mk2 1,6 -90 laatikon vaihto alkakoon

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

sebulba
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.7.2005 17:19

mk2 1,6 -90 laatikon vaihto alkakoon

ViestiKirjoittaja sebulba » 4.2.2008 15:22

Eli olis tarjolla todella siistikuntoinen 177tkm ajettu punainen kakkis!
Ainoa ongelma on että laatikko pitää omituista rallatusta, siihen tyyliin että on liki kuiva ja senhän tietää että öljyt ei enää auta...

Auto on madallettu weitecin jousilla ja siinä on 14"alurillat hyvillä renkailla kesäksi mutta talvella ihan peruskamaa 13pellit"nastarenkailla...
cd soitin on myös ihan asiallinen kenwoodin tuotos...

Auto himottaa siinä määrin että saisin sen äärettömän edullisesti kun olen autoliikkeessä töissä.
Hanskalokeron uumenista löysin lähes täydellisen huoltokirjan ja todisteen että auto on uitettu ahvenanmaalta jossainvaiheessa... :D
Eli kysymys on että kannattaako ostaa tuommoinen kulkine, onko kuin paha vaihtaa se laatikko, täällä foorumilla jollain oli myynnissä tuollainen 4-lovinen loota 40e että kokonaiskustannus ei olisi paha...

Onko näitä enää näin vähän ajettuja missään??

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img897242.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img897241.jpg
Viimeksi muokannut sebulba, 8.2.2008 20:35. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 4.2.2008 15:39

Varmaan ihan hyvä käyttökulkine jos on kunnossa, ainakin suhteellisen vähän ajettu.

4v lootaa sinne ei kyllä kannata laittaa, mutta toimivia 5v lootiakin saa alle 200e.

sebulba
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.7.2005 17:19

ViestiKirjoittaja sebulba » 4.2.2008 15:46

Käykö se laatikko suoraan?
Saisin tuon auton mahdollisesti noin 100 eurolla, joten ei kallis... loota pitää myös nelosella ääntä... siitä ei varsinaista käyttöautoa tulisi vaan se myytäisiin mahdollisesti eteenpäin...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 4.2.2008 16:43

Eipä ole kallis ulkokuoren kuntoon nähden! Ja vielä 1.6 koneellakin, tosin jos on se sähkökaasari versio niin varaudu käyntihäiriöihin ;)

5v laatikko menee suoraan sen nelilovisen tilalle, korkeintaan vivustoa voi joutua vähän säätämään. Ja pitäähän siihen vivustoon vaihtaa yksi muovitankokin lisäksi mikä on erilainen 4/5-vaihteisissa.

Minä olisin tuon jo hakenut ;)

sebulba
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.7.2005 17:19

ViestiKirjoittaja sebulba » 4.2.2008 17:44

Noh, käyntihäiriöitäkin on toki sopassa mukana...
Tyhjäkäynti on noin 1500 kieppeillä mutta muuten pelaa hyvin!

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 4.2.2008 20:47

Pahimmassa tapauksessa joudut etsimään jostain satasella toimivan kaasarin, varsinkin jos on sähkökaasarilla varustettu malli (koneen tyyppi PN). Niissä on kaikenlaista pientä sähkövikaa, tosin toimiessaanhan tuo on mainio peli.

Oletin, että tuo olisi alunperin 5-vaihteinen kun on noin "uusi". Ihme että ovat tuohon aikaan vielä 4-vaihteisia tehneet :/

Satanen on aikalailla pilkkahinta, johan varaosa-autoistakin pyydetään enemmän...

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 5.2.2008 12:41

Veikkaisin että tuo on kuitenkin EZ-koneella jossa on 2E2-kaasutin eikä 2EE. 2E2:n perusvika on ryyppyvahan kuivuminen josta aiheutuu tuo korkea tyhjäkäynti.

sebulba
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.7.2005 17:19

ViestiKirjoittaja sebulba » 5.2.2008 17:47

Ostin nyt auton ja saa sitten tarjota käypäisiä vaihdelaatikoita!!!
siinä on juurikin tuommoinen kaasari missä on se vahatermostaatti kuivunut, täytyy se vaihtaa... Tarjouksia tulemaan kiitos :) onnellinen v.a.g:isti

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 5.2.2008 19:44

Vinkkinä sen vahatermarin saanee halvimmalla Motonetista:
1,6/1,8 83--91 Kaasuttimen vahatermostaatti. . . . . . . . 28-3257 59.90 ?

sebulba
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.7.2005 17:19

ViestiKirjoittaja sebulba » 5.2.2008 20:00

Joo kiitos, sen jo löysinkin kyseisen kaupan omalta koneelta tänään siellä vieraillessani..
En tosin ostanut kun autokaan ei ollut vielä minun... :D ja tosissaan tarkennuksena huolisin sen 4v lootan helpomman asennettavuutensa vuoksi!

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 5.2.2008 20:06

Täältä saat semmosen 4v lootan kymmenellä sentillä jos purat ite irti. Voi tinkiäkin, jos tuntuu kalliilta. :) Satasella 5v loota ykskasin perästä, sekin pitää purkaa irti.

Pohjois-Karjalasta löytyy.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 5.2.2008 20:25

Itte en ees miettis, et kumman lootan laittaisin... Kyllä se 4v on matka-ajossa kaikkea muuta kuin mukava. Kone huutaa ja päre hiiltyy. :D Nii ja vie toki enemmän keittoakin.

sebulba
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.7.2005 17:19

ViestiKirjoittaja sebulba » 6.2.2008 19:05

Kiitos tarjouksesta mutta pohjois karjala on vähän liian kaukana minulle kun kotkassa asustelen.. :D
Eli tarvitsisin kuljettajan puolen etuturvavyön eli jos löytyy niin saa tarjota!

sebulba
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.7.2005 17:19

ViestiKirjoittaja sebulba » 6.2.2008 23:17

Eli nyt on laatikkokin jo saatu, se pitäisi enää hakea, kiitokset count:ille etukäteen :)
kysymys on että mikä laatikko mahtaa olla tuo minun autossa oleva malli tarkemmin otettuna kun siihen tuleva loota on ilmeisesti diesel caddysta gy-koodinen ja mietin vain noita välityksiä että miten sattuu...? kellään mitään tietoa..?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.2.2008 10:19

Ykköskorisen laatikko ei käy kakkoskoppaan, tai käy muuten mutta päätykorvakon kiinnitys on täysin erilainen.

sebulba
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.7.2005 17:19

ViestiKirjoittaja sebulba » 7.2.2008 21:03

Eli tuo caddyn laatikko on siis minun auton kohdalla käyttökelvoton??

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 7.2.2008 21:52

Tietämättä 4-vaihteisen loodan rakennetta, pystyykö sen kiinnikkeen vaihtamaan vanhasta loodasta? Esimerkiksi 5-vaihteisen kopan päätyhän vaihtuu käden käänteessä.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.2.2008 22:00

Joo, mikäli ne päätykopat käy ristiin niin silloin tuo onnistuu, eli vanhasta lootasta pääty siihen toiseen. Uskosin ainaki että käy? Se takakorvakko mikä perämurikassa on kiinni, on myös erilainen mk1/2 mutta kolmella pultilla on kiinni ja vaihdettavissa ristiin.

Kakkoskorisen 4/5-vaihteisissa 020-lootissa on samanlaiset ne päätykorvakon kiinnikkeet, tulee kahdella pultilla vaakatasoon se rauta kiinni. Kun taas ykköskopassa se korvakko on neljällä pultilla kiinni lootassa, pultinkannat siis ylöspäin.

Kuvat selventäis varmaan paremmin ku tuo teksti, mutta ompahan yritetty nyt ainakin selittää :)

GC on ykköskopan nelilovisista lootista muistaakseni niitä harvimmilla välityksillä olevia, mutta tahtoo satkun vauhdissa olla metakkaa (ainakin dieselissä). Ei nuo nelivaihteiset bensat niin pahalta kuulosta, mitä on tullu ajeltua.

sebulba
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.7.2005 17:19

ViestiKirjoittaja sebulba » 7.2.2008 22:31

Tässä on nyt kuvat caddyn ja golfin 020 vaihteistoista, näyttää sille että ei puhettakaan että tarvitsisi vaihtaa päätyä..

caddy http://kuvablogi.com/nayta/904573/

golf http://kuvablogi.com/nayta/904572/

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.2.2008 23:07

Tuossa toisessa kuvassa on näkyy mk1 gti kone, jossa 5-vaihteinen loota ja siinä näkyy tuo ykköskopan oma viislovisen korvakko (jonka kiinnitys on siis samanlainen kuin kakkoskorisisen kaikissa 020-lootissa, itse korvakko on täysin erilainen).

Niinkuin näet caddyn laatikon päädystä, että aivan erilainen kiinnitys kuin tuossa golffin, eli vaihtoon menisi päädyt mikäli ne pystyy vaihtamaan ristiin. Jotenkin näyttäisi niin "umpinaiselta" tuo caddyn laatikko, että onnistuukohan..

sebulba
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.7.2005 17:19

ViestiKirjoittaja sebulba » 7.2.2008 23:26

Sitä juurikin tuossa itse katsoin että taitaa jäädä haaveeksi!
Nyt on sittenkin 5v loota hakusassa ja yksi onkin tiedossa sopivan matkan päässä..

Mahtuuko loota paikoilleen jos vetarin laipat on paikoillaan by the way??
Ja täytyy motonetistä hakea se pieni muovisiirtäjätanko mikälie joka on ilmeisesti hieman erilainen kuin 4v lootassa...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.2.2008 23:34

Mahtuu vaikka laipat on paikoillaan, tosin ahdasta on mutta kyllä se sinne muljahtaa. Se muovikalikka on jonkun verran lyhyempi viislovisessa, eikä tosiaan maksa paljoa.

sebulba
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.7.2005 17:19

ViestiKirjoittaja sebulba » 7.2.2008 23:35

joo kattelin jotain neljän euron paikkeilla...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa