Vapaavirtaussuodin dieseliin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

Vapaavirtaussuodin dieseliin

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 3.2.2008 18:53

Minkälaisia suotimia olette noihin tehokkaampiin dieseleihin laittanut? Ite suhtaudun vähän skeptisesti ainakin niihin halpoihin vapaavirtaussuotimiin... Ostin nimimerkiltä Nall3 tuon Toledon mistä oli se 202hv/416nm penkitetty ja oli tosiaan vielä vakiosuotimella ja kotelolla ja myös loppupään putkisto oli vakio molempine vaimentimineen. Tein sen loppupään putkiston 2.5" putkesta ja yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella. Ilmanputsarin kotelosta nyppäsin sen imuputkitötterön pois ja pitäis siihen varmaan jotain ilmaputkea keulalta suunnitella...

Olisi parin vkon päästä Karalalle aika ja mietiskelin sitä että jos teho tuosta vielä muutaman kamelin nousee niin kuinka voimakkaasti tuo vakiosuodin alkaa ahdistamaan? Ja ilmeisesti öljyttäviä malleja ei ainakaan kannata laittaa mutta minkälaisia kuivia malleja jotka oikeasti vielä suodattavatkin on käytetty? Tai miten tota vakiokoteloa kannattaisi muokata jos suodatin vielä piisaa?

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 4.2.2008 14:31

Itselläni kakkiksessa on kartio suoraan ahtimessa. filtteri mallia MDcomprex. juu ja öljyä olen käyttänyt koska ahdin on aika rakas.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 4.2.2008 14:40

Golf III:ssa (olisiko toledossa sam?) samaa suodatinta ja koteloa käytetään tdi:ssä ja vr6:ssa joten ilmansuodatin ei ole eka asia joka ahdistaisi.

3bg:ssä samaa suodatitna ja koteloa käytetään tdi:ssä ja W8:ssa. W8:ssa on 280hv joten siinäkään ilmansuodatin ei ole ekana ahdistamassa.

Tuttu penkitti vireistetyn Saab 9-3 Viggenin vakio ja K&N-suodattimella. Ero 1.3hp mikä menee mittavirheen sisään +300hv autossa = vaparisuodatin vain päästää koneeseen ja maffiin enemmän kakkaa antamatta lisää tehoa

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 4.2.2008 16:01

^^Niin no käsittääkseni MAF ei tykkää siitä öljyttävästä mallista mikä nyt ei tietysti kakkiksessa ole ongelma.

^Ok eli vakiosuodin pitäisi siis vielä piisata komeasti noin vähillä voimilla. Luulisin että tossa -96 Toledossa on sama kuin kolmoskoppasessa. Täytyy käydä kattomas mitä Karala sanoo keksinnöstä. Muistaa vain vaihtaa suht usein suodatin niin luulis sillä pärjäävän vielä ku ahdotki vasta 1.5-1.6.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa