mk2 1,6 -90 laatikon vaihto alkakoon
Valvoja: ffp jäsenet
mk2 1,6 -90 laatikon vaihto alkakoon
Eli olis tarjolla todella siistikuntoinen 177tkm ajettu punainen kakkis!
Ainoa ongelma on että laatikko pitää omituista rallatusta, siihen tyyliin että on liki kuiva ja senhän tietää että öljyt ei enää auta...
Auto on madallettu weitecin jousilla ja siinä on 14"alurillat hyvillä renkailla kesäksi mutta talvella ihan peruskamaa 13pellit"nastarenkailla...
cd soitin on myös ihan asiallinen kenwoodin tuotos...
Auto himottaa siinä määrin että saisin sen äärettömän edullisesti kun olen autoliikkeessä töissä.
Hanskalokeron uumenista löysin lähes täydellisen huoltokirjan ja todisteen että auto on uitettu ahvenanmaalta jossainvaiheessa... :D
Eli kysymys on että kannattaako ostaa tuommoinen kulkine, onko kuin paha vaihtaa se laatikko, täällä foorumilla jollain oli myynnissä tuollainen 4-lovinen loota 40e että kokonaiskustannus ei olisi paha...
Onko näitä enää näin vähän ajettuja missään??
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img897242.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img897241.jpg
Ainoa ongelma on että laatikko pitää omituista rallatusta, siihen tyyliin että on liki kuiva ja senhän tietää että öljyt ei enää auta...
Auto on madallettu weitecin jousilla ja siinä on 14"alurillat hyvillä renkailla kesäksi mutta talvella ihan peruskamaa 13pellit"nastarenkailla...
cd soitin on myös ihan asiallinen kenwoodin tuotos...
Auto himottaa siinä määrin että saisin sen äärettömän edullisesti kun olen autoliikkeessä töissä.
Hanskalokeron uumenista löysin lähes täydellisen huoltokirjan ja todisteen että auto on uitettu ahvenanmaalta jossainvaiheessa... :D
Eli kysymys on että kannattaako ostaa tuommoinen kulkine, onko kuin paha vaihtaa se laatikko, täällä foorumilla jollain oli myynnissä tuollainen 4-lovinen loota 40e että kokonaiskustannus ei olisi paha...
Onko näitä enää näin vähän ajettuja missään??
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img897242.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img897241.jpg
Viimeksi muokannut sebulba, 8.2.2008 20:35. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Eipä ole kallis ulkokuoren kuntoon nähden! Ja vielä 1.6 koneellakin, tosin jos on se sähkökaasari versio niin varaudu käyntihäiriöihin ;)
5v laatikko menee suoraan sen nelilovisen tilalle, korkeintaan vivustoa voi joutua vähän säätämään. Ja pitäähän siihen vivustoon vaihtaa yksi muovitankokin lisäksi mikä on erilainen 4/5-vaihteisissa.
Minä olisin tuon jo hakenut ;)
5v laatikko menee suoraan sen nelilovisen tilalle, korkeintaan vivustoa voi joutua vähän säätämään. Ja pitäähän siihen vivustoon vaihtaa yksi muovitankokin lisäksi mikä on erilainen 4/5-vaihteisissa.
Minä olisin tuon jo hakenut ;)
Pahimmassa tapauksessa joudut etsimään jostain satasella toimivan kaasarin, varsinkin jos on sähkökaasarilla varustettu malli (koneen tyyppi PN). Niissä on kaikenlaista pientä sähkövikaa, tosin toimiessaanhan tuo on mainio peli.
Oletin, että tuo olisi alunperin 5-vaihteinen kun on noin "uusi". Ihme että ovat tuohon aikaan vielä 4-vaihteisia tehneet :/
Satanen on aikalailla pilkkahinta, johan varaosa-autoistakin pyydetään enemmän...
Oletin, että tuo olisi alunperin 5-vaihteinen kun on noin "uusi". Ihme että ovat tuohon aikaan vielä 4-vaihteisia tehneet :/
Satanen on aikalailla pilkkahinta, johan varaosa-autoistakin pyydetään enemmän...
Eli nyt on laatikkokin jo saatu, se pitäisi enää hakea, kiitokset count:ille etukäteen :)
kysymys on että mikä laatikko mahtaa olla tuo minun autossa oleva malli tarkemmin otettuna kun siihen tuleva loota on ilmeisesti diesel caddysta gy-koodinen ja mietin vain noita välityksiä että miten sattuu...? kellään mitään tietoa..?
kysymys on että mikä laatikko mahtaa olla tuo minun autossa oleva malli tarkemmin otettuna kun siihen tuleva loota on ilmeisesti diesel caddysta gy-koodinen ja mietin vain noita välityksiä että miten sattuu...? kellään mitään tietoa..?
Joo, mikäli ne päätykopat käy ristiin niin silloin tuo onnistuu, eli vanhasta lootasta pääty siihen toiseen. Uskosin ainaki että käy? Se takakorvakko mikä perämurikassa on kiinni, on myös erilainen mk1/2 mutta kolmella pultilla on kiinni ja vaihdettavissa ristiin.
Kakkoskorisen 4/5-vaihteisissa 020-lootissa on samanlaiset ne päätykorvakon kiinnikkeet, tulee kahdella pultilla vaakatasoon se rauta kiinni. Kun taas ykköskopassa se korvakko on neljällä pultilla kiinni lootassa, pultinkannat siis ylöspäin.
Kuvat selventäis varmaan paremmin ku tuo teksti, mutta ompahan yritetty nyt ainakin selittää :)
GC on ykköskopan nelilovisista lootista muistaakseni niitä harvimmilla välityksillä olevia, mutta tahtoo satkun vauhdissa olla metakkaa (ainakin dieselissä). Ei nuo nelivaihteiset bensat niin pahalta kuulosta, mitä on tullu ajeltua.
Kakkoskorisen 4/5-vaihteisissa 020-lootissa on samanlaiset ne päätykorvakon kiinnikkeet, tulee kahdella pultilla vaakatasoon se rauta kiinni. Kun taas ykköskopassa se korvakko on neljällä pultilla kiinni lootassa, pultinkannat siis ylöspäin.
Kuvat selventäis varmaan paremmin ku tuo teksti, mutta ompahan yritetty nyt ainakin selittää :)
GC on ykköskopan nelilovisista lootista muistaakseni niitä harvimmilla välityksillä olevia, mutta tahtoo satkun vauhdissa olla metakkaa (ainakin dieselissä). Ei nuo nelivaihteiset bensat niin pahalta kuulosta, mitä on tullu ajeltua.
Tässä on nyt kuvat caddyn ja golfin 020 vaihteistoista, näyttää sille että ei puhettakaan että tarvitsisi vaihtaa päätyä..
caddy http://kuvablogi.com/nayta/904573/
golf http://kuvablogi.com/nayta/904572/
caddy http://kuvablogi.com/nayta/904573/
golf http://kuvablogi.com/nayta/904572/
Tuossa toisessa kuvassa on näkyy mk1 gti kone, jossa 5-vaihteinen loota ja siinä näkyy tuo ykköskopan oma viislovisen korvakko (jonka kiinnitys on siis samanlainen kuin kakkoskorisisen kaikissa 020-lootissa, itse korvakko on täysin erilainen).
Niinkuin näet caddyn laatikon päädystä, että aivan erilainen kiinnitys kuin tuossa golffin, eli vaihtoon menisi päädyt mikäli ne pystyy vaihtamaan ristiin. Jotenkin näyttäisi niin "umpinaiselta" tuo caddyn laatikko, että onnistuukohan..
Niinkuin näet caddyn laatikon päädystä, että aivan erilainen kiinnitys kuin tuossa golffin, eli vaihtoon menisi päädyt mikäli ne pystyy vaihtamaan ristiin. Jotenkin näyttäisi niin "umpinaiselta" tuo caddyn laatikko, että onnistuukohan..
Sitä juurikin tuossa itse katsoin että taitaa jäädä haaveeksi!
Nyt on sittenkin 5v loota hakusassa ja yksi onkin tiedossa sopivan matkan päässä..
Mahtuuko loota paikoilleen jos vetarin laipat on paikoillaan by the way??
Ja täytyy motonetistä hakea se pieni muovisiirtäjätanko mikälie joka on ilmeisesti hieman erilainen kuin 4v lootassa...
Nyt on sittenkin 5v loota hakusassa ja yksi onkin tiedossa sopivan matkan päässä..
Mahtuuko loota paikoilleen jos vetarin laipat on paikoillaan by the way??
Ja täytyy motonetistä hakea se pieni muovisiirtäjätanko mikälie joka on ilmeisesti hieman erilainen kuin 4v lootassa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa