G2 16v(kr) käyntiin lähtö ongelma, ei kipinää
Valvoja: ffp jäsenet
G2 16v(kr) käyntiin lähtö ongelma, ei kipinää
Elikkäs auto alkoi temppuileen tuossa jo alkuviikosta. Ei aina suostunut käynnistyyn ennenkuin kävi ottamassa virranajakajan kannen pois ja takaisin paikalleen, hiukan samalla putsaillen. Joten tästä luulin että pyörijä ja kansi vetävät viimeisiään.
Auto ei sitten enää käynnistynytkään lauantaina enää ollenkaan, joten kävin hakemassa pyörijän ja kannen vanhempien luota toisella kuljettimella. No yllätys yllätys auto ei uuden pyörijän/kannen avulla kuitenkaan käynnistynytkään. Samalla tuli eilen illalla kokeiltua että tuleeko kipinää kun laittaa puolan piuhan koneen päälle ja starttaa, no eipä tullut. Paitsi silloin kun lähti starttaamaan ja lopetti starttauksen(ei kuitenkaan silloin kun startti pyöri). Molempina hetkinä tuli yksi kipinä.
Tänään sitten kävin hakemassa varaosa autosta sytkämoduulin ja vaihdoin sen paikalleen, mutta eipä vieläkään auto starttaa.
Joten jos joku osaisi sanoa vinkkiä mistä lähteä metsästämään vikaa niin olisin hyvin kiitollinen.
Jos itse sytkäpoksi on rikki niin sitä tuskin alan vaihtamaan vaan sitten mennään megasquirtin puolelle. Sillä tuo sytkämoduulihan toimii 16V:ssä sytkän vahvistimena ja itse poksi on erikseen.
Hall anturi täytynee käydä varmaan seuraavaksi ostamassa ja koittaa sillä...
Auto ei sitten enää käynnistynytkään lauantaina enää ollenkaan, joten kävin hakemassa pyörijän ja kannen vanhempien luota toisella kuljettimella. No yllätys yllätys auto ei uuden pyörijän/kannen avulla kuitenkaan käynnistynytkään. Samalla tuli eilen illalla kokeiltua että tuleeko kipinää kun laittaa puolan piuhan koneen päälle ja starttaa, no eipä tullut. Paitsi silloin kun lähti starttaamaan ja lopetti starttauksen(ei kuitenkaan silloin kun startti pyöri). Molempina hetkinä tuli yksi kipinä.
Tänään sitten kävin hakemassa varaosa autosta sytkämoduulin ja vaihdoin sen paikalleen, mutta eipä vieläkään auto starttaa.
Joten jos joku osaisi sanoa vinkkiä mistä lähteä metsästämään vikaa niin olisin hyvin kiitollinen.
Jos itse sytkäpoksi on rikki niin sitä tuskin alan vaihtamaan vaan sitten mennään megasquirtin puolelle. Sillä tuo sytkämoduulihan toimii 16V:ssä sytkän vahvistimena ja itse poksi on erikseen.
Hall anturi täytynee käydä varmaan seuraavaksi ostamassa ja koittaa sillä...
Mitenkäs tuon jakajan saa purkaantumaan? Että saa hall anturin vaihdettua
Edit: lähtihän se kun tarpeeksi hakkasi lukitustappia... takaisin laittaminen voi ollakin sen tapin kohdalla mielenkiintoista..
Edit: lähtihän se kun tarpeeksi hakkasi lukitustappia... takaisin laittaminen voi ollakin sen tapin kohdalla mielenkiintoista..
Viimeksi muokannut matti.l, 1.8.2006 9:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 54
- Liittynyt: 21.4.2006 14:14
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mulla oli vuosi sitte samantapaista ongelmaa.
Vaihoin koko virranjakajan mutta ei auttanu. Eli ei ollu pyörijässä tai jakajan kannessa tai hall anturissa vikaa.. joten ihmetys sen kuin kasvoi.
Ja autohan kanssa aluksi starttasi mutta käynnisty vasta monen kerran jälkeen.
Ja silloinkin kun päästi avaimesta starttauksen jälkee.
Lopuksi ei enää lähteny ollenkaa käyntiin.
Ihmettelyjen jälkeen vaihettiin puola ja joha futas.
Mutta taas alkaa kylmempinä aamuina kun kone on tosiaan kylmä, niin ei lähe ku ehkä kolmannella tai neljännellä yrittämällä.
Ja silloinkin vasta kun päästää avaimesta starttauksen jälkee.
JA ON VAIHETTU VIRTALUKON POHJA.. parikin kertaa =)
Joten mulla melko mystinen. Mielummin käyn ostaa varaosa puolan, kuin alan noihin
sytkäohjauksii tms koskemaan.. tilalle myöhemmin jotain kivaa =)
edit. Ja kyllä.. se jakaja oli pirun kallis vag tiskillä.. =) onneks on raha keksitty että sillä selviää
Vaihoin koko virranjakajan mutta ei auttanu. Eli ei ollu pyörijässä tai jakajan kannessa tai hall anturissa vikaa.. joten ihmetys sen kuin kasvoi.
Ja autohan kanssa aluksi starttasi mutta käynnisty vasta monen kerran jälkeen.
Ja silloinkin kun päästi avaimesta starttauksen jälkee.
Lopuksi ei enää lähteny ollenkaa käyntiin.
Ihmettelyjen jälkeen vaihettiin puola ja joha futas.
Mutta taas alkaa kylmempinä aamuina kun kone on tosiaan kylmä, niin ei lähe ku ehkä kolmannella tai neljännellä yrittämällä.
Ja silloinkin vasta kun päästää avaimesta starttauksen jälkee.
JA ON VAIHETTU VIRTALUKON POHJA.. parikin kertaa =)
Joten mulla melko mystinen. Mielummin käyn ostaa varaosa puolan, kuin alan noihin
sytkäohjauksii tms koskemaan.. tilalle myöhemmin jotain kivaa =)
edit. Ja kyllä.. se jakaja oli pirun kallis vag tiskillä.. =) onneks on raha keksitty että sillä selviää
Ei tarvinnut ostaa kuin motonetista hall anturi hintaan n.35€. Sytkän vahvistin löyty varaosa-autosta ja pyörijän /virranjakajan kannen olin ostanut jo aijemmin jemmaan.
Eli tällä kertaa pääsi taas vaihteeksi vähällä. Ja nyt taas tietää mitenkä tuonkin osan vaihdon saa tehtyä taas paljon nopeammin. :)
Eli tällä kertaa pääsi taas vaihteeksi vähällä. Ja nyt taas tietää mitenkä tuonkin osan vaihdon saa tehtyä taas paljon nopeammin. :)
lainataan topicia ku on saman suuntaista ongelmaa.. mulla kakkis oireili muutama viikko sitten just niin et lähti käymään vasta ku lopetti starttaamisen, nyt ei enää lähde avaimesta käyntiin jos auto on useemman tunnin ollu ajamatta, eli pitää lykätä käyntiin.
jos edellisestä ajokerrasta on noin tunti tai vähemmän niin sit lähtee avaimesta käyntiin. eilen kokeilin startata samantien ku olin sammuttanu auton niin lähti käymään samantien??
oon vaihtanu virtalukon pohjan,puolan ja tulpat muutama kk sitte eli viittaisko vika hall-anturiin? jostain topicista muistan lukeneeni et ei lähtenyt lämpösenä käyntii ja vika oli hall-anturis, mulla just päinvastoin..
ei ihan turhaan noita osia viittis ostella eli olis hyvä jos jollain paremmin tietoo oonko oikeilla jäljillä ton anturin kans?
jos edellisestä ajokerrasta on noin tunti tai vähemmän niin sit lähtee avaimesta käyntiin. eilen kokeilin startata samantien ku olin sammuttanu auton niin lähti käymään samantien??
oon vaihtanu virtalukon pohjan,puolan ja tulpat muutama kk sitte eli viittaisko vika hall-anturiin? jostain topicista muistan lukeneeni et ei lähtenyt lämpösenä käyntii ja vika oli hall-anturis, mulla just päinvastoin..
ei ihan turhaan noita osia viittis ostella eli olis hyvä jos jollain paremmin tietoo oonko oikeilla jäljillä ton anturin kans?
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
roottori
mulla on golffissa sama ongelmaa, ei tuu bensaa ei kipinää mutta pumppu käy sytytysyksikön on vaihdettu eikä pelitä. kaikkija liittimiä on tullu raplattua kuntoo eikä irtonaisia johtoja tai liittimiä näy missää. virtalukkoa en oo ropeltanu vielä . joten viimesenä valttikorttina koitan vielä vaihtaa tuon hall-anturin mutta mikä on tuon virran jakajan sisällä olevan roottorin oikea asento pyörijään, koska avasin virranjakajan kanne ja lähin varovasti rurkamaan kohti anturia ni sitte tämä roottori tippukin mun kouraan yht äkkiä. ja ku tässä roottorissa on pienet poorit ja se käy niihin miten päin vaan.... elikkä mikä on roottorin oikea asento. vai onko vikaa ruiskutus yksikössäkin, ja perään tyhmä kysymys että missä golffissa on ruiskutusyksikkö kun ei meinaa löytyä :).
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos sitä neljälovista sakarapyörää tarkoitat niin sen ei kuulu irrota akselista.
Kyseinen jakaja puretaan alakautta irroittamalla tiukka tappi siitä välikappaleesta jolla voima välittyy. Se sitten menee kahdella tavalla takaisin että kannattaa painaa mieleen asento.
Ja siinä on mekaaninen ruiskutus jossa ei kai mitään ohjainboksia ole.
Kyseinen jakaja puretaan alakautta irroittamalla tiukka tappi siitä välikappaleesta jolla voima välittyy. Se sitten menee kahdella tavalla takaisin että kannattaa painaa mieleen asento.
Ja siinä on mekaaninen ruiskutus jossa ei kai mitään ohjainboksia ole.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 7.2.2008 23:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
missä golffissa on ruiskutusyksikkö kun ei meinaa löytyä :).
Edit: Vitun puusilmä!
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 8.2.2008 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Kr = K-Jetronic
PL = Ke-Jetronic
(aivan kuin ette tienneet)
Puhuin äskeisessä K-Jetronicissa jossa ei oo sitä ruiskun poksia, PL:pä on sitte asia eriksee jossa ohjataan vaan ohjauspainetta sähkösesti ja aktiivihiilisuodattimen venttiileitä kanssa. Jos KR:ssä on sitte lambda niin onko siinä sitten myös katti? Jos on niin silloinhan se on PL. Katos näitä on ehditty viritellä niin paljon jo että tainnu unohtua se katti välistä ja on mainittu että moottori on KR kun on tehty tekniikanvaihdos :) Olettasin ainakin näin. Ei herveitä ;)
E. Voin toki olla väärässäkkii mutta mielestäni nämä on ollut aina "eri" ruiskuilla..
PL = Ke-Jetronic
(aivan kuin ette tienneet)
Puhuin äskeisessä K-Jetronicissa jossa ei oo sitä ruiskun poksia, PL:pä on sitte asia eriksee jossa ohjataan vaan ohjauspainetta sähkösesti ja aktiivihiilisuodattimen venttiileitä kanssa. Jos KR:ssä on sitte lambda niin onko siinä sitten myös katti? Jos on niin silloinhan se on PL. Katos näitä on ehditty viritellä niin paljon jo että tainnu unohtua se katti välistä ja on mainittu että moottori on KR kun on tehty tekniikanvaihdos :) Olettasin ainakin näin. Ei herveitä ;)
E. Voin toki olla väärässäkkii mutta mielestäni nämä on ollut aina "eri" ruiskuilla..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa