MK3 tyhjäkäynti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Aatzi79
-
Viestit: 3
Liittynyt: 9.8.2007 17:12

MK3 tyhjäkäynti

ViestiKirjoittaja Aatzi79 » 20.1.2008 22:50

Joo,elikkä kyseessä -94 1.6 voimapesä:),semmonen härö että
kun kylmänä kampeaa käyntiin ni kierrokset jotain 4-500?? ja kun kaasua
tarjoo ni tuputtaa-->käy todella rikkaalla.Viime kesänä uusin tulpat jakajankannen&pyöriän
ja tyhjäkäyntimoottorin,toki k.o vika ilmenny n. kk sitten.Eilen vaihdoin lämpötila-anturin
loistomenestyksellä:vika ei hävinny mihkään,vaan uuta tuli tilalle eli flekti ei pelitä
ja nostaa lämpöjä aika reippaasti-->on varmaan ilmaa järjestelmässä,et sillee:(
Oisko jollain tietoo mikä vois olla tuossa tyhjäkäynnissä ja nyt tulleessa flektissä??

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 21.1.2008 1:25

Lambda, katalysaattori ja/tai pakoputki vuotaa ennen lambdaa?

Vesiletkuja rutistelemalla saa ylimääräiset ilmat pois, ellei konetta käyttämällä lähde.

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 21.1.2008 14:06

Ostitko alkuperäisen tuon anturin?Itse hain motonetistä kun edellinen näytti vain 70 parhaimmillaan. No kun löin motonetin anturin kiinni lämmöt keikku 100+c eikä flekti pyörinyt. No ostinpa sitten marmoritiskiltä alkuperäisen anturin missä on keltaiset merkit ja maksoi reilu 20€. Vaihoin myös uuden flektin ja nyt pysyy lämmöt 90c ja jos nousee yli hurahtaa flekti hienosti käyntiin.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 21.1.2008 18:07

Eikö se "THE lämpöanturi" ole sininen, mitä merkkitiskiltä aina kehoitetaan hakemaan?

Aatzi79
-
Viestit: 3
Liittynyt: 9.8.2007 17:12

MK3 tyhjäkäynti

ViestiKirjoittaja Aatzi79 » 7.2.2008 17:48

Jees,lämmöt asettui kun laittoi vanhan anturin takaisin ja puristeli ilmat
letkuista,mutta kylmänä käy edelleen aika matalaa käyntiä,oon tarkistanu
letkut ja piuhat ja näyttäis olevan kunnossa...? Vinkkejä mistä penkois seuraavaksi?

Toki tässä välissä meni ilmeisesti tyhjäkäyntimoottori,oireet on seuraavat: ajaessa pätkii eli välillä puutuu ja sitte taas vetää että?? no kokeilin kylmästi silleen et otin piuhan irti moottorista
ja siihen loppu nykiminen joten nyt ollaan ilman k.o osaa ja tyhjäkäynti pysyy suht. tasaisena.
Tuli vaan mieleeen että mitä V:tua koko moottorilla tekee kun ilmankin tulee toimeen......

Heittäkää rohkeesti kommenteja/näkemyksiä aiheesta.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 7.2.2008 20:24

Kyllä g60 corrokin lämpimänä kävi hyvin ilman tyhjäkäynninsäädintä, mutta kylmänä joutu pitää kaasupolkimella käynnissä koneen.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 7.2.2008 20:26

Itsellä vähän samantapaisia tyhjäkäynti ongelmia, mutta lämpimänä.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=91474

Tyhjäkäynti moottoria pitää ilmeisesti seuraavaksi kokeilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa