis 16mm hihna. noh..katotaa mitä pojjaat sanoo ku avaavat ton mötikän sitte
huollossa.mikäs tän laderin hyvä huolto väli on noin suurinpiirtein. tarviiko huollon yhtey
dessä laakerit uusia vai pelkät stefat ja tiivisteliuskat.aattelin jos ei oo laakereis välyst ni
turha käydä niitä vaihtamaan? pakko antaa osaavien huoltaa toi ahdin ku meilläkii koulussa
niin alkukantaset vehkeet ni ei viittis niillä käydä väsäämään :)
video oli kyl hyvä :)
noniin! laitetaa tähä nyt "vähän" lisää murheita corraadosta...olin tossa lähössä liikenteeseen ja auto lähti käyntii normaalisti ja ajoin noin 25m ja sammu ku seinää...siinä sit yritin startata uudestaa mut ei ees luvannu....noh avasin konepellin ja sit rupes haisee v***** kärynneelle sähkölle ja sit alko puskemaa savua niin maan perkuleesti siintä ohjauslaitteen vieressä kulkevasta n.10 piuhan rykelmästä savua....ei muuta ku kovaa juoksuu hain tallist 10mm lenkin ja akun napa äkkiä pois ettei koko auto pala. tietääkö kukaan minne noi piuhat tosta menee... vähä purkailin sitä suojaa ni oli kokonaa sulannu se piuhan kuori ainakiii niin pitkält matkalt ku prkasin sit suojaa niitten piuhotuksien ympärilt...ois TOSI iso apu jos joku tietäis minne kyseiset piuhat menee....
voin huomenna ottaa muutaman kuvan valosalla ni saatte vähä ihmeteltävää...toivottavast ei oo digifantti sanonu sopimustaa irti...
vw corrado g60 -vm89
kiitti jo etukäteen :P
voin huomenna ottaa muutaman kuvan valosalla ni saatte vähä ihmeteltävää...toivottavast ei oo digifantti sanonu sopimustaa irti...
vw corrado g60 -vm89
kiitti jo etukäteen :P
Jos tarkoitat jarrunestesäiliön ja paisuntasäiliön nurkilta tulipellin läpi tulevia johtoja, niin monenmoistahan tuolla kulkee... Omassa PG:ssä menee muistaakseni Hal anturille kolme johtoa, ruiskutukille johto, tyhjäkäynnin säätimelle johto, jäähdytysnesteen lämpötila-anturin johto, ynnä muuta mukavaa, ei voi muistaa.
nyt jos joku anturi on sopimoilleen ollu oikkarissa jo aiemmin, ni moottorinohjausboksissa on voinu olla vika mode päällä ja se on päästänyt höyryt pihalle???
nyt jos joku anturi on sopimoilleen ollu oikkarissa jo aiemmin, ni moottorinohjausboksissa on voinu olla vika mode päällä ja se on päästänyt höyryt pihalle???
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa